تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۲۸
کد مطلب : ۴۳۷۶۹۹
کبناگزارش می دهد

راهکارهای مسئولان قضایی و اجرایی شهرستان چرام برای پیشگیری از وقوع جرم

۱
کبنا ؛نشست پیشگیری از وقوع جرم شهرستان چرام برگزار شد
 
به گزارش کبنااز چرام؛نشست پیشگیزی از وقوع جرم با حضور مسئولان اجرایی و قضایی و انتظامی شهرستان چرام برگزار شد.
 
احمدی پور رئیس دادگستری شهرستان چرام در ابتدای این نشست ضمن تسلیت ایام حزن واندوه شهادت اباعبدالله االحسین (ع)بیان کرد: درگذشته به دلیل عدم وسایل ارتباطات جمعی عمده مجالس شادی وعزا ازسلاحهای مجاز وغیرمجاز استفاده می شد.
 
 وی افزود:درشرایط فعلی باتوجه به ارتباطات قوی دیگر ضرورتی ندارد که سلاح در مراسمات به کارگرفته شود.
 
مقام ارشد قضایی شهرستان چرام تاکید کرد:پلیس محترم اطلاعات وامنیت عمومی باید همه این مواردرا رصد کند وبه نحو موثرتری ورود پیداکند واستفاده از سلاح در مراسمات و مجالس شادی و عزا را حتما به مراجع قضایی گزارش کند تا دستوارت قضایی صادر شود.
 
رئیس دادگستری شهرستان چرام اظهار کرد: با توجه به سیستم دستگاه قضا ودستورالعمل هایی که هست قضات برای اجرای حکم باید مستقل عمل کنند و دراجرای احکام باتوجه به کار بردن قانون دست انها باز هست.
 
احمدی پور تصریح کرد: هرگونه مهماتی شامل فشنگ و دیگر مهمات مثل اسلحه غیر مجاز جرم و برخورد قضایی صورت می گیرد.
 
رئیس دادگستری شهرستان چرام در این نشست با اشاره به اهمیت جایگاه آموزش و پرورش و مدارس در پیشگیری از وقوع جرم بیان کرد:دومین نهاد اجتماعی مهم مدرسه است و قطعا پیگیری ها در آموزش و پرورش و فرهنگ سازی در مدارس مهم. تر از سایر جاهاست که امیدواریم با همکاری همه دستگاه ها فرهنگ سازی و‌ پیشگیری از وقوع جرم نهادینه شود.
 
در ادامه نشست فرماندار شهرستان چرام با اشاره به اینکه مهم ترین موضوع در شهرستان چرام پیشگیری از وقوع جرم است بیان کرد:یکی از عوامل اصلی وجود سلاح های مجاز و غیرمجاز است که می طلبد راهکاهای مناسبی برای پیشگیری از وقوع جرم مطرح و اجرایی شود‌
 
فتاحی اصل بیان کرد:لیست سلاح هایی که سپاه و ارتش که در اختیار افراد قرار داده مشخص شود و به صورت کتبی به دارندگان سلاح حدود اختیارات استفاده به آنها اطلاع رسانی شود و کسانی که استفاده غیرمجاز و در درگیری ها از آن استفاده می کنند سلب امتیاز شوند.
 
وی وجود ایست و بازرسی ها در جاهای مختلف استان با توجه به وضعیت شهرستان. را لازم و ضروری دانست.
 
براساس این گزارش فرمانده سپاه شهرستان چرام در خصوص صدور مجوز اسلحه توسط را در اختیار حیطه شهرستان ندانست و مصوبه ای است که توسط مجلس قانونی شده است.
 
وی با اشاره به اینکه در دو بازه زمانی 10ساله اعلام شد که کسانی که اسلحه غیرمجاز دارند تحویل دهند در 10سال اول انواع سلاح خودکار و نیمه خودکار تحویل دادند و آنهایی که دفترچه عشایری داشتند اسلحه متناسب تحویل آنها شد.
 
سرهنگ پور بهشت با اشاره به اینکه امسال 3سهمبه اسلحه به چرام دادند اما برابر با مصوبه شورای تامین شهرستان این 3اسلحه را هم منع کردیم و برگشت دادیم .
 
وی افزود:شهرستان چرام شاهراه ارتباطی است و بارها خدمت اعضای شورای تامین استان عرض کردیم که نیاز هست یک ایست بازرسی ثابت داشته باشیم.
فرمانده سپاه شهرستان چرام بیان کرد:شهر چرام با توجه به شرایط نیاز به ایجاد پایش تصویری دارد و اطلس امنیتی در شهرستان طراحی شود.
 
وی از ارتباط خوب دادستان جدید با مردم در همین مدت تشکر کرد که باید برای همه فرهنگ سازی شود تاکید کرد:ما همه باید با هم باشیم و از همه ظرفیت ها برای توسعه شهرستان در بخش های مختلف استفاده شود‌
 
رحیم بازی بناری مدیر آموزش و پرورش شهرستان چرام در نشست پیشگیری از وقوع جرم چرام بیان کرد:آنچه که در شهرستان ما می طلبد جدیت است و اگر با جدیت وارد کارها شویم جواب می دهد و نباید ناامید شویم.
 
وی افزود:امیدواریم با جدیت و قاطعیتی که از دادستان جدید در همین مدت کوتاه دیدیم گام های مهمی برای امنیت و پیشگیری از وقوع جرم برداشته شود.
 
وی از آمادگی آموزش و پرورش و استفاده از ظرفیت فر هنگیان و دانش آموزان و مشاوران بسیار خوب در آموزش و پرورش  برای فرهنگ سازی و پیشگیری از وقوع جرم خبرداد .

راکبی مدیر بهزیستی شهرستان چرام با اشاره به آسیب های اجتماعی بیان کرد:بحث خودکشی و‌دیکرکشی از مهم ترین آسیب های اجتماعی در شهرستان چرام است که نیاز هست راهکارهای مناسب برای کاهش آیت آسیب ها و پیشگیری از وقوع جرم ارائه شود.
وی یکی دیگر از آسیب های اجتماعی شهرستان چرام را مواد مخدر و مصرف آن در سنین مختلف دانست و بهزیستی شهرستان چرام وام های خوبی برای کاهش این آسیب اجتماعی جهت اشتغالزایی پرداخت کرد اما متاسفانه بعضی از افراد با هم نتوانستند از این فرصت برای احیا زندگی خود استفاده کنند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

گوسفند یک میلیارد و سیصد هزار تومانی

گوسفند یک میلیارد و سیصد هزار تومانی

یک قوچ طلایی رنگ در حراجی گوسفندان در ایرلند رکورد گران‌ترین گوسفند را شکست و ۵۲ هزار ...
بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
1