تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۱۱
کد مطلب : ۴۳۷۵۳۷
سخنی با شورای شهر دوگنبدان؛

از گذشته عبور کنید؛ مردم دوگنبدان هوای تازه می خواهند / سیاسی بازی و منافع شخصی را کنار بگذارید؛ بر اساس فراخوان عمل کنید!

۳۴
۴
از گذشته عبور کنید؛ مردم دوگنبدان هوای تازه می خواهند / سیاسی بازی و منافع شخصی را کنار بگذارید؛ بر اساس فراخوان عمل کنید!
کبنا ؛امروز آیین تحلیف شورای ششم شهر دوگنبدان برگزار شد و تا روزهای آینده شهردار دوگنبدان معرفی می شود، شورای شهر گفته است بر اساس فراخوان و امتیازات کسب شده شهردار را انتخاب می کند، جمعی از جوانان دغدغه مند گچسارانی نسبت به انتخاب شهردار توصیه هایی ارائه داده اند و خواستار نگاه غیرسیاسی و غیرجناحی و جوان گرایی در انتخاب شهردار شده اند.
به گزارش کبنا نیوز این متن به این شرح است؛ از آنجا که شهرداری به طور مستقیم بر زندگی روزمره تمام شهروندان یک شهر تاثیر گذار است، میتوان این نهاد را مهم ترین سازمان اداری در یک شهر نامید. از اینرو انتخاب شهردار شایسته و واجد شرایط، بسیار حائز اهمیت می باشد که می توان عیار شورای شهر را بر مبنای این انتخاب سنجید. بعد از اتمام انتخابات شورای شهر دوگنبدان، انتشار فراخوان برای انتخاب شهردار توسط اعضای منتخب شورای شهر نشان دهنده مسیری نو در انتخاب شهردار و  نظام مند کردن آن بود. در ادامه بطور کلی به معیارهای انتخاب شهردار شایسته اشاره شده است که ممکن است در این راه اعضای محترم شورای شهر را یاری نماید.
۱-تخصص، تجربه و تحصیلات آکادمیک
««شائبه ای که در مورد مدرک تحصیلی بعضی از گزینه های شهرداری مطرح شده است»»
شهردار منتخب باید تخصص و تجارب کاری لازم برای پیشبرد اهداف کلی نهاد شهرداری از جمله آشنایی با روندهای مختلف سازمانی اعم از فرآیندهای اداری و بروکراسی، عملیات عمرانی پروژه های شهری و سیستم های مدیریتی را داشته باشد. همچنین داشتن تحصیلات آکادمیک قابل استعلام از مراجع ذیصلاح که نشان از شایستگی، توانمندی  و سختکوشی فرد می باشد از دیگر فاکتورهای یک شهردار شایسته است.
۲-پرهیز از سیاسی کاری محض
««مثال‌های بارز این امر، حواشی سیاسی ایجاد شده در چند سال اخیر برای شهرداری دوگنبدان به‌ واسطه ادغام مسائل سیاسی با فرآیندهای کاری شهرداری و همچنین مطالبه گری های سیاسی این روزهای بعضی عزیزان به واسطه فعالیت و حمایت از نماینده در دوران انتخابات می باشد. »
یک شهردار قابل و توانمند باید به دور از وابستگی سیاسی اولویت خود را عمران و آبادانی شهر و همچنین رسیدگی به امور مردم قرار دهد. طبیعی است که چنانچه شهردار تمرکز خود را به مسایل سیاسی معطوف کند از هدف ذاتی شهرداری غافل می شود، همانطور که در سالهای اخیر به وضوح شاهد چنین اتفاقاتی در شهرداری این شهرستان بوده ایم.
۳- توان مدیریتی و استقلال فکری
««آشنایی با اصول اداری و ضوابط کاری، سیسستم های مدیریتی، الزامات حقوقی، قواعد مالی و حسابداری، قوانین کار و شناخت منابع انسانی و تلفیق این الزامات با هم»»
یک شهردار منتخب باید توان مدیریتی لازم در دو جبهه متفاوت اداری (سازمانی) و پروژه ای را داشته باشد. از این رو باید شهرداری را انتخاب کرد که دارای سوابق مدیریتی در پروژه ها و همچنین مدیریت درون سازمانی و نیروی انسانی باشد. از طرف دیگر داشتن توان مدیریتی بالا سبب می شود که مدیر بتواند از حداقل امکانات حداکثر بهره برداری را داشته باشد.
از دیگر ویژگی های یک شهردار، استقلال فکری اوست که باعث عدم مداخله اشخاص یا دست های پشت پرده در اداره ی امور مربوط به شهرداری خواهد شد.
۴-قدرت رایزنی و هوش ارتباطی
مهمترین موضوع در رابطه با تعاملات یک شهردار، توان کلامی و قدرت بیان (شیوایی و رسایی کلام) او می باشد چرا که این ویژگی سبب افزایش تعاملات مثبت و به تبع آن افزایش رضایت مندی کارکنان و شهروندان می شود. شهردار لایق برای اجرای بسیاری از برنامه های کلان خود از جمله جذب بیشتر بودجه، جذب سرمایه گذار و افزایش رونق شهری باید قدرت رایزنی بالایی داشته باشد، از اینرو  شهردار باید انسانی با ارتباط قوی مبتنی بر هوش باشد که توانایی رایزنی مؤثر با دولت و دستگاه‌های دولتی در جهت روان‌سازی مسیر اداره شهر را داشته باشد.
۵- پاک دستی و جلوگیری از فساد
«« مسائل مالی و پرونده های قضایی بعضی از مدیران شهرداری ظن به فساد را این روزها بیشتر از قبل در اذهان عمومی ایجاد کرده است»»
تجربه نشان داده است که نهاد شهرداری و در راس آن شهردار همواره در معرض فساد می باشند. این موضوعی است که در سنوات گذشته به وفور در شهرداری های سطح کشور مشاهده شده است. لذا، انتخاب شهردار پاکدست می تواند از بروز فساد شخصی و سیستماتیک در این سازمان جلوگیری نماید.
۶-مردم مداری و اخلاق نیکو
«« بودند مدیرانی که کارنامه عملی و اجرایی نسبتا قابل قبولی داشتند ولی مردم دار نبوده و در نگاه عامه ی جامعه، مقبولیت نداشته و ندارند. باید بپذیریم شهرداری برای ارائه خدمت به شهروندان ایجاد شده نه ریاست بر آنها»»
مردم یک شهر به دنبال شهرداری خواهند بود که به نیازهای آن ها شناخت داشته باشد و برای انجام امورات آنها در دسترس باشد. شهردار شایسته  باید در ارتباط بین خود و مراجعین به اصول اخلاقی پایبند بوده و کرامت انسانی آنها را حفظ کند و در راستای حل مشکلات آنها نهایت همکاری را داشته باشد.
۷- جوان‌گرایی و بکارگیری نخبگان
مشکلات متعدد و متنوع یک شهر، حجم کاری بالا در شهرداری و همچنین حیطه وظایف گسترده شهردار، نیاز بیش از پیش به یک شهردار جوان، خستگی‌ناپذیر و با انگیزه را بیشتر نمایان می‌کند. مدیریت فرتوت، پیر و بی انگیزه در شهرداری اتلاف زمان ، منابع و ایستایی سیستم را درپی خواهد داشت و روزمرگی را درسیستم حاکم خواهد کرد. از طرف دیگر، استفاده حداکثری از ظرفیت نخبگان جهت حل مشکلات شهری و بهبود فضای شهری امری است که باید از طرف شورای محترم شهر و شهردار منتخب مورد توجه قرار گیرد.
۸- دیگر شاخص های کلیدی
داشتن ابتکار وخلاقیت - مشورت پذیری، ‌نقد پذیری و پذیرش مطالبه مردمی  - مقبولیت اجتماعی در تکریم شهروندان - مقبولیت اداری در کسب رضایت کارکنان ونیروها - قدرت برگزاری همایش ها، جشنواره ها، سمینارها و فراخوانها - قدرت برگزاری موزه ها و نمایشگاهها و درآمد زایی - حمایت از تولید کننده - حمایت از کارآفرینی و تسهیل مسیر و ...
اکنون  این سوال مطرح می شود که در شرایط کنونی شهر دوگنبدان با توجه به جو سیاسی حاکم، حواشی یکسال گذشته، شرایط شهرداری، مشکلات مالی و کمبود بودجه،  چه شهرداری با چه ویژگی هایی می تواند در راستای مدیریت شهری و ارائه خدمات به شهروندان موثرتر باشد.
لازم به توضیح است شورای محترم شهر حتی المقدور در استفاده مجدد از عزیزانی که قبلا در سمت شهردار فعالیت داشته اند، دقت عمل بیشتری داشته باشند چرا که این دوستان قبلا یک یا چندبار جواب پس داده اند و آزموده را آزمودن خطاست. ««هستند عزیزانی که در شهرهای دیگر و کوچکترجواب نداده اند ولی قصد عزیمت به گچساران را دارند یا بزرگوارانی که سابقه ی قبلی جلوس بر صندلی شهرداری را داشته و مجدد قصد تکیه زدن به سرشان زده است»»
ضمن آرزوی توفیق و سربلندی برای اعضای محترم شورای شهر و داشتن شهری زیبا و در خور مردم شریف و فهیم شهرم دوگنبدان این عزیزان باید بدانند که:
«««««سطح آگاهی و مطالبه گری مردم بسیار بالا رفته است و شما عزیزان باید پاسخگوی این مطالبات باشید»»»»»»
اما سوالی که از مخاطبین و همشهریان عزیز داریم این است که با توجه به مطالب گفته شده از دید شما کدام گزینه مناسبت است؟ لطفا علت انتخاب خود را با ذکر دلیل بیان کنید.
جمعی از جوانان دوگنبدان
نام شما

آدرس ايميل شما

گچسارانی ... بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
فقط اعضای محترم شورا لطف کنن بر اساس فراخوان عمل کنن
ومردم را به بازی نگیرن
وسیاسی کاری و براساس نظر نماینده واطرافیانش عمل نکنند
باتوجه به اینکه
در هفته اخیر
۳نفر مدیر در گچساران تغییر کردن
اداره راه ... اداره اب وفاضلاب ... بهزیستی
و هر سه نفر سادات و بویراحمدی بودن
....
لذا طبق نظر نماینده ۳نفر از باشت وباوی و از نزدیکان نماینده آقای حسینی
طبق نظر سید قدرت جایگزین شدن
بازهم قوم گرایی
آقای حسینی میخواست با تبعض مبارزه کنه

اما میبینیم تبعیض را خودش زودتر شروع کرد
باشت
Iran, Islamic Republic of
مهندس زینلراده پاکدست توانمد
سعید
Iran, Islamic Republic of
زینل زاده اگه قبول کرده بیاد عالیه وهمه ویژگیهای یاد شده رو‌دارد بهتر ازایشان تو گچساران نداریم
امین
Iran, Islamic Republic of
فقط دکتر علی محمد اقایی
جعفری
Iran, Islamic Republic of
با این خصوصیات دوباره باید ظفری شهردار بشه چون از همه لحاظ از همه شون سرتره
شهروند
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه بعضی از اعضای منفعت طلب برای انتخاب شهردار به دنبال منافع شخصی و خانوادگی هستند این چند نفر که داعیه دار رای مردم هستند از رای مردم برای منفعت خود و خانواده خود و کسب قدرت استفاده میکنند و اصولا هیچ توجهی به خواسته مردم و ابادی شهر ندارند شهردار فعلی که یکی از ضعیف ترین شهرداران تاریخ گچسارانه این روزا دوباره سعی میکند با رانت و قول گرفتن از اعضا امور این شهر فلاکت زده و سیاست زده را به دست بگیرد
چنانچه اعضا شورا بار دیگر حکم شهر دار فعلی را امضا کنند جکم نابودی این شهر را امضا کرده اند و هم اینکه باید عواقب این تصمیم را که بوی کباب می دهد را بپذیرند و در پیشگاه مردم گچساران جواب گو باشند
مطمئنا مردم گچساران تحمل توهین به رای خود را تحمل نخواهند کرد
از نهادهای امنیتی و دلسوز انقلاب درخواست میشود نسبت به سرنوشت مردم دوگنبدان احساس مسئولیت کرده و مستقیما ورود کرده
و با اعضا شورایی که از قبل با شهردار فعلی لابی کرده اند بر خورد قاطعانه ای داشته باشد
گچ
Iran, Islamic Republic of
شورای شهر گچساران. باید فرا جناحی کار کنند ...شهر به هوای تازه نیاز دارد این چند سال اخیر شهرداری شده سیاسی بازی و قوم گرایی ...لطفا در انتخاب شهردار دقت کتید
محمد
Iran, Islamic Republic of
این شاخص های که نوشتید دکتر ظفری داره
Iran, Islamic Republic of
سلام یقین داشته باشید که این چنین که توضیح داده اید نخواهد شد انسانهای شریف و پاکدست بدور از خط و جناح داریم و کاردان داریم اما خط و جناح اجازه نمی دهند گذشت آن زمانی که افراد لایق و دلسوز و مردم دار در جبهیه کارزار بودند
کارگرشهرداری
Iran, Islamic Republic of
بهترین گزینه زینل زاده
شیروان
Romania
مهندس صادق مقیمی مدیر و مدبر
کاش سیاسی انتخاب نکنید
افشار
Romania
با سلام و خسته نباشید

بی گمان دکتر صادق مقیمی از هر لحاظ مدیر تر از امثال ظفری می باشد
تا کی گچساران چوب سیاست را بخورد
شهروند
Romania
بنظر من اگه ظفری نباشه بهتره

چندین جوان کاربلد داریم در گچساران که میتونن پا جای پلی مهندس زینل زاده بذارن
از جمله صادق مقیمی و ایوب ویسی و..
شهرام
Iran, Islamic Republic of
ضمن احترام به همه عزیزان دکتر صادق مقیمی با توجه به تخصص و تجربه برازنده این کرسی میباشند
وحید
Iran, Islamic Republic of
آقای مقیمی جوانی با تجربه و با تخصص مفید برای این مهم میباشند
رحمانی
Iran, Islamic Republic of
دکتر صادق مقیمی گزینه لایق این پست
حسن
Iran, Islamic Republic of
هیچکدوم از گزینه هایه مطرح شده ب پای مهندس صادق مقیمی نمیرسن(جوان تحصیلکرده و دنیادیده)
محمدعلی
Iran, Islamic Republic of
دنیا فقط مهندس صادق مقیمی
سید م
Iran, Islamic Republic of
گزینه هایی که مطرح شدن با پول و سیاسی کاری دارن زور میزنن و تنها کسی که بینشون شایسته و لایق هست دکتر صادق مقیمی هست...هیچکس بجز ایشون لایق نشستن بر کرسی شهرداری نیست
مریم
Iran, Islamic Republic of
شهر برای پیشرفت نیاز به شهردار جوان و تحصیلکرده داره که قطعا دکتر مقیمی بهترین گزینه هست
توسل نیا
Iran, Islamic Republic of
مهندس صادق مقیمی مردی پاک دست وتوانا
شاهین
Iran, Islamic Republic of
مهندس مقیمی مردی کاردان وکاربلد
پرویز
Iran, Islamic Republic of
مقیمی مرد عمل بی نام نشان واحمدی نزاد دوم
رضامرادی
Iran, Islamic Republic of
دکتر مقیمی بهترین گزینه هست
هدایتی بویراحمدگرمسیر
Iran, Islamic Republic of
مهندس مقیمی مردی کاردان و متشخص
Shahrvande delsooz
Iran, Islamic Republic of
به نظر بنده جناب دکتر صادق مقیمی گزینه بسیار خوبی برای این پسته. هم فرد تحصیل کرده و با سوادیه هم جوان و کاری
طاها
Romania
سیاسی بازیه
اول قرار بی مهندس مقیمی وابو شهردار
سی ناصر ایگو محمدی
سی ایگه ظفری
شورا زهله نیکنه نظر بیه
شهر گل شهرگلی
ایلیا
Romania
مرد و رنگ مقیمی کم هسی
مهندس محمدی
Iran, Islamic Republic of
اگر واقعا این نظرات مهم هست و از پیش تعیین شده نیست شورای منتخب.
نظر من اینه که جناب مهندس صادق مقیمی از نظر علم و ادب جایگاه والایی دارد.انشاله که موفق باشند.
Iran, Islamic Republic of
نه که فرمانده شما براساس فراخوان عمل کرد ...معلومه که از حسادت نوشتی
Iran, Islamic Republic of
ری همتو سه
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
بهترین گزینه شهرداری ، مرد پاکدست شهرمان مهندس زینل زاده هست
شهروند
Iran, Islamic Republic of
پاکدست صفت آقای زینل زاده است پس از ایشون بخواهید.
Iran, Islamic Republic of
شما که بعضی نظرات را حذف میکنید
ابر تورم در راه اقتصاد ایران؟!

ابر تورم در راه اقتصاد ایران؟!

تورم مخرب‌ترین آثار را بر پیکره اقتصاد برجا می‌گذارد و اگر به این مسئله توجه نشود بدون ...
بزرگداشت بیهقی زمانه

بزرگداشت بیهقی زمانه

محمود دولت‌آبادی یکی از بنام‌ترین نویسندگان ایرانی است که با سبک منحصر به فردش، آثار ...
گوسفند یک میلیارد و سیصد هزار تومانی

گوسفند یک میلیارد و سیصد هزار تومانی

یک قوچ طلایی رنگ در حراجی گوسفندان در ایرلند رکورد گران‌ترین گوسفند را شکست و ۵۲ هزار ...
1