تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۵۹
کد مطلب : ۴۳۹۲۳۴
رئیس اداره منابع طبیعی گچساران گفت:

38 پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی در گچساران

۰
38 پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی در گچساران
کبنا ؛۷۲ درصد از این پرونده های تخلف عرصه منابع طبیعی در زمینه تخریب و تصرف عدوانی اراضی ملی و مابقی در حوزه قطع و آتش زدن درختان و چرای دام مازاد بوده است.
به گزارش کبنا نیوز، امروز دوشنبه (29 شهریورماه 1400) رئیس اداره منابع طبیعی گچساران گفت: ۵۴ پرونده تخلف در عرصه منابع طبیعی این شهرستان امسال تشکیل شده و متخلفان برای پیگیری های قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.
مجید نظری با اشاره به اینکه ۱۲ نفر متخلف امسال در زمینه قطع درختان جنگلی در این شهرستان شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند، اظهار داشت: متخلفان اقدام به قطع ۳۲ اصله درخت جنگلی کرده بودند.
نظری تصریح کرد: همچنین طی مدت یاد شده بیش از ۷۰ هکتار  از اراضی ملی شهرستان رفع تصرف شده، که این مقدار اراضی ملی با صدور احکام قضایی و تلاش یگان حفاظت منابع طبیعی از دست ۲۵ نفر سودجو خارج شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: در این ارتباط ۲۵ پرونده  تصرف در عرصه منابع طبیعی این شهرستان تشکیل و برای پیگیری های قانونی به مراجع قضایی ارسال شده است.
نظری ابراز کرد: همچنین در این مدت بیش از ۳۹ پرونده تخریب و تصرف در این شهرستان تشکیل شد.
وی گفت: اراضی ملی که به منظور انجام کارهای کشاورزی و یا ساخت و سازهای غیرمجاز تصرف می شود، از سوی نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی شناسایی شده و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی ارسال می شود.
نظری افزود: افرادی که قصد خرید زمین به ویژه اراضی بدون سند رسمی را در گچساران دارند باید قبل از خرید به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان مراجعه کننده و از ملی نبودن اراضی مطمئن شوند.
وی اظهار داشت: همچنین در این مدت یک پرونده تخلف چرای دام مازاد در عرصه منابع طبیعی این شهرستان امسال تشکیل و برای پیگیری های قانونی به مراجع قضایی ارسال شده است.
نظری ادامه داد: در این زمینه ۹۰ رأس دام از منطقه خارج شد.
۹۰ درصد از اراضی شهرستان گچساران را عرصه های ملی تشکیل می دهد که از این میزان ۷۰ درصد مرتع و جنگل است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

‌وزیر بی‌اختیار؟

‌وزیر بی‌اختیار؟

نماینده مردم طبس درباره جزئیات طرح صیانت از فضای مجازی و همچنین اینکه گفته می‌شود این ...
طرح عجيب براي پرداخت وام مسكن

طرح عجيب براي پرداخت وام مسكن

چندي پيش بانك مسكن خبر پرداخت وام يك ميليارد توماني تسهيلات خريد مسكن از محل حساب پس‌انداز ...
11 سپتامبر زیر سایه شرم

11 سپتامبر زیر سایه شرم

«در نبرد برای پاسداری از روح آمریکا، وحدت بزرگ‌ترین نقطه قوت ماست!». این جمله شاه‌بیت ...
1