تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب : ۴۳۹۷۶۲
نامه سرگشاده به استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛

داستان روز جمعه

۱
داستان روز جمعه
کبنا ؛مردم دردسته‌های کوچک از فرودگاه تا تنگ سرخ درمسیر تشریف فرمایی رئیسی، رئیس مردم ایران به استان کهگیلویه وبویراحمد خواسته و مطالبه داشتند، مادوانی ها، عشایرگرگو، شهروندان یاسوجی و مالباختگان استانی، این پراکندگی مردمی که گاه موجب توقف کوتاه ادامه‌ی سفر می‌شد بس بود تا به جای کرونا مانع از برنامه ریزی دیدارمردمی با توجه به وقت اندک سفر یک روزه شود.
رئیس جمهور درپنجمین سفراستانی اش باتنی چند از وزرا بدون فرهنگ وهنر پا به قلب سرمایه ملی ایران گذاشت که همانند سایر میهمانان ارشد تهرانی درهمه‌ی این سالها یادآوری کند که شما غنی هستید اما فقیر، و به تعبیری، داریم، اما نداریم.
صحبت‌ها و گفت و شنودها آنقدر زیاد بود که سخن از گاومیش‌های خوزستان هم به میان آمد. آنچه پنهان و بی ارزش بود ودراین میدان نتوانست نفس بکشد و خودی نشان دهد تا از رنجوری و مرگ پنهانش درآن سرزمین سخن بگوید فرهنگ و هنر بود و اصحابش.
جمعه روز شلوغی بود، رسانه‌های مجازی، زود زود عکس و خبر ارسال می‌کردند. آن‌ها چشم و گوش بینا و شنوای همه‌ی صنوف و اقشار اجتماعی هستند الی وضعیت و شرایط صنفی خودشان و سایر همکارانشان در گرایش‌های هنری.
جمعه روز بی هنری و فراموشی فرهنگ بود. رئیس جمهور به دیدار عشایری رفت که کوچک و بزرگ لباس رزم چقه زناره نو نوار و یکدست و یک رنگ به همراه کلاه نمدی‌هایی که اولین بار بر سر گذاشته می‌شدند رفت و البته در خبرها آمده بود؛ سرزده! آنسوتر وزرا، جاده‌های کج را دیدند، نالیدن‌های نماینده‌های مردم درمجلس را شنیدند و از همه مهم‌تر یقین پیدا کردند که چاه‌ها پرنفت و لوله‌ها، پر گاز و پرنفس درمسیر بی بازگشت قرار دارند، رسانه‌ها هم وعده‌های پر رنگ وقشنگ را مخابره می‌کردند.
و اما به حق و حقیقت، جمعه روز پرزحمت استاندار کهگیلویه و بویراحمد تازه نفس بود. اولین استاندار انتصابی دولت که خیلی زود میزبان رئیس کل دولت شد.
آقای سید علی احمدزاده بیست و دومین استاندار، استان کهگیلویه و بویراحمد در کنار رئیس جمهور ایستاده بود که از احیای روحیه جهاد سازندگی دهه‌ی 60 سخن شنید، با همین ذهنیت جهادی ریاست حل مشکلات عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد را به ایشان سپردند همچون سایر پیگیری و مسئولیت‌های دیگر.
جمعه‌ها دلگیر هستند و امیدها به شنبه‌هاست، شنبه‌ها روزهای امیدواری زندگی‌های وابسته به جریان‌های اداری ودولتی است. برای استاندار هم تبار، روز شنبه، سرآغاز پیگیری مصوبات، وعده‌ها، حمایت‌ها ودستورها ست.
جناب آقای احمدزاده استاندار محترم اجازه دهید ساده وصمیمی با شما سخن بگویم، از فردای روز جمعه تاریخی این دولت دراستان، زمان برپایی جلسه‌های پی در پی رسیدگی و برنامه‌ریزی است ازاین رو از طرف جامعه‌ی فرهنگی هنری و رسانه‌ای استان، ضمن آرزوی موفقیت صحبتی دارم.
خوب می دانید که هنر؛ زندگی را شیرین و هدفمند می‌سازد و در تلاش است تا فقر و نومیدی را از زندگی بزداید و به مفهوم هویت و مواجه شدن صحیح با واقعیت‌ها کمک کند. هنرکلام هنرمند است که تلاش دارد به جوانه زدن آرامش و مطلوب زیستن در کنار دیگران به ما کمک کند.
 جناب آقای احمد زاده؛ امیدواریم آقای رئیسی هم از غیاب هنرمندان در نبود وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که متاسفانه در سفر رئیس جمهور دولت قبلی هم از دیدار وزیر فرهنگش محروم بودیم حسابی باز کرده وآن را به شما سپرده باشد.
آقای احمد زاده متاسفانه جامعه‌ی شهری، روستایی و عشایری کهگیلویه وبویراحمد دچار فقر هنر است، نمی‌توان نقش فرهنگ و هنر در کاهش آسیب‌های اجتماعی را منکر شد، چه تصور و تصویری می‌توان از جامعه‌ای ساخت وقتی که هنرمندانش دچار سرخوردگی، فقرمعیشتی، ناامیدی و بی اعتمادی هستند و میل به مهاجرت دارند؟
حضرتعالی مقام ارشد دولت، همزبان و هم استانی هستید از این رو ازحضرتعالی انتظار و توقع می‌رود سایه‌ی بی مهری به اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه را کنار زنید و در تلاش برای بازگشت حضور جمعی آنها در جامعه باشید که این غیبت بزرگ در آینده‌ی نزدیک دامنگیر نابسامانی‌های فرهنگی و اجتماعی گسترده در شهرهای نوپای استان خواهد شد. شهرهایی که بدون زیرساخت اولیه فرهنگی و هنری در حال گسترش هستند.
هنــر اســت کــه می‌توانــد موجب ترمیم بدفرهنگی شود و آن را با کمک عدالـت اجتماعی در مسیر درست قراردهد، هنر است که می‌تواند رابطه‌ی مردم با دولت را در مسیر صحیح قرار دهد. هنرمندان با آثارشان موجب آموزش شهروندان وسلامت جامعه می‌شوند، تداوم فعالیت‌های هنری موجب تقویت و تضمین سلامت جامعه‌ی زیستمان می‌شود.
چه حیف و افسوس که هنرمندان هم استانی، اسیر نگاه و بی توجهی فقر فرهنگی شده‌اند و در مسیر کم کاری و چشم پوشی از توان کاریشان قرارگرفته‌اند، هنر استان برای برون رفت از این وضعیت، دست گرم وتوانای حضرتعالی را به یاری می‌طلبد.
همین آید ز یاران شرط یاری
همین باشد نشان دوستداری
---------------------------------------
حسن غفاری
کارشناس ارشد عکاسی، دارای مدرک درجه یک هنری در رشته عکاسی از وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما

حمله سیدناصر حسینی‌پور به مدیر عامل نفت و گاز گچساران / آقای وزیر محترم نفت، اجازه ندهید مجموعه‌های فنی سیاسی شوند (+ فیلم)

حمله سیدناصر حسینی‌پور به مدیر عامل نفت و گاز گچساران / آقای وزیر محترم نفت، اجازه ندهید مجموعه‌های فنی سیاسی شوند (+ فیلم)

برای یک بار به مدیر عامل نفت و گاز گچساران نه زنگ زدم و نه او به من زنگ زده است. نه من ...
جبلي، جايگزين علي عسگري؛ -ريزش مخاطب متوقف مي‌شود؟

جبلي، جايگزين علي عسگري؛ -ريزش مخاطب متوقف مي‌شود؟

بالاخره زمان خداحافظی او با جام‌جم فرا‌رسیده و ظاهرا علی عسگری باید با اتاق ریاست صداوسیما ...
‌وزیر بی‌اختیار؟

‌وزیر بی‌اختیار؟

نماینده مردم طبس درباره جزئیات طرح صیانت از فضای مجازی و همچنین اینکه گفته می‌شود این ...
1