تاریخ انتشار
جمعه ۱۸ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۲۳
کد مطلب : ۴۳۶۶۴۵
طبق قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده؛

مالیات خرید طلا حذف شد

۰
مالیات خرید طلا حذف شد
کبنا ؛طبق ماده ۲۶ قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده، اصل طلا معاف از مالیات و عوارض شده است و زین‌پس واحد‌های طلافروشی نمی‌توانند هنگام فروش طلا به مشتریان، مالیات را نیز در فاکتورهایشان لحاظ کنند.
به گزارش کبنا به نقل از تسنیم، گفته می‌شود، حسن روحانی رئیس جمهوری این قانون را ۱۲ تیرماه ابلاغ کرده است؛ براساس بخش مربوط به طلا، جواهر و پلاتین این قانون، اصل طلا، جواهر و پلاتین به کار رفته در مصنوعات ساخته شده از فلزات مزبور، معاف از مالیات و عوارض می‌باشد.
ضمن اینکه، اجرت ساخت، حق‌العمل و سود فروشنده کالا‌های موضوع این بند مشمول مالیات و عوارض با نرخ ۹ درصد می‌باشد.
همچنین در بند ۳ این بخش از قانون جدید مالیات برارزش افزوده آمده است که پس از راه اندازی سامانه مودیان، عرضه کنندگان کالا و خدمات مربوط به این بند مکلفند کلیه عملیات خرید و فروش خود را در سامانه مزبور ثبت کنند.
درج ارزش اصل طلا، جواهر و پلاتین، اجرت ساخت، حق العمل و سود فروشنده به تفکیک در صورتحساب الکترونیکی الزامی است. در صورت کتمان و یا عدم ثبت تمام یا برخی از معاملات در سامانه مذکور، مشمول جریمه‌ای معادل ۹ درصد ارزش اصل طلا، جواهر و پلاتین است که غیرقابل بخشودگی می‌باشد. این جریمه علاوه بر جریمه مذکور در بند ب ماده ۳۶ این قانون است.
ابراهیم محمدولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در همین مورد می‌گوید: مالیات بر ارزش افزوده ایرادات و اشکالاتی داشت که خوشبختانه قانونگذاران متوجه شدند و الان هم در حال اصلاح آن هستند. طلایی که هر گرمش حدود یک میلیون و ۶۰ هزار تومان است با اجرت، حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌شود و لذا ارزش افزوده ۹ درصدی برای یک گرم طلا در این وضعیت تحریم‌ها و ... خیلی سنگین است.
محمدولی با بیان اینکه ما حدود هشت سال بود که از دولت و سازمان امور مالیاتی و نمایندگان مجلس حل این معضل درخواست می‌کردیم افزود: خوشبختانه بالاخره پذیرفتند و مجلس هم مصوب کرد. اخیراً شنیدم رئیس جمهور ابلاغ کرده که طلا هم از ارزش افزوده معاف شده، اما تا زمانی که بخشنامه نشود قانون سازمان امور مالیاتی بر اساس همان دستورالعمل قبلی کار می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1