تاریخ انتشار
پنجشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۰۳
کد مطلب : ۴۳۷۳۰۶
معاون بهداشتی علوم پزشکی یاسوج:

۳۴۲ مادر باردار در کهگیلویه و بویراحمد به کرونا مبتلا شدند

۰
۳۴۲ مادر باردار در کهگیلویه و بویراحمد به کرونا مبتلا شدند
کبنا ؛معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به اینکه از اسفند ۹۸ تاکنون تعداد ۳۴۲ مادر باردار در این استان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، اظهار داشت: خوشبختانه با مراقبت‌های ویژه و بموقع مرگ مادر باردار بر اثر کرونا نداشته‌ایم.
 به گزارش کبنا، محمد مهدی بانشی با اعلام این مطلب به رسانه‌ها افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان کهگیلیوه و بویراحمد تست ۳۴۲ مادر باردار مثبت شده که از این تعداد ۱۳۶ نفر هم بستری شدند.
 وی افزود: خوشبختانه مرگ مادر باردار به دلیل بیماری کرونا گزارش نشده که از نقاط قوت استان و بیانگر حمایت از این گروه آسیب‌پذیر است.
 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه جامعه سالم نیازمند باروری سالم است، عنوان کرد: غربالگری جامعه هدف صورت گرفت و زنان باردار در اولویت بودند.
 بانشی ابراز داشت: در ابتدای شیوع کرونا غافلگیر شدیم و تا حدودی غربالگری‌ها به تعویق افتاد اما خیلی زود این موارد جبران شد.
 وی با بیان اینکه خدمات بهداشتی در دوره بیماری کرونا ۴۴ درصد افزایش یافت، گفت: خدمات بهداشتی از ۸.۵ میلیون خدمت در سال ۹۸ به ۱۲ میلیون خدمت در سال گذشته رسید.



 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: خدمات بهداشتی در سال جاری، ۲.۲۵ برابر میانگین کشوری بوده و روزانه ۳۶ هزار خدمت به مردم ارائه شده است.
بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد شمار قربانیان ویروس کرونا در کهگیلویه و بویراحمد با فوت چهار بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته به ۷۳۲ نفر رسید.
 روند افزایشی موارد مثبت و بستری بیماری در استان با سرعت بیشتری ادامه دارد که احتمالاً طی هفته‌ها و روزهای آینده تخت‌های بیمارستانها از بیماران کرونایی اشغال خواهد شد و تعداد مرگ و میرهای روزانه نیز دو رقمی می‌شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1