تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۲۹
کد مطلب : ۴۳۷۶۸۷
فرماندار گچساران:

طوفان کرونا مسیرهای منتهی به مرکز دوگنبدان را مسدود کرد

۰
طوفان کرونا مسیرهای منتهی به مرکز دوگنبدان را مسدود کرد
کبنا ؛شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه و گچساران در وضع قرمز و سایر شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد در وضع نارنجی قرار دارند. علیرضا اتابک فرماندار گچساران از محدودیت‌های کرونایی در این شهرستان می‌گوید و از مسدود شدن مسیرهای منتهی به مرکز شهر دوگنبدان خبر داد.
به گزارش کبنا؛ علیرضا اتابک فرماندار گچساران در این زمینه گفت: مسیرهای منتهی به مرکز شهر دوگنبدان برای جلوگیری از تجمع مردم و پیشگیری از شیوع کرونا تا اطلاع ثانوی بسته است.
 علیرضا اتابک افزود: طبق مصوبه ستاد کرونا تمامی مسیرهای منتهی به مرکز شهر دوگنبدان، بازار هلال احمر، میوه و تره بار، خیابان‌های بلادیان، بشارت، دانشگاه و میدان امام به سمت زیر گذر بسته شد.
 وی بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در شهرستان گچساران و لزوم ممانعت از ایجاد تجمع در مرکز شهر، این مسیرها مسدود شد.
 اتابک ابراز کرد: علی رغم تمام توصیه‌های بهداشتی و رعایت این نکات توسط بخش زیادی از آحاد مردم، تعدادی از افراد این شهرستان بیماری کرونا را جدی نگرفته و به همین دلیل گچساران از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفت.
 اتابک تصریح کرد: همچنین به منظور پیشگیری از تجمع شهروندان راه‌های منتهی به آرامستان شهر دوگنبدان تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است.
 وی ادامه داد: همچنین در این راستا تالارها، اماکن ورزشی، زمین‌های چمن، قهوه خانه‌ها، رستوران‌ها و بوستان‌ها صنوف پرتردد با بررسی صنعت، معدن و تجارت در شهرستان تعطیل خواهند شد.
 فرماندار گچساران افزود: اعمال محدودیت تردد تا عادی شدن وضعیت کرونایی شهرستان گچساران از قرمز به نارنجی ادامه خواهد داشت.



 اتابک ابراز کرد: ۴۲ هزار و ۸۲۸ مورد تست کرونا از ابتدای شروع ویروس کرونا تاکنون از افراد با علائم مشکوک در این شهرستان گرفته شده است. 
وی تصریح کرد: ۱۲ هزارو ۵۵۰ نفر در این شهرستان تاکنون به بیماری کرونا مبتلا شدند.
 اتابک اظهار داشت: در پیک قبلی کرونا با اجرای محدودیت تردد در سطح گچساران طبق آمار بهداشت و درمان این شهرستان شاهد روند نزولی آمار مبتلایان و بستری‌های بیماران کرونایی بودیم.
 وی گفت: طرح منع تردد خودرو و دیگر وسایط نقلیه شبانه در شهرستان گچساران برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا هم اکنون اجرا می‌شود.
 اتابک تصریح کرد: با توجه به وضعیت شیوع بیماری کرونا تردد همه وسایط نقلیه اعم از بومی و غیربومی از ساعت ۲۲ شب تا چهار بامداد در گچساران و معابر عمومی شهر ممنوع است. 
وی ابراز کرد: ۱۵۱ نفر براثر ابتلا به کرونا تاکنون در این شهرستان جان خود را از دست داده‌اند.

۲۲ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال گچساران علیه کرونا واکسینه شدند



 عباس باشتی رئیس مرکز بهداشت گچساران نیز به تلاش‌های این مرکز برای جلوگیری از کووید 19 در این شهرستان اشاره می‌کند و توضیح داد: تاکنون به ۲۲ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال این شهرستان واکسن کرونا تزریق شده است.
باشتی افزود: ۸۳ هزار نفر جمعیت بالای ۱۸ سال در این شهرستان سکونت دارند که تاکنون  ۲۲ درصد آنها در مقابل ویروس کرونا واکسینه شدند.
وی بیان کرد: تاکنون ۲۲هزار و ۸۲۴ دز واکسن کرونا برای گروه‌های هدف این شهرستان تزریق شده است.
باشتی اظهار داشت: این مقدار واکسن به کادر بهداشت درمان، بیماران خاص، معلولان، جانبازان بالای ۵۰درصد، پاکبانان و سالمندان بالای ۸۰سال، رده سنی ۴۰ سال به بالا تزریق شد.
وی بیان کرد: از این میزان ۱۸ هزار و ۲۰۶ نفر در دز اول و چهار هزارو ۶۱۸ نفر در دز دوم واکسن  کرونا  را در شهرستان دریافت کردند.
باشتی تصریح کرد: هم اکنون کار واکسیناسیون ویروس کرونا در مرکز شماره یک شهید حسینی، شهید مطهری، باهنر  و پایگاه تجمیعی واکسیناسیون کرونا دوگنبدان این شهرستان در حال انجام است.
وی ابراز کرد: کار واکسیناسیون افراد بالای ۵۲ سال در شهر دوگنبدان در حال انجام است.
باشتی گفت: روزانه یکهزار دز واکسن کووید ۱۹ در این شهرستان تزریق می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین واکسیناسیون ویروس کرونا  افراد بالای ۴۰ سال در روستاهای مرکز آبشیرین ، باباکلان، چهاربیشه، دیل، لیشتر، امامزاده جعفر این شهرستان در حال انجام است.
 رئیس مرکز بهداشت گچساران گفت: با توجه به اینکه فاز بعدی واکسیناسیون بسیار گسترده‌تر است انتظار داریم که دستگاه‌های اجرایی در این امر به ما کمک کنند تا بتوانیم حجم وسیعی از جامعه هدف را واکسینه کنیم.
باشتی افزود: ۱۷۷مورد بیمار مشکوک به کرونا هم اکنون در بیمارستان‌های این شهرستان بستری هستند.
وی اظهار داشت: ۱۵۲ نفر در این شهرستان بر اثر ویروس کرونا  جان باخته‌اند که شاخص فوتی‌های ناشی از کرونا در گچساران بیش از  ۱.۲درصد است.
بنا بر این گزارش، هم اکنون ۸۹۰ نفر بیمار مبتلا به کرونا در شهرستان گچساران در قرنطینه خانگی هستند. تاکنون بیش از ۱۲هزار و ۵۵۰ نفر در این شهرستان به بیماری کرونا مبتلا شدند. شهرستان ۱۵۰ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

گوسفند یک میلیارد و سیصد هزار تومانی

گوسفند یک میلیارد و سیصد هزار تومانی

یک قوچ طلایی رنگ در حراجی گوسفندان در ایرلند رکورد گران‌ترین گوسفند را شکست و ۵۲ هزار ...
بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
1