تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۶
کد مطلب : ۴۳۷۹۲۴
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گفت؛

۶ آزاده از 317 آزاده کهگیلویه و بویراحمد شهید شده اند

۱
۰
۶ آزاده از 317 آزاده کهگیلویه و بویراحمد شهید شده اند
کبنا ؛
پس از دفاع مقدس ۳۱۷ آزاده کهگیلویه و بویر احمدی به میهن بازگشتند که تاکنون ۶ نفر آنها پس از تحمل سال ها رنج جانبازی و شیمیایی به شهادت رسیده اند.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، امروز سه شنبه (26 مرداد 1400) مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گفت: این استان ۳۱۸ آزاده در دوران هشت سال دفاع مقدس داشت که تاکنون ۶ نفر آنها پس از تحمل سال ها رنج جانبازی و شیمیایی به شهادت رسیده اند.
سید منصور موسوی افزود: بیشترین آزاده این استان با ۱۲۴ نفر مربوط به شهرستان بویراحمد است.
وی ادامه داد: سید قربان فروزان با ۱۰ سال و هشت ماه و هفت روز سن کوچکترین آزاده کهگیلویه و بویراحمد است که با ۶۰ درصد جانبازی مدت هفت سال (تا 17 سالگی) در زندان ‌های رژیم بعث عراق اسیر بود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد گفت: محمدحسین چریک نیز با ۵۲ سال و ۴ ماه سن مسن ترین آزاده این استان است که با ۵۰ درصد جانبازی مدت ۳۲ ماه در اسارت بود.
موسوی عنوان کرد: بیشترین مدت اسارت مربوط به سید حمزه اکوانی است که با ۶۰ درصد جانبازی ۱۰ سال در زندان ‌های رژیم بعث عراق اسیر بود و ۲۶ مردادماه سال ۱۳۶۹ نیز آزاد و به کشور بازگشت.
وی ادامه داد: در دو سال اخیر با توجه به شرایط کرونایی مراسم تجلیل حضوری از آزادگان برگزار نشد و در اولین فرصت ممکن انجام می شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان افزود: مهمترین دغدغه آزادگان مشکلات اشتغال فرزندان آنها است که برنامه ریزی ویژه برای آنها در حال انجام است.
کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت سال دفاع مقدس هزار و ۸۸۰ شهید، ۳۱۸ آزاده و بیش از ۹ هزار جانباز به نظام و انقلاب تقدیم کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
بالاترین حمایت محرومترین استان
‌ یک بام‌ و دو هوای مجلس انقلابی

‌ یک بام‌ و دو هوای مجلس انقلابی

شرایط امروز انقلاب بسیار حساس و دارای فرصت‌های عظیم و در معرض تهدیدهای جدی است. جریان ...
ابر تورم در راه اقتصاد ایران؟!

ابر تورم در راه اقتصاد ایران؟!

تورم مخرب‌ترین آثار را بر پیکره اقتصاد برجا می‌گذارد و اگر به این مسئله توجه نشود بدون ...
بزرگداشت بیهقی زمانه

بزرگداشت بیهقی زمانه

محمود دولت‌آبادی یکی از بنام‌ترین نویسندگان ایرانی است که با سبک منحصر به فردش، آثار ...
1