تاریخ انتشار
شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۴۰
کد مطلب : ۴۳۸۰۸۷
در ستاد کرونا کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

وضعیت بد کرونا در سه شهرستان کهگیلویه و بویراحمد

۰
وضعیت بد کرونا در سه شهرستان کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد، به ریاست استاندار این استان و با حضور مدیران عضو ستاد در سالن جلسات دولت استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، عصر امروز (شنبه 30 مرداد ماه 1400) جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندای این استان و مدیران عضو این ستاد برگزار شد.
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این ستاد با قدردانی از مشارکت مردم در کنترل شیوع بیماری کرونا، اظهار داشت: تلاش همه دستگاه‌ها، اصناف، بازاریان و ... که برای پیشگیری و شیوع هر چه بیشتر بیماری کرونا قابل قدردانی است و تشکر می‌کنیم.
وی از برگشت 1000 خودرو از ورودهای کهگیلویه و بویراحمد در این چند روز اخیر به دلیل محدودیت‌های ترافیکی خبر داد و گفت: همه پارک‌ها، تفرجگاه‌ها، باشگاه‌های ورزشی باید تعطیل باشند. رستوران‌ها فقط باید به شکل بیرون بر باشند. نظارت‌ها باید تشدیدتر شوند.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تعداد بستری‌ها بیشتر از ترخیصی‌ها است و این پیام خوبی ندارد تعداد بیماران بدحال زیاد شده و بستری‌ها در ای سی یو افزایش داشته است مردم باید این شرایط را بدانند کادر درمان و پزشکی شبانه‌روز کار می‌کنند اما سرعت و گسترش انتقال زیاد است اقدامات کنونی باید تداوم داشته باشد و هرگونه تجمع زحمات صورت گرفته را بر باد می‌دهد.
وی افزود: در این مدت اقدامات خوبی برای جلوگیری از شیوع کرونا انجام گرفته و باید تداوم داشته باشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سه شهرستان (لنده، چرام و مارگون) استان کهگیلویه و بویراحمد اوضاع خوبی ندارند. آمار کرونا در این شهرستان خیلی روند افزایشی دارد.
وی با بیان اینکه وضعیت استان کهگیلویه و بویراحمد وضعیت بهتری است، افزود: نگران شیوع ویروس کرونا هستیم، مردم اگر جدیت مسئولان را ببیند، همکاری بیشتری خواهند کرد.
کلانتری گفت: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج همه مسائل را باید به مردم به طور شفاف بگویند.
وی اضافه کرد: دو سهیمه 20 هزار دُز واکسن و 30 هزار دُز مازاد بر سهیمه واکسن استان کهگیلویه و بویراحمد دریافت کرده‌ایم که ضمن پیگیری‌های لازم باید سرعت در تزریق واکسن کرونا مدنظر قرار بگیرد. واکسیناسیون عمومی باید با قاطعیت پیگیری شود.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: تا واکسیناسیون به نقطه مطلوب برسد، اولویت جدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی، دستورالعمل‌های ستاد کرونا، پرهیز از دورهمی و تجمع‌های غیرضروری است.

کلانتری با تاکید بر اینکه دورهمی و تجمعات باید کم شود، افزود: عزاداری‌ها همه در فضای آزاد بوده آن تعدادی که در فضای بسته بوده را تبلیغات اسلامی باید کنترل کند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از روند بیماری در سه شهرستان مارگون، لنده و چرام ابراز نگرانی کرد و گفت: وضعیت در همه شهرستان‌های استان بد است اما اوضاع در این سه شهرستان نگران کننده است، ائمه جمعه همه شهرستان‌ها خصوصاً این سه شهرستان نهایت همکاری را با ستاد کرونا انجام دهند.
وی با بیان اینکه به دانشگاه علوم پزشکی گفتیم در صورتی که ۷۰ درصد ظرفیت تخت‌های بیمارستان پُر شد ما را اطلاع دهد، افزود: خوشبختانه هنوز به این وضعیت نرسیده‌ایم لذا نیازی به بیمارستان صحرایی و وضعیت جنگی نداریم اما شرایط بد است و بسیار بسیار نگران هستیم.
وی با اشاره به افتتاح بیمارستان‌ها در سایر شهرستان‌ها از جمله گچساران گفت: در شهر یاسوج یا بیمارستان تأمین اجتماعی و یا کادر درمان این بیمارستان به کمک سایر بیمارستان‌ها خواهد آمد.
 مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص بازگشایی بازار از روز یکشنبه گفت: بازار و اصناف از ۳۱ مرداد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خود را آغاز کنند.
کلانتری ضمن تقدیر از زحمات رسانه‌های استان و فعالان در عرصه فضای مجازی گفت: فعالیت‌ها در راستای اگاهی‌بخشی به جامعه باید تداوم داشته باشد و مردم به مانند گذشته محکم پای کار باشند چرا که هر مصوبه و تصمیمی که می‌گیریم برای سلامتی و نجات جان مردم است.
وی بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها را منوط به تصمیم ستاد ملی کرونا دانست و افزود: ۲۰ هزار دُز واکسن کرونا خارج از سهمیه وارد استان و تزریق شد، ۳۰ هزار دُز دیگر خارج از سهمیه گرفتیم که وارد استان می‌شود.
وی از اغاز تزریق واکسیناسیون در حسینیه ثارالله خبر داد و یادآور شد: واکسیناسیون بسیار مهم است لذا تا زمان واکسیناسیون همه افراد جامعه رعایت پروتکل‌ها الزامی و حیاتی است.
کلانتری بیان کرد: هفته گذشته مادر دو شهید به رحمت خدا رفت مردم بنا به احترام زیادی که برای خانواده شهدا داشتند به مراسم این مادر بزرگوار رفتند اما خانواده این شهدا نپذیرفتند و گفتند مردم باید باز کردند تا تشییع جنازه صورت گیرد در برخی مراسمات اینگونه رعایت می‌شود اما برخی‌های دیگر رعایت نمی‌شود.
کلانتری از مرگ دردناک مادر باردار و فرزندش ابراز تأسف کرد و گفت: از ابتدای شیوع کرونا اولین مورد مرگ مادر باردار و جنین بوده که بسیار متأثر شدیم. لذا تلاش جدی داریم واکسیناسیون انجام گیرد.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: کهگیلویه از استان‌هایی است که زندانیان را به صورت ۱۰۰ درصدی واکسینه کرده و جزء استان‌های برتر هستیم در ستاد ملی کرونا دکتر رئیسی سخنگوی این ستاد در حضور رئیس جمهور به این کار بزرگ استان اشاره کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

‌ یک بام‌ و دو هوای مجلس انقلابی

‌ یک بام‌ و دو هوای مجلس انقلابی

شرایط امروز انقلاب بسیار حساس و دارای فرصت‌های عظیم و در معرض تهدیدهای جدی است. جریان ...
ابر تورم در راه اقتصاد ایران؟!

ابر تورم در راه اقتصاد ایران؟!

تورم مخرب‌ترین آثار را بر پیکره اقتصاد برجا می‌گذارد و اگر به این مسئله توجه نشود بدون ...
بزرگداشت بیهقی زمانه

بزرگداشت بیهقی زمانه

محمود دولت‌آبادی یکی از بنام‌ترین نویسندگان ایرانی است که با سبک منحصر به فردش، آثار ...
1