تاریخ انتشار
جمعه ۹ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۴۵
کد مطلب : ۴۳۹۷۰۷
وزیر جهاد کشاورزی در شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد؛

توسعه دامپروری و تولیدات گوشتی عشایر در استان / افزایش سرمایه گذاری در گلخانه ها، شیلات / جهش کشت دیم در 30 هزار هکتار از باغات کهگیلویه و بویراحمد

۰
توسعه دامپروری و تولیدات گوشتی عشایر در استان / افزایش سرمایه گذاری در گلخانه ها، شیلات / جهش کشت دیم در 30 هزار هکتار از باغات کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛
شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران و با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، وزرای دولت و مدیران کل استان در سالن اجتماعات دانشگاه یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، شامگاه روز جمعه (9 مهرماه 1400) سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی گفت: اتسان کهگیلویه و بویراحمد 1 درصد مساحت ایران، یک درصد جمعیت ایران و 10 درصد  آب کشور را دارد، یک میلیون تن در سال محصول تولید می کند، 272 هزار هکتار اراضی زیر کشت کشاورزی دارد.
ساداتی نژاداظهار کرد: باغداری یکی از ظرفیت های استان است لذا برای به فعل رساندن این ظرفیت توسعه باغات دیم در اراضی شیب دار، در این دولت در اولویت قرار خواهیم داد.
70 میلیارد تومان برای توسعه باغات دیم بصورت مشترک با ستاد اجرایی فرمان امام و جهاد کشاورزی در سال 1400/1401 انجام خواهیم داد.
ستاد اجرایی فرمان امام مشارکت را شروع کرده و 30 هزار هکتار برای جهش دیم مدنظر قرار داده، بذر بصورت 50 درصد، بیمه بصورت 25 درصد، کود بصورت رایگان، تامین خواهد شد و 70 هزار هکتار ظرفیت برای گیاهان دارویی پیش خواهیم برد.
متاسفانه صنایع تبدیلی در استان کهگیلویه و بویراحمد دچار ضعف است و ارزش افزوده را از این استان خارج می کند، خط اعتباری 100 میلیارد تومانی در بانک کشاورزی برای سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی و سردخانه ها مدنظر قرار داده ایم و مصوبه این سفر است.
در خصوص گلخانه ها، 35 هکتار گلخانه داریم، و وضعیت مناسبی نیست، وزارت جهاد 150 هکتار را برای طرح توسعه مدنظر قرار می دهد، و برای سال 1400 ، 35 میلیارد تومان بصورت مشترک با سازمان برنامه و بودجه برای سرمایه گذاری این موضوع اختصاص خواهیم داد.
دو سد خیرآباد و کوهبرد، مناطق روستایی این مناطق را پوشش می دهد، 600 هکتار اراضی را زیر کشت می برد، برای تکمیلش 70 میلیارد تومان نیاز است که جزو مصوبات قرار خواهیم داد.
طرح آبیاری دهدشت غربی که 5 هزار هکتار اراضی را زیر کشت می برد، اتفاق بزرگی است، مشکل اعتباری برای اجرا نداریم ولی مشکل ایستگاه پمپاژ دارد که به اعتبار نیاز دارد.
یکی از اولویت های این منطقه دامپروری است، از نظر صنعتی وضعیت مناسبی در منطقه نداریم، خط اعتباری 500 میلیارد تومانی برای صنعت مرغداری و گوشتی را در نظر قرار می دهیم و امیدواریم سرمایه گذاران استفاده کنند، 50 میلیارد تومان برای مطالبه مرغداری ها و وام سرمایه در گردش در این سفر در نظر گرفته شد.
درخواست استمهال وام های عشایری و روستایی، به دلیل خشکسالی های امسال، به عنوان مصوبه سفر، بانک کشاورزی اعمال می کند.
در خوزه شیلات، کهگیلویه و بویراحمد سومین استان در حوزه شیلات است، سرمایه گذاری در حوزه شیلات را به عنوان هدف در حوزه اشتغال و ایجاد ثروت مدنظر داریم و 100 میلیارد تومان به عنوان خط اعتباری شیلات مدنظر قرار داده ایم.
عشایر که مورد تأکید رئیس جمهوری است، در منطقه کهگیلویه، مازاد دام دارند،خرید 50 هزار رأس دام، که تصویب شده ولی اجرایی نشده بود، فقط 400 رأس تا امروز خریداری شده بود، عشایر از روز شنبه می توانند به دو شکل انجام دهند، یا شرکت پشتیبانی خریداری می کند، یا با قراردادی که با شرکت پشتیبانی می بندند، شرکت به آنها نهاده های دامی می دهد.
در دولت سیزدهم حتما با عشایر غیور، برای تأمین نیاز گوشتی کشور همکاری خوبی ایجاد خواهیم کرد.
وی افزود: تکمیل جاده پاتاوه دهدشت، یکی از درخواست های مردم کهگیلویه است که به اعتبار 500 میلیارد تومانی نیاز دارد، بیمارستان دهدشت فقط 10 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. آبرسانی به چرام، سوق، لنده، دهدشت فقط 30 درصد پیشرفت داشته است، پتروشیمی دهدشت نیز 30 درصد پیشرفت داشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما

حمله سیدناصر حسینی‌پور به مدیر عامل نفت و گاز گچساران / آقای وزیر محترم نفت، اجازه ندهید مجموعه‌های فنی سیاسی شوند (+ فیلم)

حمله سیدناصر حسینی‌پور به مدیر عامل نفت و گاز گچساران / آقای وزیر محترم نفت، اجازه ندهید مجموعه‌های فنی سیاسی شوند (+ فیلم)

برای یک بار به مدیر عامل نفت و گاز گچساران نه زنگ زدم و نه او به من زنگ زده است. نه من ...
جبلي، جايگزين علي عسگري؛ -ريزش مخاطب متوقف مي‌شود؟

جبلي، جايگزين علي عسگري؛ -ريزش مخاطب متوقف مي‌شود؟

بالاخره زمان خداحافظی او با جام‌جم فرا‌رسیده و ظاهرا علی عسگری باید با اتاق ریاست صداوسیما ...
‌وزیر بی‌اختیار؟

‌وزیر بی‌اختیار؟

نماینده مردم طبس درباره جزئیات طرح صیانت از فضای مجازی و همچنین اینکه گفته می‌شود این ...
1