تاریخ انتشار
جمعه ۵ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۲
کد مطلب : ۴۳۸۳۰۶
وزیران دولت سیزدهم متولد کدام استان ها هستند؟

سهم کهگیلویه و بویراحمد از کابینه رئیسی؛ هیچ / تهران، فارس، همدان و اصفهان بیشترین سهم را دارند

۱۲
۱
سهم کهگیلویه و بویراحمد از کابینه رئیسی؛ هیچ / تهران، فارس، همدان و اصفهان بیشترین سهم را دارند
کبنا ؛
زمان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در صحن مجلس تکرار یک انتقاد از سوی نمایندگان مختلف بود. منتقدان معتقد بودند باید سهم استان آن‌ها در معرفی وزیر در نظر گرفته می‌شده است و این نکته را به عنوان یک نقطه منفی در کابینه سیزدهم مطرح می‌کردند. براساس بیوگرافی منتشر شده از ۱۸ وزیر دولت رئیسی، چهار وزیر متولد تهران هستند.


به گزارش کبنا، چهار تن از وزیران کابینه سیزدهم متولد استان تهران هستند و بعد از آن استان‌های فارس، همدان و اصفهان سهم بیشتری از کابینه گرفته اند.
۱۸ تن از وزیران پیشنهادی کابینه سیدابراهیم رئیسی توانستند رای اعتماد نمایندگان مجلس یازدهم را کسب کنند. میانگین سنی آن‌ها ۵۳ سال است که ۵ سال از دولت پیشین جوانتر شده است.
مسن‌ترین وزرای کابینه سیزدهم احمد وحیدی، وزیر کشور و بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ۶۳ سال هستند؛ و جوان‌ترین عضو کابینه هم حجت عبدالملکی (وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) است.


سهم استان‌ها از کابینه سیزدهم چقدر است؟
نکته جالب توجه در زمان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در صحن مجلس تکرار یک انتقاد از سوی نمایندگان مختلف بود. منتقدان معتقد بودند باید سهم استان آن‌ها در معرفی وزیر در نظر گرفته می‌شده است و این نکته را به عنوان یک نقطه منفی در کابینه سیزدهم مطرح می‌کردند. فارغ از درست بودن یا نبودن چنین نقدی به کابینه آن هم در جریان بررسی صلاحیت وزرا که باید نگاه ملی و کلان در نطق موافقان و مخالفان حاکم باشد، این سوال مطرح است که سهم استان‌ها از کابینه سیزدهم چقدر است؟
براساس بیوگرافی منتشر شده از ۱۸ وزیر دولت رئیسی، چهار وزیر متولد تهران هستند و سه وزیر نیز به استان فارس می‌رسند. وزرای دادگستری و فرهنگ و ارشاد اسلامی از اهالی استان همدان هستند و زادگاه وزرای امور خارجه و صنعت و معدن نیز استان سمنان است.
زادگاه عیسی زارع پور وزیر ارتباطات با ۴۱ سال سن به استان کردنشین کرمانشاه می‌رسد و وزیر بهداشت هم متولد سراب آذربایجان شرقی است. اهالی استان اصفهان هم ساداتی نژاد و علی اکبر محرابیان را در کابینه دارند و استان گلستان هم با حضور احسان خاندوزی در وزارت اقتصاد یک سهم از کابینه رئیسی گرفته است. استان مرکزی هم سهم خود را در وزارت علوم و با حضور محمدعلی زلفی گل گرفته است واستان خراسان جنوبی هم وزیر اطلاعات را در کابینه دارد.
 
در جدول زیر سن و زادگاه اعضای کابینه سیزدهم مرور شده است؛
 
 

بنابراین گزارش استان کهگیلویه و بویراحمد با وجودی که 20 درصد نفت کشور را دارا است و صاحب جنگل‌ها، مراتع، گیاهان دارویی و 10 درصد آب روان را دارا و نیروهای انسانی در تراز ملی کم ندارد، اما از کابینه دولت‌ها هیچ وقت سهمی نداشت.


 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
لیاقت ما بیشتر ازین نیست
وقتی در استان کوچک خودمون افرادی مانند هداست خواه
سید باقر موسوی تاجگردون پناه غریب پور وکیلی و.... را از کاه سبک تر می پنداریم برای رسیدن ب خواسته های نامعقول و بی ارزش خودمان چگونه می خواهید وزیر داشته باشیم
اما تا دلت بخواه زیر اب زن داریم
دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
استان خمو یه تاج داشت که جلوی این قدرتها وایسه که عمرعاصهای استان افتادن دنبالش ،،حالا بشینن نگاه کنن
با صداقت
Iran, Islamic Republic of
اشکال نداره ککایل جونی سعی کنید همدیگر خراب کنید تا کلان شهرل ونون واوو برسند حالا چنش وایشا حیف این همه جوون با استعداد کهگیلویه وبویر احمد که فقط سی دیگران سینه سپر ایکنن وبدخواه هم ولایتی خودشونند...
زنبور
United States
ناراحت نباشید ، وزیر نشد معاون وزیر بزارن، مشاور و معاون رئیس جمهور بزارن، رئیس سازمان کشوری بزارن ، مدیرکل وزارتخانه بزارن، استاندار و معاون استاندار بزارن ، این آقایونی که خودشون را نماینده وصاحب اختیار از سوی رئیس جمهور می دانند مثل دوره احمدی نژاد خنثی وبی تفاوت نباشند،
Iran, Islamic Republic of
باعث همه عقب ماند گی مان هدایت خواست که نیروهای ملی مثل تاج گردون وپناه راتخریب میکنه
United States
مردم ما رو چه به وزارت ؟ مردم ما باید فقط حضور حداکثری در انتخابات داشته باشند
مهدی
Iran, Islamic Republic of
خیلی جالبه عنوان زدند سهم استان کهگیلویه و بویراحمد در کابینه صفر
مگه تمام استان های کشور باید در کابینه سهم داشته باشند. نخیر اگه بر اساس شایسته سالاری افراد انتخاب میشوند دیگه سهم خواهی استان ها محلی از ارعاب ندارد.
Iran, Islamic Republic of
نه که تو دولتهای قبلی چند وزیر هم استانی داشتیم
Iran, Islamic Republic of
تیتر رو بد نوشتی باید می نوشتی باز هم در لیست کابینه هیچ کهگیلویه و بویر احمدی نیست
...
Iran, Islamic Republic of
کبنا هم و ول شلوعش ایکنه نوزده تا وزارت خونه بی نزدیک به نصف استانل وزیر نیاشتن...

اصلا کی‌ گفته همه استانل باید وزیر داشته بون، هرکس شایسته بو؛ ولو همه اش از استان خومو بو

وقتی پارتی بازی اییبو اعتراض ایکنیم وقتی پارتی بازی نییبو هم اعتراض ایکنیم...
Iran, Islamic Republic of
روحانی تنها کسی بود به فرزندان استان بها داد در طول تاریخ انقلاب
حیدرزاده
Iran, Islamic Republic of
مدیر محترم کبنا نیوز ،شما با جیب خالی هوس چلو کباب میکنید ؟ممکنه بفرمایید کدام نیروی در سطح وزارت دارید ؟نیروهایی که در فکر شماست همه دارای پرونده های قطوری است که خودمان برایشان ساختیم و هنوز هم به خاطر اینکه ده ها سال بعد پست نگیرند دست بردار نیستیم و هر روز یه اتهام میزنیم . تنها کسانی از این پرونده ها قصر در رفتند که بود و نبودشان در استان فرقی ندارد . نیمی از نیروها طرفدار فتنه و نیمی دیگر طرفدار انحرافی (احمدی نژاد ) دیگر کسی نمی ماند .بهتر است به اعمال خودمان فکر کنیم والی همه میدانیم اگر تخلفی هم بوده در سطح قالیباف که نبوده .اگر همه هیجده نفر کابینه رئیسی از استان ما بودند هیچ کدام از نظر گروه انقلابی استان تایید نمیشدند . مگر چند سال باید بگذرد تا امثال سید باقر و غریب پود وتاج گردون در این استان پیدا شود ؟از ماست که بر ماست .
آیا مدارس بازگشایی می‌شوند؟

آیا مدارس بازگشایی می‌شوند؟

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: با توجه به شیوع کرونا و پیک پنجم و فراهم نبودن شرایط ، کمیسیون ...
دو خلیفه در یک اقلیم

دو خلیفه در یک اقلیم

تحلیلگران بر این باورند که بدون شک با روی‌کارآمدن طالبان، افغانستان به بهشتی برای رشد ...
تأثیر طالبان بر اقتصاد ایران

تأثیر طالبان بر اقتصاد ایران

سقوط دولت افغانستان و روی‌کار‌آمدن طالبان، شرایط این کشور را در همه زمینه‌ها در ابهام ...
1