تاریخ انتشار
جمعه ۸ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۱۹
کد مطلب : ۴۳۷۳۳۲
در خطبه های نماز جمعه ۸ مـرداد چیتاب؛

تمام داشته های عشایر علوفه دامشان بود که طعمه سیلاب اخیر شد؟/ کنترل فضای مجازی فرزندان با مدیریت خانواده ها انجام بگیرد

۰
تمام داشته های عشایر علوفه دامشان بود که طعمه سیلاب اخیر شد
کبنا ؛حجت الاسلام سید فرج الله پژمان امام جمعه کبگیان در خطبه های نماز عبادی سیاسی8مرداد1400چیتاب ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه با اشاره به دسته گناهان بخشودنی و نابخشودنی گفت: یکی از گناهانی که از حیطه بخشش پروردگار خارج است ظلم به پدر و مادر و همسایه می باشد که بسته به رضایت طرفین دارد واز حیطه بخشش پروردگار بیرون است.
به گزارش کبنا، وی افزود تا فرصت توبه هست بروید طلب حلالیت کنید تا در قیامت هراسان نباشیدچون وسوسه عدم بخشش از سوی شیطان یک نومیدی از رحمت الهیست و این خود گناه کبیره هست. این خطیب افزود: عدم نیکی به پدر ومادر،کشتن انسان بیگناه (قتل وبردن آبرو انسان )،نسبت زنای ناروا به زن پاکدامن، باعث عقوبت دنیا و عقبی می گردد.
امام جمعه چیتاب با اشاره به ارزش و موقعیت عشایر در کشور هم گفت: وقتی بنیانگذار جمهوری اسلامی می فرماید عشایر ذخایر انقلابند باید حرمتشان حفظ شود ومشکلاتشان برطرف گردد؟.
وی باتشکر از تلاش مدیران امور عشایر استان و شهرستان در بررسی و حل مشکلات عشایر هم گفت: در آتش سوزیهاو بارش های تابستانه اخیر علوفه های دام عشایر ازبین رفت، و مسئولان ذیربط حتماخاصه درفصل خشکسالی باید در تامین علوفه آنان تلاش کنند.
امام جمعه کبگیان ضمن نگرانی از خرید فروش کم ارزش دامهای عشایر توسط دلالان با رویکرد بی انگیزه کردن این قطب زحمتکش تولیدی(گوشت و لبنیات) درکشور هم گفت: عده ای با هدف تزریق یَأس به بدنه مستحکم این قشرزحمتکش با سناریوی ازپیش تعیین شده خرید ارزان دامهای عشایر و تحریک به بی آبی و رهاسازی کسبه و تشویق به حاشیه نشینی شهرها باهدف تزلزل فرهنگ عشایرنشینی قصد انحطاط این قبایل تلاش گر وزحمتکش رادارندکه مدیربت محترم باید بصورت جِـدّی ورود کند.
خطیب جمعه کبگیان بااشاره به مسئله امروزه فضای مجازی هم گفت: عدم همراهی والدین در فضای مجازی با فرزندان گفت: هرگاه پدر و مادر حریم اخلاقی وفرهنگی فضای مجازی را رعایت نکنند دیگر انتظاری از فرزندان نیست.
حجت الاسلام پژمان خطاب به خانواده ها تصریح کرد: شناخت مخاطب ،محتوای دریافت درمجموعه حضور، و رصد مزاحمات فرزندان در فضای مجازی را از فاکتورههای مهم زیرساخت بنیان فرهنگ خانواده ها دانست و گفت: روند شکل گیری شخصیت اجتماعی فرزندان تحت تاثیر غول نامتعارف مجازی قرار دارد که تنها بامدیریت خانواده ها درسنین کم میتواند اثر گذار باشد.

-------------
خبرنگار اسماعیل رسامـ
نام شما

آدرس ايميل شما

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1