تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۳۱
کد مطلب : ۴۳۸۷۶۷
طی 24 ساعت گذشته اتفاق افتاد

جان باختن 4 بیمار کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد

۰
جان باختن 4 بیمار کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به 904 نفر خبر داد و گفت: در 24 ساعت گذشته 4 بیمار جان خود را از دست داده‌اند.
 به گزارش کبنا و به نقل روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز یزدانپناه افزود: هم اکنون 448 بیمار در بیمارستان‌های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد 212 نفر مبتلای قطعی و 34 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.
 وی اضافه کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 65124 مورد گزارش شده است.
 وی اضافه کرد: از 883 جواب نمونه pcr دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج، حدود ۳۹ درصد موارد مثبت بودند و به ترتیب در بویراحمد، کهگیلویه، گچساران، چرام و لنده بیشترین موارد مثبت را داشتند. همچنین از 448 نمونه تست سریع در استان انجام شد که 12 درصد موارد مثبت بودند و عمدتاً در کهگیلویه، بویراحمد و بهمئی بودند. روند افزایشی موارد مثبت بیماری در لنده و چرام نگران کننده است و در هفته‌های بعد می‌تواند باعث مرگ و میر زیادی در این دو شهرستان شود.



 یزدان پناه اظهار کرد: افرادی که حتی علائم خفیف مثل آبریزش از بینی دارند به مراکز ۱۶ ساعته در سطح استان مراجعه کنند تا تست تشخیصی انجام شده و تحت قرنطینه خانگی و درمان قرار گیرند و افراد در تماس با این افراد نیز توسط مراقبان بهداشتی رهگیری شده و در دوره کمون تحت مراقبت قرار بگیرند تا چرخه ویروس هر چه سریعتر مهار شود. با توجه به اثرات مهم واکسن در کاهش مرگ و میر و کاهش شدت نشانه‌های بیماری لازم است به محض فراخوان به مراکز تزریق واکسن مراجعه نمایید و واکسن خود را تزریق نمایید.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

گلوله‌ها در پنجشير خون گريستند

گلوله‌ها در پنجشير خون گريستند

شهادت فهيم دشتي با واكنش‌هاي بسياري ميان كاربران افغان و ايراني روبه‌رو شد. فهيم دشتي ...
مبارزه با تورم، با دستان خالي

مبارزه با تورم، با دستان خالي

از آنجايي که تورم توليدکننده در فصل بهار سال جاري به بالاترين طي 5 سال اخير رسيده، مي‌توان ...
بهبودیافته‌گانِ کرونایی به چند دوز واکسن نیاز دارند؟

بهبودیافته‌گانِ کرونایی به چند دوز واکسن نیاز دارند؟

محققان در مطالعات اخیر خود تاکید کردند آنتی بادی حاصل از ابتلا به ویروس کرونا نمی‌تواند ...
1