تاریخ انتشار
شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۵۵
کد مطلب : ۴۳۷۰۶۹
مراسم تشییع؛

گلوله‌باران برادرانِ «پرست»

۲
۰
گلوله‌باران برادرانِ «پرست»
کبنا ؛ سه روز از آن گلوله‌باران شهرک طالقانی می‌گذرد. صبح جمعه مراسم تشییع پیکر شهید ضرغام پرست از مدافعان امنیت در مصلی امام خمینی بندرماهشهر برگزار شد. سوگ بزرگی بود. کشور یک مدافع امنیتش را از دست داده بود، خانواده پرست هم پسرش و پدر علی را. علی دو ساله حالا باید روزها و شب‌ها در انتظار پدری باشد که هرگز بازنمی‌گردد. مادر باید تسلی‌ای برای اشک‌های کودکانه تنها یادگار ضرغام باشد.
 پیکر این شهید جوان پس از تشییع به اهواز و پس از آن برای انجام خاکسپاری به شهرستان رامهرمز، زادگاه او منتقل شد. در همان رامهرمز خاکسپاری خواهد شد؛ جایی که به آن تعلق دارد.
 پدر تمام چشم امیدش ضرغام بود. پسر دوم خانواده. پسری که هم نان‌آور بود، هم توانمند. 40 سالی است که پدر در بستر بیماری روز را شب می‌کند. پسر ارشدش دچار تومار شد و این مسأله باعث شد تا ضرغام هم به خانواده‌اش خدمت می‌کرد، هم به میهنش.

    
فیلم/ وداع آخر مادر شهید «ضرغام پرست » با فرزندش / لحظه غم انگیز وداع والدین و همسر شهید «ضرغام پرست»

مهلکه آتش و گلوله
رستگار عموی ضرغام و مهرداد است. عمویی که همه زندگی خانواده برادرش را خوب می‌داند. می‌داند که برادرزاده‌هایش در آن مهلکه آتش و گلوله راه فرار نداشتند. او از جزئیات آن شب به «شهروند» گفت.
 «سه برادرزاده داشتم. عبدالله برادرزاده بزرگم هم در خدمت نیروی انتظامی بود. 15 سال خدمت کرد. اما تومور مغزی گرفت. عمل کرد و دیگر نتوانست به محل خدمتش بازگردد. ضرغام 10 سالی بود که در نیروی انتظامی مشغول خدمت بود. ازدواج کرده بود و یک پسر دو ساله داشت.
مهرداد هم برادر سوم بود. چهار ماه پیش آموزش خدمت سربازی‌اش تمام شده بود. او هم جذب نیروی انتظامی شده بود. در کنار ضرغام بود تا از تجربیات برادر بزرگ‌ترش استفاده کند. آموزش ببیند تا توانایی‌های لازم را کسب کند.»
 
6 تیر مرگ
عمو رستگار که به جای پدر بیمار ضرغام در مراسم تشییع برادرزاده‌اش حضور داشته، کلمات را خیلی سریع ادا می‌کند. وقتش تنگ است. مراسم دیگری در اهواز باید برگزار شود.
 بیست‌ونهم تیرماه بود که برای برقراری امنیت، مأموران به شهرک طالقانی اعزام شدند. اغتشاشگران سد معبر کرده بودند و آتش به راه انداخته بودند. ضرغام و مهرداد هم در آن مهلکه بودند که ناگهان از پشت‌بام خانه‌ای آنها را به رگبار می‌بندند. به ضرغام 6 تیر زدند. مهرداد هم چند تیر خورد. ضرغام در همان مهلکه جانش را از دست داد و شهید شد.
 اما مهرداد را توانستند از منطقه خارج کنند و به بیمارستان انتقال دهند. مهرداد از ناحیه پا آسیب دید. رگ‌های پایش پاره شد، استخوان پایش هم شکست. جراحی شد. در حال حاضر هم در بیمارستان گلستان اهواز بستری است. می‌خواهیم او را به تهران بیاورند تا روند درمانی‌اش طولانی نشود و زودتر بهبود پیدا کند.»
 40 سال درگیر بیماری
عموی رستگار از بیماری برادرش هم گفت. بیماری‌ای که 40 سال است گریبانگیر پدر ضرغام و مهرداد است. «برادرم 40 سالی است که مشکلات معده و اعصاب دارد. به پزشکان زیادی مراجعه کرده، به شیراز و اهواز رفته، اما فایده‌ای نداشته است. او هم 28 ماه در لشکر 92 در زمان جنگ خدمت کرد. همین امر باعث شد تا پسرانش راه پدر را ادامه دادند. خواستند به کشور و میهن‌شان خدمت کنند. برادرم پیش از شهادت ضرغام دچار بیماری کرونا شد. پنج روزی بود که در بیمارستان کرونایی بستری بود.
 در این مدت هم به او چیزی نگفتیم. می‌ترسیدیم استرس بیماری‌اش را دوچندان کند. اما نشد. باید در جریان قرار می‌گرفت. پنجشنبه شب بود که خبر شهادت ضرغام را دادیم. مصیبت پشت مصیبت. البته از زمانی که خبر دادیم، بیماری‌اش اوج نگرفته و ریه‌هایش بیش از گذشته درگیر نشده است. اما خانواده همه‌اش در هراس و استرس هستند.»


 شهادت آرزوی ضرغام بود
برادر شهید ضرغام پرست گفت: «برادرم برای امنیت کشور فدا شد، به او افتخار می‌کنیم شهادت آرزویش بود؛ کسی که آشوب به پا می‌کند، هدفش چیز دیگری است، او مطالبه‌گر نیست. مردم به صورت قانونی مطالبات خود را پیگیری و صف خود را از آشوبگران جدا کنند.»
 ستوان دوم در زادگاهش خاکسپاری می‌شود
عموی بزرگ خانواده پرست از مراسم تشییع پیکر برادرزاده 29 ساله‌اش گفت. «پیکر ستوان دوم ضرغام پرست ساعت 18 جمعه در رامهرمز خوزستان به خاک سپرده شد. جایی که خانواده ضرغام زندگی می‌کنند. البته دو سالی است که به رامهرمز آمده‌اند، پیش از این در روستای پتک زندگی می‌کردند. شرایط باعث شد نقل مکان کنند. حالا در یک خانه اجاره‌ای به سر می‌برند. وضعیت مالی خوبی ندارند. هزینه‌های خانه را ضرغام می‌داد که حالا شهید شده است.»
 در اعتراضات خوزستان دو نفر کشته، یک نفر شهید و 14 نفر از مأموران ناجا زخمی شده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما

عع
Iran, Islamic Republic of
روحش شاد .لعنت خدا بر ظالمان و قاتلان جنایتکار صف منتقد و معترض از اشرار جداست و قطعا این شهید عزیز با شهدای کربلا محشور است
حیدر
Iran, Islamic Republic of
به کدامین گناه ...............................
بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1