تاریخ انتشار
دوشنبه ۸ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۳:۰۵
کد مطلب : ۴۳۸۳۹۶
کبنا گزارش میدهد
آقای نیکاقبالی مدیرعامل برق چه میگوید؟ / آقای حاجیزاده پشت پروژه مهم کمربندی یاسوج را خالی نکنید
۰
کبنا ؛ پروژه کمربندی یاسوج از اهمیت بالایی برخوردار است که 24 تیرماه 1400 با حضور مسئولان عالی رتبه استان کهگیلویه و بویراحمد کلنگزنی شد، زمان زیادی نگذشته که پروژه به دلیل معارضات متعدد محلی و دولتی متوقف شده و موتور ماشین آلات سبک و سنگین پروژه خاموش شد. محور کمربندی یاسوج یکی از محورهای پُر حادثه و تصادف کشور محسوب میشود و همین مسئله سبب شد تا کلنگ احداث باند دوم بابامیدان - کمربندی یاسوج - سمیرم با حضور مسئولان ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد به زمین زده شود. طبیعتاً وقتی پروژهای تعریف میشود، باید معارضات، مشکلات و موانع سد راه پروژه برداشته شود تا مسیر احداث پروژه بدون هر گونه ناهمواری و سختی پیش برود. اما گویا کلنگ زنی پروژه احداث باند دوم بابامیدان - کمربندی یاسوج - سمیرم آنچنان هم با حساب و کتاب نبوده، بگونهای که پایههای برق یکی از موانع جدی سد راه اجرای این پروژه است. معتمدیزاده مدیرعامل برق کهگیلویه و بویراحمد به تازگی گفته؛ هر پروژهای قرار است اجرا شود برای جابجایی تاسیسات در حریم و محدوده پروژه، اعتباری در نظر گرفته میشود و شرکت برق توان و اعتبار لازم برای جابجایی پایههای برق در محدوده اجرای پروژه چهارخطه کمربندی یاسوج ندارد. اگر اعتبار کافی برای پروژه در نظر گرفته نشده است، پس چرا باید پروژهای به این مهمی کلنگزنی و نیمه کاره رها شود. پروژه 32 درصد از برنامه زمانبندی خود جلوتر است، با این وجود دولتیها همکاری لازم را با پیمانکار این طرح ندارند. از کیامرث حاجیزاده معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد این توقع میرود که پشت پیمانکار را برای منافع مردم و امنیت جان مردم خالی نکند و همچنان دغدغه این پروژه را داشته باشد.
به گزارش کبنا، علی اصغر درخشنده، سر ناظر پروژه چهارخطه کمربندی یاسوج در جمع خبرنگاران گفت: شرکت آب منطقهای استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب لایه روبی بخشی از رودخانه بشار به این شرکت مجوز داد که محیط زیست با تعطیلی کارخانه سنگ شکن پیمانکار و اختلال در روند کار، عملیات اجرایی تعریض و چهارخطه شدن محور را با اختلال مواجه کرده است و در حالی که در حال برداشت شن و بیس از سطح رودخانه بشار در قالب لایه روبی بودهایم از فعالیت ما جلوگیری کرد.
وی افزود: این پروژه با معارضات دولتی بواسطه فیبر نوری مخابرات، پایههای برق فشار قوی و لوله گاز مواجه شده است.
درخشنده اظهار کرد: این پروژه ۱۲ کیلومتری که سالانه تلفات جادهای زیادی دارد، پس از ۱۳ سال معطلی، فراز و نشیب و تغییر پیمانکاران مختلف، عملیات اجرایی این پروژه حدود یک ماه است که شروع شده اما هم اکنون با معارضات دولتی مواجه شدهایم.
مشاور پروژه چهارخطه کمربندی یاسوج تصریح کرد: منفعت و استفاده این پروژه عمومی است که انتظار داریم دستگاههای مختلف از جمله محیط زیست و دستگاههای خدمات رسان برای تسریع در بهره برداری این پروژه همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند.
درخشنده خاطرنشان کرد: قرار داد این پروژه دوسال با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان است اما در صورت همکاری دستگاههای خدمات رسان ظرف یک سال پروژه تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.
وی ادامه داد: پیشرفت فیزیکی این پروژه در مجموع ۵ درصد نسبت به کل قرارداد جلوتر است که در صورت همکاری دستگاههای معارض، ماشین آلات و امکانات بیشتری را برای سرعت کار در این پروژه مستقر خواهم کرد.
چهار خطه کردن کمربندی مرگبار یاسوج در اولویت است
کیامرث حاجیزاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تصادفات و تلفات جادهای در چهار محور استان و اقدام ضربتی که به همراه استاندار برای رفع هر چه سریعتر مشکل انجام داده اظهار کرد: به همراه استاندار بنای کار و اولویت را ترمیم چهار محور مرگبار استان قرار دادیم.
وی افزود: اولین محور کمربندی یاسوج بود که از محل اعتبارات ملی ۸ میلیارد تومان پول نقد به این محور اختصاص یافته و تحویل راه و شهرسازی دادیم که ۵ میلیارد تومان آن در اختیار پیمانکار قرار گرفته و پیمانکار قول داده که از محل پلیس راه تا پل روستای مختار ظرف سه ماه تکمیل شود.
هر کیلومتر کمربندی یاسوج یک کشته داد!
همچنین سرهنگ بهنام ویسی، رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص کمربندی یاسوج گفت: بخشی از ترافیک شهر یاسوج و روستاهای اطراف، بنادر جنوبی به مرکز و شمال کشور از طریق این کمربندی انجام میشود.
وی افزود: کمربندی یاسوج پاسخگوی این حجم از ترافیک نیست و نیاز است که نسبت به چهار خطه کردن و جداسازی کمربندی اقدام شود تا شاهد حوادث فوتی و جرحی در این محور نباشیم.
ویسی بابیان اینکه ۱۱ درصد تصادفات منجر به فوت و جرح استان کهگیلویه و بویراحمد طی سال ۹۹ در این کمر بندی رخ داده است، تاکید کرد: طی سالهای ۹۸ و ۹۹ بطور میانگین در هر کیلومتر از این کمربندی یک نفر کشته شده است.
اعتبار برای جابجایی پایههای برق نداریم
جمال معتمدی زاده، مدیرعامل شرکت برق استان کهگیلویه و بویراحمد در این رابطه میگوید: هر پروژهای قرار است اجرا شود برای جابجایی تاسیسات در حریم و محدوده پروژه، اعتباری در نظر گرفته میشود.
وی با بیان اینکه تاکنون در این خصوص صحبتی با ما نشده است، افزود: شرکت برق توان و اعتبار لازم برای جابجایی پایههای برق در محدوده اجرای پروژه چهارخطه کمربندی یاسوج ندارد.
همکاری برای اجرای پروژه داشتیم
همچنین رحمن خادم، مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه به خبرنگار ایسنا گفت: تاکنون مساعدت و همکاری لازم را برای اجرای پروژههای کمربندی یاسوج داشتهایم و از این به بعد نیز آماده همکاری برای ادامه پروژه هستیم.
با تمام توان آماده همکاری هستیم
امیری، مدیر مدیرعامل شرکت مخابرات استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این خصوص با بیان اینکه شرکت مخابرات جز یک مورد که از عرض جاده عبور کرده فیبر نوری در محدوده اجرای این پروژه ندارد، گفت: در صورت نیاز با تمام توان آماده همکاری برای اجرای پروژه چهار خطه کمربندی یاسوج هستیم.
وی بیان کرد: البته شرکت ارتباطات زیرساخت فیبر نوری سراسری در محدوده اجرای پروژه چهار خطه کمربند یاسوج دارد.
سید اسدالله هاشمی، مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه به ایسنا، گفت: پیمانکار این پروژه بدون مجوز اقدام به ساخت کارخانه سنگ شکن و برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه کرده است.
وی افزود: هیچگونه مجوزی از محیط زیست برای ساخت کارخانه سنگ شکن و برداشت از سطح رودخانه اخذ نکرده است.
هاشمی اظهار کرد: محیط زیست جلوی عملیات پروژه چهارخطه کمربندی یاسوج را نگرفته بلکه جلوی کار غیر قانونی و راه اندازی کارخانه سنگ شکن بدون مجوز در محدوده قانونی شهر یاسوج و بستر رودخانه بشار را که ممنوع است، با هماهنگی دستگاه قضایی گرفتیم.
به گزارش کبنا، علی اصغر درخشنده، سر ناظر پروژه چهارخطه کمربندی یاسوج در جمع خبرنگاران گفت: شرکت آب منطقهای استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب لایه روبی بخشی از رودخانه بشار به این شرکت مجوز داد که محیط زیست با تعطیلی کارخانه سنگ شکن پیمانکار و اختلال در روند کار، عملیات اجرایی تعریض و چهارخطه شدن محور را با اختلال مواجه کرده است و در حالی که در حال برداشت شن و بیس از سطح رودخانه بشار در قالب لایه روبی بودهایم از فعالیت ما جلوگیری کرد.
وی افزود: این پروژه با معارضات دولتی بواسطه فیبر نوری مخابرات، پایههای برق فشار قوی و لوله گاز مواجه شده است.
درخشنده اظهار کرد: این پروژه ۱۲ کیلومتری که سالانه تلفات جادهای زیادی دارد، پس از ۱۳ سال معطلی، فراز و نشیب و تغییر پیمانکاران مختلف، عملیات اجرایی این پروژه حدود یک ماه است که شروع شده اما هم اکنون با معارضات دولتی مواجه شدهایم.
مشاور پروژه چهارخطه کمربندی یاسوج تصریح کرد: منفعت و استفاده این پروژه عمومی است که انتظار داریم دستگاههای مختلف از جمله محیط زیست و دستگاههای خدمات رسان برای تسریع در بهره برداری این پروژه همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند.
درخشنده خاطرنشان کرد: قرار داد این پروژه دوسال با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان است اما در صورت همکاری دستگاههای خدمات رسان ظرف یک سال پروژه تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.
وی ادامه داد: پیشرفت فیزیکی این پروژه در مجموع ۵ درصد نسبت به کل قرارداد جلوتر است که در صورت همکاری دستگاههای معارض، ماشین آلات و امکانات بیشتری را برای سرعت کار در این پروژه مستقر خواهم کرد.
چهار خطه کردن کمربندی مرگبار یاسوج در اولویت است
کیامرث حاجیزاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تصادفات و تلفات جادهای در چهار محور استان و اقدام ضربتی که به همراه استاندار برای رفع هر چه سریعتر مشکل انجام داده اظهار کرد: به همراه استاندار بنای کار و اولویت را ترمیم چهار محور مرگبار استان قرار دادیم.
وی افزود: اولین محور کمربندی یاسوج بود که از محل اعتبارات ملی ۸ میلیارد تومان پول نقد به این محور اختصاص یافته و تحویل راه و شهرسازی دادیم که ۵ میلیارد تومان آن در اختیار پیمانکار قرار گرفته و پیمانکار قول داده که از محل پلیس راه تا پل روستای مختار ظرف سه ماه تکمیل شود.
هر کیلومتر کمربندی یاسوج یک کشته داد!
همچنین سرهنگ بهنام ویسی، رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص کمربندی یاسوج گفت: بخشی از ترافیک شهر یاسوج و روستاهای اطراف، بنادر جنوبی به مرکز و شمال کشور از طریق این کمربندی انجام میشود.
وی افزود: کمربندی یاسوج پاسخگوی این حجم از ترافیک نیست و نیاز است که نسبت به چهار خطه کردن و جداسازی کمربندی اقدام شود تا شاهد حوادث فوتی و جرحی در این محور نباشیم.
ویسی بابیان اینکه ۱۱ درصد تصادفات منجر به فوت و جرح استان کهگیلویه و بویراحمد طی سال ۹۹ در این کمر بندی رخ داده است، تاکید کرد: طی سالهای ۹۸ و ۹۹ بطور میانگین در هر کیلومتر از این کمربندی یک نفر کشته شده است.
اعتبار برای جابجایی پایههای برق نداریم
جمال معتمدی زاده، مدیرعامل شرکت برق استان کهگیلویه و بویراحمد در این رابطه میگوید: هر پروژهای قرار است اجرا شود برای جابجایی تاسیسات در حریم و محدوده پروژه، اعتباری در نظر گرفته میشود.
وی با بیان اینکه تاکنون در این خصوص صحبتی با ما نشده است، افزود: شرکت برق توان و اعتبار لازم برای جابجایی پایههای برق در محدوده اجرای پروژه چهارخطه کمربندی یاسوج ندارد.
همکاری برای اجرای پروژه داشتیم
همچنین رحمن خادم، مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه به خبرنگار ایسنا گفت: تاکنون مساعدت و همکاری لازم را برای اجرای پروژههای کمربندی یاسوج داشتهایم و از این به بعد نیز آماده همکاری برای ادامه پروژه هستیم.
با تمام توان آماده همکاری هستیم
امیری، مدیر مدیرعامل شرکت مخابرات استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این خصوص با بیان اینکه شرکت مخابرات جز یک مورد که از عرض جاده عبور کرده فیبر نوری در محدوده اجرای این پروژه ندارد، گفت: در صورت نیاز با تمام توان آماده همکاری برای اجرای پروژه چهار خطه کمربندی یاسوج هستیم.
وی بیان کرد: البته شرکت ارتباطات زیرساخت فیبر نوری سراسری در محدوده اجرای پروژه چهار خطه کمربند یاسوج دارد.
سید اسدالله هاشمی، مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه به ایسنا، گفت: پیمانکار این پروژه بدون مجوز اقدام به ساخت کارخانه سنگ شکن و برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه کرده است.
وی افزود: هیچگونه مجوزی از محیط زیست برای ساخت کارخانه سنگ شکن و برداشت از سطح رودخانه اخذ نکرده است.
هاشمی اظهار کرد: محیط زیست جلوی عملیات پروژه چهارخطه کمربندی یاسوج را نگرفته بلکه جلوی کار غیر قانونی و راه اندازی کارخانه سنگ شکن بدون مجوز در محدوده قانونی شهر یاسوج و بستر رودخانه بشار را که ممنوع است، با هماهنگی دستگاه قضایی گرفتیم.
از قدیم گفتن با یک تیر 3 نشون بزن
سازمان بازرسی کجایی ورود کن لطفا بوی رانت میاد