تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۲۳
کد مطلب : ۴۳۶۴۸۱
آیا پاکستان خطرناک‌ترین زرادخانه هسته‌ای جهان را در اختیار دارد؟

خطرناک‌ترین زرادخانه هسته‌ای جهان بیخ گوش ایران

۰
خطرناک‌ترین زرادخانه هسته‌ای جهان بیخ گوش ایران
کبنا ؛بر کسی پوشیده نیست که تسلیحات هسته‌ای یکی از خطرناک‌ترین تسلیحات ساخت بشر است که می‌تواند مناطق وسیعی را در چند لحظه ویران کند، کاری که آمریکا در جنگ جهانی دوم آن را به اثبات رساند.
به گزارش کبنا، مجله نشنال اینترست در گزارشی در این رابطه با اشاره به اقدام آمریکا در هیروشیما و ناکازاکی افزود، در حال حاضر ۹ کشور جهان دارای سلاح هسته‌ای هستند که ۴ کشور از این لیست حاضر نیستند در اختیار داشتن این سلاح را به شکل رسمی اعلام کنند.
اسرائیل، کره شمالی، هند و پاکستان چهار دارنده سلاح هسته‌ای هستند که احتمالا خطرناک‌ترین انواع این تسلیحات را هم در اختیار داشته باشند.
این مجله در گزارشی در رابطه با زرادخانه هسته‌ای پاکستان آورده است: اسلام‌آباد توانمندی هسته‌ای بسیار قدرتمندی در اختیار دارد که نه تنها باعث شکل‌گیری بازدارندگی هسته‌ای در مقابل رقیب اصلی منطقه‌ای این کشور یعنی هند شده بلکه به ارتش پاکستان ظرفیت ورود به جنگ‌های هسته‌ای را هم بخشیده است.
به اعتقاد تحلیلگران این مجله، جایگاه جغرافیایی پاکستان در میان کشور‌های چین، هند و افغانستان باعث شده تا پاکستان همچنان به تقویت توانمندی هسته‌ای خود ادامه دهد.
پاکستان از چند دهه پیش موفق به دستیابی به سلاح هسته‌ای شده است و اکنون توانمندی به کارگیری این سلاح را به شکل سه گانه از زمین، هوا و دریا پیدا کرده است.
ارزیابی‌های مربوط به سال ۲۰۱۵ نشان می‌دهند احتمالا پاکستان بین ۱۱۰ تا ۱۳۰ کلاهک هسته‌ای در اختیار داشته باشد، در حالی که نباید فراموش کرد که فعالیت اسلام‌آباد برای افزایش این زرادخانه لحظه‌ای متوقف نشده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1