تاریخ انتشار
جمعه ۵ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۱۴
کد مطلب : ۴۳۸۳۱۴
آخرین وضعیت مبتلایان به ویروس کرونا در استان؛

کرونا همچنان می تازد؛ جان باختن 4 کهگیلویه و بویراحمدی

۰
کرونا همچنان می تازد؛ جان باختن 4 کهگیلویه و بویراحمدی
کبنا ؛رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۸۳۶ نفر خبر داد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۴ بیمار کرونایی در استان جان باختند.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، امروز جمعه (5 شهریورماه 1400) پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون ۶۲۱ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۲۷۰ بیمار کرونایی قطعی و ۳۹ نفر از آن‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان می‌باشند.
دکتر یزدان‌پناه اضافه کرد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۶۰ هزار و ۵۲۸ نفر بهبود یافته گزارش شده است.
وی ادامه داد: از هزار و ۵۸ نمونه pcr دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت حدود ۴۴ درصد موارد مثبت بودند که بیشتر موارد مثبت در شهرستان‌های چرام (۷۱ درصد)، کهگیلویه (۵۲ درصد)، بویراحمد (۴۶ درصد) و باشت (۴۳ درصد) بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اضافه کرد: از ۵۳۸ نمونه رپید تست ۲۰ درصد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در کهگیلویه، بویراحمد و بهمئی هستند.
دکتر یزدان‌پناه به علل افزایش شیوع بیماری کرونا در استان اشاره کرد و گفت: کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، افزایش تجمعات و عادی انگاری منجر به افزایش موارد مبتلا به بیماری کووید ١٩ می‌شود.
وی افزود: استفاده از ماسک، شستشوی مرتب دست‌ها، رعایت فاصله گذاری فیزیکی، پرهیز از دورهمی‌ها و تجمعات، حذف مسافرت‌های غیر ضروری و عدم خروج از خانه بجز در موارد ضروری و واکسیناسیون راه‌های کنترل بیماری کرونا است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تأثیر طالبان بر اقتصاد ایران

تأثیر طالبان بر اقتصاد ایران

سقوط دولت افغانستان و روی‌کار‌آمدن طالبان، شرایط این کشور را در همه زمینه‌ها در ابهام ...
اوین زیر ذره‌بین

اوین زیر ذره‌بین

انتشار فیلم‌های دوربین‌های زندان اوین و رفتارهای غیرانسانی منتشر‌شده سبب واکنش‌های بسیاری ...
جلسه دومین روز بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم

جلسه دومین روز بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم

جلسه دومین روز بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم، بعدازظهر یکشنبه ۳۱ مرداد با ...
1