کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در همایش نقش جوانان در دولت انقلابی آینده و تجلیل از روسای ستادهای جوانان سید ابراهیم رئیسی مطرح شد

هدایتخواه: اجازه نمی‌دهیم در هیچ سطحی از مدیران ناصالح، غیرانقلابی، ناکارآمد و فاسد استفاده شود / جوانان این را مطالبه‌گری کنند / با هیچ کس اختلاف و دعوا نداریم جزء بر سر معیارها و ارزش‌ها / خیال برخی راحت در استان کهگیلویه و بویراحمد هیچ پست و مقامی نمی‌گیرم / در تمام دوره‌ها با زور و اجبار وارد صحنه انتخابات مجلس شدم

31 تير 1400 ساعت 17:08

همایش نقش جوانان در دولت انقلابی آینده و تجلیل از روسای ستادهای جوانان سید ابراهیم رئیسی منتخب مردم در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در اردوگاه کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد در منطقه دهنوی یاسوج برگزار شد.


همایش نقش جوانان در دولت انقلابی آینده و تجلیل از روسای ستادهای جوانان سید ابراهیم رئیسی منتخب مردم در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در اردوگاه کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد در منطقه دهنوی یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنا، صبح روز پنجشنبه ( 31 تیرماه 1400) همایش نقش جوانان در دولت انقلابی آینده و تجلیل از روسای ستادهای جوانان سید ابراهیم رئیسی منتخب مردم در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و ستار هدایت خواه رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در اردوگاه کمیته امداد امام خمینی (ره) یاسوج برگزار شد.
ستار هدایت‌خواه رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با تبریک اعیاد قربان و غدیر اظهار داشت: این جلسه در نوع خود در استان کهگیلویه و بویراحمد بی‌نظیر است چرا که نمایندگان جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد از همه نقاط استان حضور پیدا کردند و نماینده ولی فقیه هم به مدت چند ساعت حرف‌های جوانان را می‌شنود.
هدایت‌خواه در ادامه گفت: این دهه مربوط به جوانان است عید قربان ماجرای جانبازی یک جوان به نام اسماعیل است که بدون کمترین تاملی آماده ذبح گردیدن خود شد و پایان آن هم داستان یک جوان ۳۳ ساله در غدیر خم است که به امامت و ولایت برانگیخته شد و تنها دلیل رشد آنها ولایت مداری بوده است.
 وی در ادامه با بیان اینکه دولت انقلابی سه اصل دارد گفت: یکی کارگزاران و دولتمردان انقلابی هستند که شامل همه کارگزاران در همه قوا و نهادها هستند کارگزارانی که معرفت کافی نسبت به مبانی دینی و انقلابی داشته باشند.
 
 
هدایت‌خواه: آموزش و پرورش نیروهای انقلابی مورد نیاز کشور را تربیت نکرده است

ستار هدایت‌خواه در ادامه گفت: سیستم رسمی تعلیم و تربیت ما در سطوح مختلف افرادی که با سازوکارهای دینی تعلیم دیده باشند و مورد نیاز باشند، تربیت نکرده است. افرادی که تربیت شده اند از طریق ظرفیت های خانواده، بسیج و ... بوده است. خیلی از این افراد شناسایی نشده اند. افرادی هم که شناخته شده اند خیلی وقت ها از این افراد استفاده نمی شود. بنابراین موانعی بر سر به کارگیری این افراد انقلابی و اسلامی وجود دارد، یکی از کارهایی که جوانان انقلابی باید بکنند این است که اول آنکه باید این موانع را بشناسید و دوم آنکه مطالبه گر در خصوص بکارگیری مدیران اسلامی و انقلابی باشند.
وی اضافه کرد: موانع ممکن است شامل سهم خواهی باشد، سهم خواهی های باندی، قومی، قبیله ای و امثالهم. سهم خواهی یعنی آنکه فردی به دلیل اینکه در ستاد انتخاباتی یک فردی کار کرده است، حتما و لزوما بخواهد که پست و مسئولیت خاصی را به او بدهند.
وی با بیان اینکه «کسانی باید بیایند و افراد توانمند را شناسایی و معرفی کنند»، گفت: در حال حاضر سامانه ای نیز طراحی شده است که مدیران توانمند را شناسایی کنند. آیا جوانان می توانند در سطوح میانی ورود پیدا کنند و به شناسایی و معرفی افراد توانمند دست بزنند؟
 

 
در حال حاضر برخی افرادی که معرفی می کنند در تراز انقلاب نیستند! آیا شما جوانان برای معرفی مدیران در سطح ملی ورود کرده اید یا خیر؟
وی گفت: اینگونه است که انسان‌های معرفی می‌شوند و ممکن است آدم‌های قابلی نباشند و شایستگی و قابلیت نداشته باشند باید آدم‌های قابل برای مسئولیت‌ها در نظر گرفت. 
این فعال سیاسی گفت: اکنون وقت مطالبه کردن از دولت انقلابی برای به کار گرفتن نیروهای متعهد و متخصص بوده که در کنار آن باید کادرسازی و آماده سازی نیروها صورت گیرد و بسترها برای تصدی مسئولیت‌ها توسط افراد متعهد و متخصص صورت گیرد.

 
 
هدایت‌خواه: لزوم انتخاب وزیر صالح
 
وی گفت: نماینده اگر هنر دارد، دقت کند و در زمان رأی اعتماد به وزرا، وزاری انقلابی، صالح و توانمند انتخاب کند، این وزیر انقلابی حتما مدیر صالح انقلابی انتخاب خواهد کرد. ولی نمایندگان در سطوح پایین تر نمایندگان چنین وظیفه ای ندارند و خلاف قانون است.
وی گفت: در ماه های آخر دوره هشتم، متن سوگندنامه را بصورت لوح آماده کردند و پست سر رئیس مجلس نصب کردند. به آقای باهنر در زمان نصب این لوح، به شوخی گفتم: این همان است که روزی ده بار زیر پا می گذاریم.
هدایتخواه گفت: برای این انتخابات نظام زیاد هزینه کرده است، سابقه نداشته رهبری دو روز قبل از انتخابات سخنرانی داشته باشند.
هدایتخواه با ذکر این سؤال که موانع چیست، یادآور شد: یک بخش مربوط به سهم‌خواهی است و سهم خواهی یعنی این که بگوییم در فلان جا برای فلانی کار کرده‌ایم پس باید سهم ما داده شود.
  هدایتخواه گفت: متاسفانه از جمله سهم خواهی‌ها مربوط به نمایندگان مجلس است چون نماینده آدمی را به‌کار کار می‌گیرد که برای آینده خود باشد و به همین دلیل رهبری معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان در چند ماه اخیر تاکید کردند که دخالتی صورت نگیرد و فرمایشات معظم‌له ناظر بر همین مشکل بوده است.
 وی در ادامه افزود: قانون هم گفته که نباید چنین باشد و نباید اصل تفکیک قوا را به هم بزنیم نماینده باید به وزیر صالح مؤمن و انقلابی رأی بدهد تا او هم مسئول انقلابی و سالم تحویل دهد.
 هدایتخواه با بیان اینکه البته گاها خبرهای خوبی برای به کارگیری نیروها در دولت آینده شنیده نمی‌شود گفت: دولت روحانی آدم‌های هم شأن خودشان را کار گرفت ولی در این دولت نباید اجازه دهیم که مسئول فاسد و ناصالح به کار گمارده شود.
وی افزود: در دولتی که الان سر کار هست، بالاخره هر کاری کنیم، افراد هم شأن خودشان را به کار می گیرند، ولی در دولت جدید باید جوانان مطالبه داشته باشند که در هیچ سطحی از مدیران ناصالح، غیرانقلابی، ناکارآمد و فاسد استفاده نشود.
این فعال سیاسی گفت: بخشی از دولت انقلابی موضوع خودسازی است، در دهه اول انقلاب که می خواستند مدیر انتخاب کنند، افراد از زیر بار مسئولیت فرار می کردند، باید یک فردی را التماس می کردند تا مدیر شود. ولی الان سر و دست می دهند برای اینکه منصبی بدست بیاورند، این است که مقام معظم رهبری می فرمایند که مدیران نباید حب جاه و مقام داشته باشند.

 
 
 هدایت‌خواه: مطالبه‌گری کنید برای به کارگرفتن مدیران صالح و توانمند

وی افزود: اگر افرادی دارند مطرح می شوند که از نظر شما قابلیت مدیریت ندارند، مطالبه کنید، بصورت مستند و بدون تهمت زدن و بدون شایعه، مطرح کنید که به دلایلی این فرد قابلیت ندارند. معرفی کردن و مطالبه کردن از دولت اسلامی، برای اینکه مدیران توانمند دولت انقلابی را بکار بگیرند یکی از وظایف جوانان در تحقق رکن اول دولت اسلامی «یعنی کارگزاران» است، دوم آنکه شما جوانان باید خود را آماده کنید، کادرسازی کنید، بسترسازی کنید، شناسایی کنید، استعدادیابی کنید تا افرادی در تراز انقلاب تربیت شوند و کارآموزده شوند. دولت اسلامی فقط همین 4 سال نیست، باید به دست صاحب اصلی اش امام زمان سپرده شود.
ستار هدایت خواه دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گفت: یکی از موانع تحقق دولت اسلامی سهم خواهی های نمایندگان است، به دلیل اینکه نماینده کسی را به کار می گیرد که برای دوره آینده اش فعالیت کند، و کسی که سر کار می آورد وام دار نماینده است نه وام دار مردم. به فکر این است که چکاری کند که رضایت نماینده را جلب کند.
مقام معظم رهبری در دیدار اخیر یک ماه پیش با نمایندگان تاکید کردند که نمایندگان در عزل و نصب ها دخالت نکنند، ناظر بر این است که دولت باید دستش باز باشد و متناسب با دولت اسلامی افراد را انتخاب کند.
 
 هدایت‌خواه: در همه دوره‌ها به زور و اجبار کاندیدای مجلس شدم
 

هدایت خواه با اشاره به حضورش در انتخابات مجلس، گفت: آقای آتشبار چندین بار اسم بنده را در کنار اسامی دیگری (روشنفکر) بردند، بنده هیچ باری برای نمایندگی مجلس با میل و رغبت نیامدم و همیشه از این موضوع فرار کردم، در همه دوره ها به زور و اجبار بود. در دوره آخر که بنده به گچساران رفتم و نمیخواستم در انتخابات ثبت نام کنم، و آقایان اصرار به ثبت نام بنده داشتند. ده تا شرط گذاشتم، آقای خلقی پور شاهد هستند و گواهی بدهند، یک مورد این بود که بنده در هیچ عزل و نصبی دخالت نکنم، چون خلاف سوگندی است که در قانون اساسی آمده است. یکبار به زور بنده را در سال 64 معاون پرورشی یک اداره کردند که 6 ماه بعد بنده رها کردم، دلیلش هم این بود که عده ای را می دیدم که بهتر از من می توانستند خدمت کنند.
وی افزود: روایت هست که اگر کسی ببیند فرد دیگری قابلیت بیشتری برای خدمت دارد، و داوطلب خدمت شود به خود و پیامبر و همه مومنین خیانت کرده است.
هدایتخواه در ادامه با بیان اینکه خیال برخی‌ها را راحت کنم، در  استان کهگیلویه و بویراحمد دنبال هیچ پست و مقامی نبوده و نیستم، یادآور شد: بر اساس معیارها تنها یک مطالبه‌گر خواهم بود و دعوا هم با کسی نداریم دعوا بر سر اصول و معیارها و ارزش‌هاست و سر هیچ موضوع دیگری با کسی درگیری و دعوا نخواهیم داشت.
وی گفت: پس در رکن اول شناسایی، آماده سازی و مطالبه گری است. رکن دوم نظامات، ساختارهای اجرایی است.
این چهره شاخص اصولگرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مقام معظم رهبری در مورد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفته اند که حتی ده درصد این سند هم اجرایی نشده است. در زمینه های اقتصادی نیز به همین شکل است. مدل های اقتصادی متناسب با اهداف انقلاب اسلامی و آموزه های دینی اجرایی نشد، همچنین اگر سیاست های اقتصاد مقاومتی بیان شد، اجرایی نشد.
ساختارها و روش ها نیز مهم است که نیاز به کار فکری و نرم افزاری دارد.نرم افزارهای جامعه انقلابی باید طراحی شود. نیاز به کار جوانانه دارد.
وی گفت: مردم در عرصه نظام سازی اهمیت زیادی دارند، زمانی که امام خمینی انقلاب را رهبری کردند، تا زمانی که مردم به میدان نیامدند این انقلاب شکل نگرفت.
وی افزود: ولی حال باید ببینیم مردم در دولت سازی چه وظیفه ای دارند؟ یکی از وظایف مردم و مشارکت مردم در انتخابات است، ولی مهم تر از آن باید ببینیم که مردم در تحقق دولت اسلامی چه باید بکنند؟ نظارت مردم چگونه باید باشد؟ نقش مردم در حوزه های مختلف 7 بندی که گفته شد چه باید باشد؟
 
هدایت‌خواه: بیانیه دوم انقلاب چگونه باید عملیاتی شود

مقام معظم رهبری در جلسه ای در تاریخ 1 / 3 / 98 در جلسه ای گفتند که بیانیه گام دوم انقلاب به این گونه عملیاتی می شود که باید «حلقه های میانی باید شکل بگیرند که واسط میان دولت و مردم باشند، حلقه های میانی که می توانند تشکل ایجاد کنند، نقش آفرینی کنند، ایجاد انگیزه کنند، راهکار بدهند»، در این مرحله جوانان باید نقش حلقه های میانی را برای به میدان آوردن مردم برای دولت سازی ایجاد کنند.
وی گفت: جوانان انقلابی در سه رکن «دولت مردان»، «بخش نرم افزاری، سازوکارها، ساختارها، سیستم ها»، «به میدان آوردن مردم برای دولت سازی» باید نقش آفرینی کنند.
 
گلایه هدایت خواه از جوانان انقلابی
 
جوانان در حوزه های علم و پژوهش، اقتصاد، معنویت، عدالت و مبارزه با فساد، سبک زندگی، دشمن شناسی باید نقش خود را پیدا کنن
گله مندی هایی نیز داریم، ما هم اکنون درگیر مسائل اجتماعی و آسیب ها هستیم.
در بحران هایی مثل زلزله سی سخت، اولین کسانی که در این بحران ها حضور پیدا می کنند انتظار وجود دارد که جوانان مؤمن انقلابی باشند.
ما در حال حاضر درگیر زلزله زدگان سی سخت هستیم، کمک های مومنانه با کمک مردم و جوانان جمع آوری می شود. در ماه مبارک رمضان که گذشت دو میلیارد و هفتصد میلیون تومان بدون یک ریال کمک از طرف دولت، برای مردم جمع آوری کردیم. روز گذشته صد و سی رأس گوسفند بدون شرکت هیچ مقام دولتی و کمک دولتی ذبح کردیم.
خدماتی توسط خیرین و مردم به زلزله زدگان کمک کرده ایم.
در جبهه فرهنگی در چهار مأموریت داریم که نیاز به کمک داریم، مأموریت اول شناسایی افراد فعال فرهنگی است، دوم شبکه سازی و متشکل کردن جمعیت شناخته شده است برای اینکه جبهه ای بسازند، ماموریت سوم توانمندسازی در مسائل مختلف نرم افزاری، و مهارت افزایی کنند. مأموریت چهارم در زمینه های مختلف بحران، عملیات های متعدد متناسب با نیاز جامعه تعریف کنند.
  
فیلم ) خیلی برخی راحت دنبال پست و مقام نیستم / دعوای ما سر معیارها است

ستار هدایتخواه گفت: به جد مطالبه گر خواهم بود، با کسی دعوا نداریم، دعواهای ما سر ملاک ها و اهداف و آرمان ها است. اختلافی با کسی نداریم، ان شالله با کمک جوان ها بستر برای تحقق دولت اسلامی آماده خواهد شد.
جوانان در حوزه های علم و پژوهش، اقتصاد، معنویت، عدالت و مبارزه با فساد، سبک زندگی، دشمن شناسی باید نقش خود را پیدا کنند.
گله مندی هایی نیز داریم، ما هم اکنون درگیر مسائل اجتماعی و آسیب ها هستیم.
در بحران هایی مثل زلزله سی سخت، اولین کسانی که در این بحران ها حضور پیدا می کنند انتظار وجود دارد که جوانان مؤمن انقلابی باشند.
ما در حال حاضر درگیر زلزله زدگان سی سخت هستیم، کمک های مومنانه با کمک مردم و جوانان جمع آوری می شود. در ماه مبارک رمضان که گذشت دو میلیارد و هفتصد میلیون تومان بدون یک ریال کمک از طرف دولت، برای مردم جمع آوری کردیم. روز گذشته صد و سی رأس گوسفند بدون شرکت هیچ مقام دولتی و کمک دولتی ذبح کردیم.
خدماتی توسط خیرین و مردم به زلزله زدگان کمک کرده ایم.

 
در جبهه فرهنگی در چهار مأموریت داریم که نیاز به کمک داریم، مأموریت اول شناسایی افراد فعال فرهنگی است، دوم شبکه سازی و متشکل کردن جمعیت شناخته شده است برای اینکه جبهه‌ای بسازند، مأموریت سوم توانمندسازی در مسائل مختلف نرم افزاری، و مهارت افزایی کنند. مأموریت چهارم در زمینه‌های مختلف بحران، عملیات‌های متعدد متناسب با نیاز جامعه تعریف کنند.
ستار هدایتخواه در این نشست گفت: به جد مطالبه گر خواهم بود، با کسی دعوا نداریم، دعواهای مما سر ملاک‌ها و اهداف و آرمان‌ها است. اختلافی با کسی نداریم، ان شالله با کمک جوان‌ها بستر برای تحقق دولت اسلامی آماده خواهد شد.
ستار هدایتخواه گفت: به جد مطالبه گر خواهم بود، با کسی دعوا نداریم، دعواهای ما سر ملاک‌ها و اهداف و آرمان‌ها است. اختلافی با کسی نداریم، ان شالله با کمک جوان‌ها بستر برای تحقق دولت اسلامی آماده خواهد شد.
بعضی از جوانان از مقام معظم رهبری در جلسه‌ای در تاریخ 1 / 3 / 98 گفتند که بیانیه گام دوم انقلاب به این گونه عملیاتی می‌شود که باید «حلقه‌های میانی باید شکل بگیرند که واسط میان دولت و مردم باشند، حلقه‌های میانی که می‌توانند تشکل ایجاد کنند، نقش آفرینی کنند، ایجاد انگیزه کنند، راهکار بدهند»، در این مرحله جوانان باید نقش حلقه‌های میانی را برای به میدان آوردن مردم برای دولت سازی ایجاد کنند.
 وی گفت: جوانان انقلابی در سه رکن «دولت مردان»، «بخش نرم افزاری، سازوکارها، ساختارها، سیستم‌ها»، «به میدان آوردن مردم برای دولت سازی» باید نقش آفرینی کنند.
 مقام معظم رهبری در مورد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفته‌اند که حتی ده درصد این سند هم اجرایی نشده است. در زمینه‌های اقتصادی نیز به همین شکل است. مدل‌های اقتصادی متناسب با اهداف انقلاب اسلامی و آموزه‌های دینی اجرایی نشد، همچنین اگر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بیان شد، اجرایی نشد.
ساختارها و روش‌ها نیز مهم است که نیاز به کار فکری و نرم افزاری دارد. نرم افزارهای جامعه انقلابی باید طراحی شود. نیاز به کار جوانانه دارد.
وی گفت: مردم در عرصه نظام سازی اهمیت زیادی دارند، زمانی که امام خمینی انقلاب را رهبری کردند، تا زمانی که مردم به میدان نیامدند این انقلاب شکل نگرفت.
وی افزود: ولی حال باید ببینیم مردم در دولت سازی چه وظیفه‌ای دارند؟ یکی از وظایف مردم و مشارکت مردم در انتخابات است، ولی مهم‌تر از آن باید ببینیم که مردم در تحقق دولت اسلامی چه باید بکنند؟ نظارت مردم چگونه باید باشد؟ نقش مردم در حوزه‌های مختلف 7 بندی که گفته شد چه باید باشد؟


کد مطلب: 437048

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/437048/هدایتخواه-اجازه-نمی-دهیم-هیچ-سطحی-مدیران-ناصالح-غیرانقلابی-ناکارآمد-فاسد-استفاده-شود-جوانان-این-مطالبه-گری-کنند-کس-اختلاف-دعوا-نداریم-جزء-سر-معیارها-ارزش-ها-خیال-برخی-راحت-استان-کهگیلویه-بویراحمد-پست-مقامی-نمی-گیرم-تمام-دوره-ها-زور-اجبار-وارد-صحنه-انتخابات-مجلس-شدم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1