تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۰۷
کد مطلب : ۴۳۷۷۸۱
فاجعه طالبان در افغانستان؛

زنان کارمند اعدام و برده می‌شوند !

۱
۰
زنان کارمند اعدام و برده می‌شوند!
کبنا ؛منابع محلی استان هلمند اعلام کردند ۳۴۲ نفر از غیرنظامیان در درگیری نیروهای دولتی و طالبان، حملات هوایی و موشک پرانی طالبان در ۲ هفته گذشته کشته شده اند.
به گزارش کبنا به نقل از نامه نیوز، افغانستان این روزها شاهد خون و خونریزی است. نیروهای طالبان در صدد تصرف استان های افغانستان هستند. تا کنون عده زیادی در افغانستان به دلیل درگیری ها با طالبان کشته شده اند. نیروهای طالبان، زنان کارمند را در افغانستان اعدام و یا به بردگی می گیرند. طالبان تا کنون استان های زیادی از افغانستان را به تصرف خود در آورده است.
«شریف علیزی» یکی از ساکنان شهر لشگرگاه گفت که هیچ خانه ای در شهر لشگرگاه بدون آسیب نمانده و تعداد زیادی از مردم مجبور به ترک منازل خود شده اند.
"سیمع سادات" فرمانده ارتش در هلمند با بیان اینکه بزودی شهر لشکرگاه را بصورت کامل از وجود طالبان پاکسازی می کنند و افزود نیروی جنگی طالبان در شهرلشکرگاه در حال نابودی است.
"محمد اشرف غنی" رئیس جمهوری افغانستان و شماری از سیاسیون درنشستی که روز گذشته در ارگ برگزار شد بر ایجاد ستاد مشترک مردمی در برابر طالبان تاکید کردند.
پیش از این مارشال عبدالرشید دوستم و محمداسماعیل خان فرماندهان سابق جهادی از عدم تجهیز و همکاری با نیروهای مردمی شکایت کرده بودند.
از طرف دیگر پیشروی طالبان و تصرف مراکز شهرها نگرانی مردم را بیش از پیش افزایش داده و برخی از اعضای مجلس نمایندگان افغانستان مدعی شده اند که طالبان دختران جوان را از مناطق تحت کنترل خود به پاکستان انتقال داده اند.
"حلیمه صدف کریمی"، نماینده استان جوزجان در مجلس نمایندگان می‌گوید مناطقی را که طالبان تصرف کرده‌اند، زنان و دختران را در تابوت‌ها بنام جنازه به پاکستان انتقال داده اند.
وی گفت:طالبان زنان کارمند را اعدام می کند و یا به عنوان برده  می فروشد.
طالبان پس از تصرف شهر ایبک استان سمنگان در شمال افغانستان از شب گذشته به شهرهای مزار شریف، پلخمری در بغلان، نیلی و غزنی حمله کردند که موفق به پیشروی نشدند.
از استان تخار نیز گزارش شده است که نیروهای دولتی شهرستانهای «ورسج» و «فرخار» این استان را از طالبان پس گرفتند و نیروهای کمکی از استان پنجشیر به شهرستان ورسج فرستاده شده است.
با این شرایط قرار است عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی بزودی برای شرکت در نشست سه روزه و گفت وگو با طالبان عازم  دوحه شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

تحلیلگر
Iran, Islamic Republic of
این دومینو همه جا هست شاید اگر دیربجنبیم نوبت خودمان هم بشود
ابر تورم در راه اقتصاد ایران؟!

ابر تورم در راه اقتصاد ایران؟!

تورم مخرب‌ترین آثار را بر پیکره اقتصاد برجا می‌گذارد و اگر به این مسئله توجه نشود بدون ...
بزرگداشت بیهقی زمانه

بزرگداشت بیهقی زمانه

محمود دولت‌آبادی یکی از بنام‌ترین نویسندگان ایرانی است که با سبک منحصر به فردش، آثار ...
گوسفند یک میلیارد و سیصد هزار تومانی

گوسفند یک میلیارد و سیصد هزار تومانی

یک قوچ طلایی رنگ در حراجی گوسفندان در ایرلند رکورد گران‌ترین گوسفند را شکست و ۵۲ هزار ...
1