تاریخ انتشار
جمعه ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۲۹
کد مطلب : ۴۳۷۸۳۹
در خطبه‌های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

دود لجبازی

۰
دود لجبازی
کبنا ؛ خطبه‌های نماز جمعه در برخی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، مقابله با کرونا از موضوعات مهم خطبه‌های این هفته بود.
 حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امام جمعه دهدشت امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت مراعات شیوه نامه بهداشتی در شرایط کرونا را مصداق تقوا خواند و اظهار داشت: اگر به واسطه عدم توجه ما و همکاری نکردن با ستاد مقابله با کرونا شخصی بیمار شود بر ذمه ما خواهد بود.



 امام جمعه دهدشت گفت: برای مهار بیماری کرونا مسؤولان و مردم وظایفی بر عهده دارند که می‌طلبد با حساسیت و اقتدار انجام دهند.
 وی در تشریح وظایف مسؤولان در مقابله با کرونا گفت: در یک ضرب العجل هفتگی به شیوه نامه واحد برسند، زمینه تست تشخیص بیماری را به صورت رایگان برای همه فراهم آورند و واکسن مورد نیاز را از طریق تولید داخل یا واردات تأمین کنند.
 حجت‌الاسلام وحدانی‌فر افزود: مردم هم با رعایت همه شیوه‌نامه‌ها از حضور در تجمعات خودداری و به توصیه‌های بهداشتی عمل کنند.
 وی با تأکید بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در هیأت‌های عزاداری محرم تصریح کرد: مداحان و هیأتی‌ها نسبت به فرمایش رهبر انقلاب اهتمام جدی داشته باشند اگر جایی پروتکل‌ها رعایت نیم‌شود تذکر دهند.
 خطیب نماز جمعه دهدشت با اشاره به اینکه برخی در فضای مجازی نسبت به واکسینه شدن نقدهایی دارند، گفت: تا زمانی که ما به تولید داخلی واکسن نرسیدیم دنیا حاضر به فروش واکسن کرونا نبود حتی قراردادهایی هم منعقد و پول‌هایی واریز شد اما از ارسال واکسن خودداری کردند. 
وی با بیان اینکه با اعتماد به توانمندی جوانان کشور واکسن تولید شده است، پنج دلیل برای تزریق این نوع واکسن را تشریح کرد.
وحدانی‌فر دلیل نخست برای استفاده از واکسن برکت را دسترسی پایدار به آن خواند و گفت: برخی متخصصان بر این باورند که واکسن سالانه ضرورت دارد بنابراین دسترسی پایدار عامل مهم توجیه کننده برای دریافت واکسن ایرانی است.
وی دلیل دوم را امنیت بیولوژیک دانست و گفت: بسیاری از تولیدکنندگان سایر واکسن‌ها دارای ارتباط گسترده با نهادهای غیر قابل اعتمادی هستند که معتقدند جمعیت دنیا زیاد است یک عده باید از بین بروند.
امام جمعه دهدشت در تبیین دیگر دلایل افزود: صرفه اقتصادی واکسن داخلی هم یک دلیل است، همچنین توانایی فنی و بهره‌گیری از توانایی جوانان و استفاده از واکسن به عنوان ابزار قدرت در پساکرونا است.
 خطیب نماز جمعه دهدشت از آمادگی ستاد نماز جمعه برای همکاری با دانشگاه علوم پزشکی در اجرای واکسیناسیون خبر داد و افزود: نهاد امامت آمادگی دارد در صورت نیاز همه فضاها را برای بهداشت عمومی در اختیار قرار دهد.
  
یک دلیل برای خیمه شب بازی سفرای روس و انگلیس


حجت‌الاسلام سید رحمت الله سیادت امام جمعه پاتاوه، ظهر امروز (22 مردادماه) ۱۴۰۰ در خطبه‌های نماز جمعه شهر پاتاوه به موضوع تقوا و آثار و برکات قیام امام حسین ع به جنبه‌های فردی، اجتماعی، تربیتی، اخلاقی، سیاسی، اقتصادی، معنوی، دنیوی و اخروی قیام اشاره و عنوان کرد: امام حسین ع چراغ هدایت و کشتی نجات است؛ چون پیامبر اسلام ص فرمودند؛ امام حسین ع زینت آسمانها و زمین است، به خدا قسم امام حسین ع در آسمان‌ها بزرگ‌تر از روی زمین است و همانا بر طرف راست عرش الهی نوشته شده است که او چراغ هدایت و کشتی نجات است.
 خطیب جمعه پاتاوه؛ محبت مکنون، پدر امامان نه گانه، شفاعت آن حضرت از محبین و شیعیانش، تربت آن حضرت و ثواب گریه با بصیرت و شعور حسینی (ع)، خدامحوری در مقابل خودمحوری، دگر خواهی به جای خودخواهی، ایثار و گذشت و...همه اینها را از آثار قیام امام حسین ع برشمرد.
 وی مصیبت و خواندن روضه حضرت علی اصغر (ع) را سند مظلومیت امام حسین ع بیان کرد و افزود: حرکت در مسیر خدا تا نظر کردن به وجه الله، عزت نفس و زیر بار زور نرفتن (هیهات من الذله)، حفظ اسلام ناب محمدی، نجات مردم از جهالت و احیای امر به معروف و نهی از منکر، دفاع از امامت، دفاع از حق و مبارزه با باطل و ظلم و ستم بنی امیه و دفاع از امامت را از دیگر اسناد مظلومیت حسین ابن علی ع است.
 امام جمعه پاتاوه در خطبه سیاسی نماز با گرامیداشت روز مقاومت از درس‌های قیام امام حسین ع را مقاومت در مقابل ظالمین به دین و مردم و نترسیدن از کمی نفرات در مقابل کثرت دشمنان دانست و به سخنی از امام خمینی اشاره و اظهار داشت: تجربه‌ای که ما از دنیا در این سالهای طولانی داریم، این است که مسلمانان ولو این که عده قلیلی باشند، وقتی در مقابل خصم خودشان مقاومت کند، اگر چه خصم آنان ابرقدرت‌ها هم باشند پیروزند همانند لبنان که همه ابرقدرت‌ها در آن جمع شده بودند، اما وقتی یک عده کم در مقابلشان ایستاد، آن‌ها شکست خوردند.
 حجت الاسلام سیادت از نمونه دیگر مقاومت اسلامی به مقاومت ملت ایران در مقابل رژیم 2500 ساله گریزی زد و گفت: ملت رشید ایران رژیم منحوس پهلوی در مقابل شاهان و استکبار جهانی و کشورهای اروپایی و سلطنت 2500 ساله را در هم کوبیدند و از بین بردند، انقلاب ما نشات گرفته از قیام امام حسین ع و با درس گرفتن از این قیام معجزه‌ای بود که در ایران به وقوع پیوست.
 رئیس شورای فرهنگ عمومی منطقه پاتاوه در بخش دیگری از خطبه‌ها با تبریک «26 مرداد» سالگرد ورود آزادگان به میهن اسلامی، به درس‌های بازگشت آزادگان صبور و مقاوم برای امروز ما اشاره و بیان داشت: با آمدن اسرا به میهن پیروزی ملت ایران در 8 سال دفاع مقدس اثبات و علنی گردید، درس مقاومت و ایستادگی که ثمره آن پیروزی همه جانبه ایران بر متجاوزان و استکبار جهانی است که امروز ما باید بدانیم که پیروزی در جنگ اقتصادی با صبر و مقاومت ملت و رشادت عمومی مردم است که محقق می‌شود.
 خطیب جمعه در فراز پایانی خطبه‌ها به خیمه شب بازی، انگلیس و آمریکا و رژیم صهیونیستی و شکست سیاسی و رسانه‌ای آنها علیه ایران اسلامی به برملا شدن توطئه دشمنان از زمان ترامپ تا جو بایدن گریزی زد و تصریح کرد: در روز اخیر انگلیس خبیث و مکار در یک بازی مشترک با آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل از شورای امنیت سازمان ملل خواسته است تا علیه ایران در هدف قرار گرفتن کشتی تجاری صهیونیست‌ها واکنش نشان دهد که با شکست مواجه شدند.
 وی دلیل خیمه شب بازی دشمنان را اعلام موضع غیررسمی و فرستاده برای دولت آیت الله رئیسی عنوان کرد که دولت بر سر میز مذاکرات احتمالی با دست خالی و تحت فشارشود و مانند دولت روحانی کوتاه بیاید.
 
 اقدام سفرای روس و انگلیس زشت بود



نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه یاسوج به اقدام زشت و ضد امنیت ملی در ایران توسط سفرای انگلیس و روسیه اشاره کرد و گفت: کار زشتی که آنها کردند به غیرت همه ایرانیان برخورد.
حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در سایه تقوا انسان مؤمن به همه چیز خواهد رسید انسان‌های مؤمن به لذت‌های دنیوی توجه نمی‌کنند هر چند آنها نیز در این دنیا از نعمت‌های دنیوی استفاده می‌کنند و لذت می‌برند اما انسان‌های بی‌دین در همین دنیا نیز ضرر خواهند کرد.
 حسینی در ادامه به مناسبت‌های مختلف هفته از جمله سال‌روز بازگشت آزادگان در سال ۶۹ اشاره کرد و گفت: آن‌ها در راه اسلام و انقلاب و بنا به فرمایش ولایت در دفاع حضور یافتند هم در دوره جنگ و هم در دوره اسارت در شرایط سخت ثابت قدم بودند.
 وی به ۲۸ مرداد و کودتای آمریکایی برای بازگرداندن شاه و سقوط کردن دولت ملی اشاره کرد و گفت: حرکت زشت و خطرناکی انجام دادند دولتی به اراده مردم شکل گرفته بود اما چون به مذاق استکبار جهانی خوش نیامد برای سقوط آن دست به کار شدند.
 حسینی افزود: به برخی نمایندگان مجلس رشوه دادند و توطئه‌ها چیده شد دولتی که در منافع ملی با آمریکا و انگلیس همراه نبود مورد کودتا قرار گرفت در داخل هم عده‌ای دچار فریب شدند و رسانه‌های استکباری از جمله رادیو بی.بی.سی رمز کودتا را اعلام کردند.
 امام جمعه شهر یاسوج و نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد به اقدام زشت و ضد امنیت ملی در ایران توسط سفرای انگلیس و روسیه اشاره کرد و گفت: کار زشتی که آنها کردند به غیرت همه ایرانیان برخورد آنها به دنبال یادآوری دخالت بیگانگان در کشور بودند و حتماً باید عذرخواهی کنند و دولت متناسب با حرکت آنها برخورد لازم را انجام دهد.
 نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در پایان اظهارات خود در خطبه‌های نماز جمعه به موضوع عزاداری‌ها اشاره کرد و گفت: عزاداری محرم موضوع ساده‌ای نیست مربوط به اشرف مخلوقات نیز هست آنها برای امام حسین علیه السلام گریستند از آدم تا نوح و ابراهیم خلیل الله گرفته تا موسی کلیم الله و در نهایت حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله بر این مصیبت گریستند.
 وی گفت: پیش از آنکه انسان‌ها بر شهدای دشت کربلا بگریند فرشتگان گریانند و در همین دوران نیز انسان‌های بزرگی چون امام خمینی که فقیه، عالم و فیلسوف هستند برای اباعبدالله اشک ریختند.
 حسینی خاطرنشان کرد: انسان‌های بزرگ مانند امام خمینی به سادگی یک مطلب را نمی‌پذیرند یک فیلسوف به سادگی موضوعی را نمی‌پذیرد اما امام و انسان‌های بزرگ پای روضه ابی‌عبدالله می‌نشینند به زمین می‌افتند و اشک می‌ریزند.
 
صلواتی: دود لجبازی به چشم خودتان می‌رود



امام جمعه قلعه‌رئیسی از اعضای شورای اسلامی این شهر در دوره جدید خواست تا فارغ از لجبازی شهردار جهادی انتخاب کنند.
 حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قلعه‌رئیسی در مورد اقدام ناشایست و غیر دیپلماتیک سفیر جدید انگلیس، که با انتشار یک عکس در کنار سفیر روسیه، خواسته یا ناخواسته، روزهای اشغال و تحقیر ملت ایران را یادآوری کرد افزود: چند نکته مهم را اشاره می‌کنم اول اینکه سفیر انگلیس خبیث که سابقه امنیتی دارد، در آغاز مأموریتش باید به شدت تنبیه شود تا مراقب رفتارش باشد.
 وی گفت: دوم اینکه رفتار سفیر روسیه دور از انتظار بود و انتشار یک متن دو پهلو، این رفتار بی ادبانه را جبران نمی‌کند وی باید با صراحت از ملت ایران عذرخواهی کند.
 صلواتی ادامه داد: سوم اینکه دولت روسیه باید سفیرش را توجیه کند تا مراقب باشد در دام اطلاعاتی سفیر انگلیس خبیث نیفتد.
 وی گفت: و دست آخر اینکه دستگاه دیپلماسی کشور باید برای برخورد متناسب با این گستاخی تدبیر کند.
 صلواتی در ادامه در خصوص محرم گفت: مهم‌ترین درسهایی که باید از حضرت ابالفضل العباس علیه السلام بعنوان الگو و اسوه در زندگی به کار گیریم ولایت پذیری است حضرت عباس علیه السلام جان فرزندان و برادران و خودش را در راه ولایت هزینه کرد.
 وی گفت: درس ایثار و فرمانبری از خدا رسول خدا و اهل بیت و درس عبودیت و بندگی و وفا را باید در کلاس زندگی عباس نشست که سه امام معصوم شهادت به وفاداری قمر بنی هاشم دادند.
 صلواتی گفت: از نگاه رهبر معظم انقلاب تقویت تولید داخلی و وارد کردن مردم در میدان اقتصاد و ایجاد اشتغال برای جوانان و حفظ و تقویت ارزش پول ملی و حل مشکل گرانی باید در رأس برنامه‌های اقتصادی دولت جدید قرار گیرد.
 وی همچنین گفت: به جهت دسترسی پایدار و تضمین شده و امنیت بیولوژیک و جلوگیری از فناوری بیو تروریسمی و ژنیتیکی و بخاطر صرفه اقتصادی و توانایی فنی و ابزار قدرت باید به سمت واکسن بومی حرکت کنیم.
 صلواتی افزود: رهبر معظم انقلاب در پیام تلویزیونی بیماری کرونا را مسئله اول و فوری کشور خواندند تکلیف شرعی، عقلی، عرفی، انسانی ما رعایت توصیه‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی و ماسک زدن است و کسانی که رعایت نکنند و عامل انتقال این ویروس و بیماری باشند این کار هم گناه هم ظلم و شریک در همه دردها و مصیبت‌ها و مرگ افراد هستند.
 وی گفت: راه حکیمانه برای پیشگیری از کرونا توبه و استغفار و توسل و تضرع به درگاه خداوند و اولیاء الهی و جلسات عزاداری محرم بهترین مکان و زمان است و رهبر حکیم انقلاب تاکید می‌کنند جلسات عزای سیدالشهدا مایه برکت و جلب رحمت الهی است و ملت و کشور به این مجالس با برکت احتیاج دارند اما در برگزاری آنها باید شیوه نامه با کمال دقت و شدت مراعات شود انتظار هست سازمان تبلیغات اسلامی نظارت کند و با هیئت‌های متخلف برخورد شود و نگذارند مجالس حسینی موجب شیوع بیماری کرونا و مایه طعنه مخالفان و دشمنان شود.
 وی در ادامه گفت: در بحث انتخاب شهردار برای شهر خوبان و شهیدان حق مردم این است که شورای اسلامی، شهرداری در خورشان مردم انتخاب کند اینکه در تپه‌ها و دره‌ها و امامزاده هم قسم شوند و به حقایق و معضلات و مشکلات شهر بی توجه باشند به نظرات نخبگان اهمیت ندهند و حلقه به گوش افراد خاص باشند موفق نمی‌شوید راه درست انتخاب شهردار همفکری و مشورت و شناسایی معضلات و آسیب‌ها و استفاده از ظرفیت نخبگان و بزرگان شهر است و راه پیشرفت و آبادانی شهر انتخاب شهردار مؤمن، انقلابی، جهادی، متخصص و توانمند است.
 صلواتی گفت: از باب خیرخواهی و توجه به ظرفیت‌ها و جوانان شهر می‌گویم نقاط قوت و ضعف عملکرد شهردار فعلی شهر را که از فرزندان همین شهر هست را بررسی و احصاء کنید اگر می‌تواند اهداف و برنامه‌ها و مطالبات مردم و شما را محقق کند با نظارت و ریل‌گذاری مناسب باعث پیشرفت فرزندان و جوانان شهر و حل مشکلات مردم شوید و اگر هم می‌خواهید فرد دیگری را انتخاب کنید عاقلانه و حکیمانه عمل کنید از انسانهای شایسته مشورت بگیرید و با توجه به ظرفیت‌ها و مسائل و معضلات و مشکلات شهر فردی توانمند و مؤمن و انقلابی و جهادی با روحیه بسیجی انتخاب کنید و بدانید اگر از افراد غیر صالح مشورت بگیرید و نتیجه انتخابتان اختلاف و دو دستگی باشد و لجبازی کنید مردم با شما همکاری نمی‌کنند و دودش اول به چشم خودتان می‌رود.
 وی افزود: نهادهای اطلاعاتی و امنیتی و مدیران امور شهری و استاندار محترم متوجه باشید امضاء نامه و تأیید مصوبه شورای شهری که برای اهداف خودشان و تحقق مطامع خودشان و فردی ناکارآمد و غیر متخصص و ناتوان را انتخاب می‌کنند این تضییع حق‌الناس است.
 امام جمعه قلعه‌رئیسی گفت: مردم استان ما و شهرستانها و مناطق مختلف انتظار دارند استاندار محترم و مدیریت امور شهری و نهادهای اطلاعاتی برای مدیریت شهری شهردار انقلابی و جهادی را تأیید کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

ابر تورم در راه اقتصاد ایران؟!

ابر تورم در راه اقتصاد ایران؟!

تورم مخرب‌ترین آثار را بر پیکره اقتصاد برجا می‌گذارد و اگر به این مسئله توجه نشود بدون ...
بزرگداشت بیهقی زمانه

بزرگداشت بیهقی زمانه

محمود دولت‌آبادی یکی از بنام‌ترین نویسندگان ایرانی است که با سبک منحصر به فردش، آثار ...
گوسفند یک میلیارد و سیصد هزار تومانی

گوسفند یک میلیارد و سیصد هزار تومانی

یک قوچ طلایی رنگ در حراجی گوسفندان در ایرلند رکورد گران‌ترین گوسفند را شکست و ۵۲ هزار ...
1