تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۱۰
کد مطلب : ۴۳۹۰۰۰
گزارشي از قتل عام‌هاي خانوادگي در 6 ماه نخست 1400

پشت پرده جنايت‌هاي خوني 1400

۰
پشت پرده جنايت‌هاي خوني 1400
کبنا ؛
قتل ‌عام‌هاي خانوادگي اين روزها حسابي خبرساز شده است. از  ابتداي فروردين سال ١٤٠٠ خبرهاي عجيب و البته تکان‌دهنده جنايت‌هاي خانوادگي يکي پس از ديگري از راه رسيد. در اين ٦ ماه ابتدايي شاهد قتل عام‌هاي خانوادگي‌هاي زيادي در نقاط مختلف کشور بوديم که خبر آن در فضاي مجازي رسانه‌اي شد. وقوع قتل عام‌هاي خانوادگي روز به روز فاجعه بارتر مي‌شود. قتل عام، يکي  از جدي‌ترين  انواع  جرايم خشن است که خسارت‌هاي جبران‌ناپذيري را بر پيکره خانواده قاتل، مقتول و جامعه مي‌گذارد و احساس امنيت اجتماعي را  خدشه‌دار مي‌کند. صبح ٢٢ شهريور ماه بار ديگر شاهد قتل عام خانوادگي بوديم. اين قتل عام در اهواز رخ داده است جايي که در اين بازه زماني چندين بار قتل عام‌هاي سريالي رخ داده است.
ابتداي سال بود با آغاز نوروز ١٤٠٠ هشت زن و مرد کنگاني تيرباران شدند.
١٥ فروردين ماه هم مرد شيشه‌اي در اقدامي جنون‌آميز ۸ تن از اعضاي خانواده خود را به قتل رساند و خودکشي کرد.
١١ خردادماه هم خبري در فضاي مجازي منتشر شد که از جنايتي هولناک پرده برداشت. در اين جنايت که در يکي از محلات زاهدان به وقوع پيوست عامل جنايت، دو زن، سه پسر و سه دختر يک خانواده را با شليک سلاح به قتل رساند و از محل متواري شد.
٣٠ خرداد ماه هم يک زن و شوهر و دختر ٥ ساله‌شان در کرج به‌طور مرموزي به قتل رسيدند.
اختلافات خانوادگي در گتوند ۱۵ تير رقم خورد؛ اختلافي که با مرگ گره خورد. داماد خانواده با کلاشينکف جان همه اعضاي خانواده همسرش را گرفت؛ جان همسرش را نيز هم.
قتل عام سه برادر و فرزند نوجوان يکي از آنها روز  ١٢ تير ماه در روستاي تختيه از توابع بخش اسماعيليه اهواز رخ داد.
قتل عام مرند صبح روز شنبه  ٢٦ مرداد رخ داد.در قتل عام مرند يک دختر ١٤ ساله و پدر و نامادري‌اش به قتل رسيدند.قاتل قتل عام مرند به ضرب گلوله، قربانيان را از پا در آورد.
صبح روز پانزدهم مرداد در خليفه ترخان يکي از روستاهاي اطراف سنندج تراژدي مرگباري رقم خورد. داماد خانواده پس از پنج ماه، به دليل اختلافات خانوادگي با همسرش، تمامي اعضاي خانواده همسرش و صاحب باغ که همه اعضاي خانواده ميهمانش بودند را با اسلحه به قتل رساند و خودکشي کرد.
در آخرين قتل عام اين ٦ ماه سال جاري که صبح دوشنبه ٢٢ شهريور رخ داده است اعضاي يک خانواده  در اهواز به دليل اختلاف خانوادگي به رگبار بسته شدند.
ماجراي جنايت هولناک کنگان
قاتل با اسلحه جنگي کلاشينکف در ٤ درگيري ٨ نفر را به قتل رساند و متواري شد. عامل اين جنايت‌ها پسرعموي کينه‌جو و سابقه‌دار بود که دخترعموها و پسرعمو و مادربزرگش را به رگبار بست. مردي ٥٠ساله که با فهرست بلندبالايي از افرادي که تصميم گرفته بود به قتل برساند، جنايت‌هايش را آغاز کرد،  اما  پيش از اينکه به زندگي اسامي‌اي که در ليستش قرار داشت پايان دهد، در تله پليس گرفتار شد. او هدف گلوله تک‌تيراندازها قرار گرفت و کشته شد.
قتل‌عام فجيع  فروردين
عامل اين جنايت که به شيشه اعتياد داشت، ابتدا در اهواز پدر، مادر و دو برادر همسر اول خود در اهواز را به قتل رساند و سپس با مراجعه به خانه همسر دوم اقدام به قتل پدر و مادرزن دوم، پسر خود و برادرزن دوم خود مي‌کند. متهم بعد از اين جنايت‌ها به زندگي خود نيز خاتمه داد.
ماجرا از آنجايي آغاز شد که مرد جواني به نام فائز کربلاوي درحالي ‌که يک قبضه اسلحه کلاشينکف در دست داشت، وارد خانه همسر اولش  شده و حدود ۴نفر از اعضاي خانواده آنها به نام جعفر کربلاوي ۶۵ساله، جسيمه جميلي ۶۰ساله، عبدو کربلاوي ۴۵ساله نابينا، ثمين کربلاوي ۳۳ساله را به قتل مي‌رساند. قاتل، پس از قتل‌عام هولناک اهواز، به سمت شهرستان کارون  مي‌رود. او به محض ورود به خانه همسر دوم خود، پدر، مادر و برادرزاده همسر دوم و پسر ۹ساله‌اش  را به گلوله مي‌بندد و سپس دست به خودکشي مي‌زند.
جنايت تلخ زاهدان
در پي قتل مسلحانه ٨ عضو يک خانواده شامل ٢ زن ، ٣ پسر و ٣ دختر در يکي از محلات شهر زاهدان موضوع شناسايي و دستگيري عاملان جنايت به صورت ويژه در دستور کار تيمي از کارآگاهان زبده پليس آگاهي استان قرار گرفت.
بلافاصله کارآگاهان پليس آگاهي با حضور در صحنه قتل، تحقيقات تخصصي خود را براي شناسايي قاتلان آغاز کردند که در بررسي‌ها و تحقيقات صورت گرفته مشخص شد، از  خانه مقتولان چند گوشي موبايل و تعدادي لوازم خانه نيز سرقت شده است.
کارآگاهان پليس آگاهي با توجه به سرنخ‌هاي به‌دست آمده و با تلاش شبانه‌روزي و اقدامات تخصصي خود عامل اصلي اين جنايت را که جواني ٢٦ ساله بود شناسايي و متهم طي يک عمليات ضربتي داخل مخفيگاهش در يکي از خيابان‌هاي شهر زاهدان دستگير و در بازرسي محل اختفاي او اموال سرقت شده از خانه مقتولان به همراه يک قبضه کلت کمري با ٢٧ فشنگ جنگي کشف شد.
با دستگيري اين متهم مشخص شد که او به صورت حرفه‌اي در امر قاچاق مواد مخدر فعاليت داشته و با کمک ٥ نفر از همدستانش مرتکب اين جنايت شده است.
در تحقيقات صورت گرفته متهم به جنايت ارتکابي اعتراف و اظهار داشت که چند روز قبل از جنايت با پدر و سرپرست مقتولان معامله ناثواب مواد مخدر داشته است که پس از اينکه او خود را به دادگاه معرفي و روانه زندان شده بود متهم به اتفاق همدستانش تصميم مي‌گيرند تا مواد مخدري که داخل خانه  مقتولان بوده است را سرقت کنند.
متهم در شب حادثه به اتفاق همدستان خود به در خانه مقتولان رفته و پس از تهديد اعضاي خانواده با شليک سلاح کمري اقدام به قتل آنها مي‌کند و با توجه به اينکه مواد مخدر را داخل منزل پيدا نکرده بودند براي انحراف ذهن مأموران و گمراه ساختن پليس، با صحنه‌سازي اقدام به سرقت تعدادي از وسايل خانه کرده و از محل متواري مي‌شوند.
در نهايت با تلاش پليس ٥ همدست ديگر اين فرد جاني شامل يک زن و ٤ مرد شناسايي و متهمان در چند عمليات ضربتي دستگير شدند.
تراژدي غم‌انگيز خانواده شاه ميرزايي
در خانه‌اي در شهرک اوج جسد پدر خانواده‌اي توسط مأموران پليس کشف شده بود. اين در حالي بود که از همسر و تنها دخترش خبري نبود. راز جنايت خانه‌اي در شهرک اوج کرج هر روز معمايي‌تر مي‌شد. هفت روز از آن لحظه‌اي که جسد پدر خانواده پيدا شد، مي‌گذشت . مردي که با شليک گلوله به سرش جان باخته بود؛ اما هيچ اثر و نشانه‌اي از عامل اين تيراندازي نبود. در حالي که مأموران به‌‌دنبال سرنخي از اين ماجرا مي‌گشتند، درست يک روز بعد در ميان رختخواب‌ها تراژدي تلخ‌تري نمايان شد؛ اين بار جسد مادر و فرزند در کمد خانه پيدا شد. اين پايان داستان غم‌انگيز خانواده شاه‌ميرزايي بود. پليس به‌دنبال ردي از عامل اين قتل‌ عام ترسناک و تلخ  بود.
در حالي که تلاش مأموران براي پيدا کردن ردي از عامل جنايت ادامه داشت،يک زوج جوان که روز حادثه ميهمان خانه مقتولين بودند و ارتباط دوستي خانوادگي با مقتول داشتند؛به‌عنوان مظنونين اصلي پرونده بازداشت شدند و زن جوان پس از دستگيري به همدستي در قتل عام اعتراف کرد.
در بررسي‌هاي اوليه مشخص شد که چند روز قبل از حادثه مقتول يک خودرو پژو ۲۰۶ به قاتل فروخته بود که احتمال مي‌رفت همين باعث بروز اختلاف مالي شده و انگيزه‌اي براي قتل شده باشد،اما متهم بازداشت شده هنوز جزئيات جنايت را فاش نکرده بود که در اداره آگاهي جان خود را از دست داد.
قتل عام خانواده قنبر
پدرزن، برادرزن، مادرزن و همسر قربانيان کينه و نفرت داماد گتوندي شدند. هر چهار نفر را کشت جز يک نفر؛ آن هم خواهر کوچک‌تر همسرش را. قاتل پس از رگبار اهالي خانه آقاي رحماني با ماشينش گريخت اما مأموران آگاهي خيلي زود او را دستگير کردند. قاتل ۳۰ ساله همه را کشت غير از زهرا. زهرا دختر آخر قنبر بود. تالاسمي دارد و تازه ديپلم گرفته بود. حميد آن شب وقتي همه را کشت، چشمش به زهرا افتاد؛ اما جلوي چشم‌هايش را گرفت. به زهرا گفت چون تالاسمي داري و مريض هستي، نمي‌کشمت. بعد هم از خانه آنها با ماشين‌شان فرار کرد که دستگير شد.
مرگ برادران
قتل عام سه برادر و فرزند نوجوان يکي از برادران در روستاي تختيه از توابع بخش اسماعيليه اهواز رخ داد.اين قتل عام خانوادگي بر سر نزاع پسرعموها به خاطر يک زمين رخ داده بود.دو برادر که عامل اين قتل عام خانوادگي بودند از مهلکه گريختند.
قتل عام خانواده پروين
دختر نوجوان مرندي و مادر و ناپدري‌اش به طرز فجيعي به قتل رسيدند. قاتل قتل عام مرند به ضرب گلوله قربانيان را از پا در آورد. صبح روز شنبه ٢٦ تيرماه امسال،زماني که تماس‌هاي دختران مرد مرندي به نام محمد پروين با پدرشان بي‌جواب ماند، نگران او شدند و به خانه‌اش مراجعه کردند و با اجساد غرق در خون اعضاي خانه مواجه شدند.
جنايت خليفه ترخان
پنج، شش ماهي مي‌شد که شيلان اقدام به جدايي از رضا کرده بود؛ اما رضا دلش راضي به اين جدايي نبود. رضا همه روزه در تعقيب خانواده همسرش بود؛ تا جايي که پاي رضا به باغ يکي از آشنايان کشيده شد.
او با ديدن خانواده همسرش کنار صاحب باغ با اسلحه‌اي که از قبل براي عملي‌کردن تهديدهايش آماده کرده بود، صاحب باغ، پدرزن، مادرزن، برادرزن و همسرش را به قتل رساند و در پايان اين قتلگاه خونين به زندگي خود پايان داد.
قتل عام ٢٢ شهريور
بامداد روز ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ در پي اعلام مرکز فوريت‌هاي پليسي ۱۱۰ مبني بر قتل ۴ عضو يک خانواده در يکي از مناطق شهر اهواز، بلافاصله مأموران انتظامي به محل حادثه اعزام شدند.
در بررسي‌هاي مأموران پليس مشخص شد ۴ نفر از عمو‌هاي خانواده به سمت ساکنان خانواده برادرشان تيراندازي کردند که پدر، مادر، دختر و پسر خانواده بر اثر اصابت گلوله به قتل رسيدند و ديگر دختر خانواده نيز مجروح و به بيمارستان منتقل شد.
در حالي که دستورات ويژه براي دستگيري قاتلان صادر شده است بررسي‌ها نشان مي‌دهد اختلاف خانوادگي، علت وقوع اين حادثه بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

طرح عجيب براي پرداخت وام مسكن

طرح عجيب براي پرداخت وام مسكن

چندي پيش بانك مسكن خبر پرداخت وام يك ميليارد توماني تسهيلات خريد مسكن از محل حساب پس‌انداز ...
11 سپتامبر زیر سایه شرم

11 سپتامبر زیر سایه شرم

«در نبرد برای پاسداری از روح آمریکا، وحدت بزرگ‌ترین نقطه قوت ماست!». این جمله شاه‌بیت ...
‌‌ایران، همچنان در لیست سیاه

‌‌ایران، همچنان در لیست سیاه

اصولگرایان که قدرت را در حاکمیت میان خود تقسیم کرده‌اند، گویی فراموش کرده‌اند اکنون آنها ...
1