تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۰۷
کد مطلب : ۴۳۶۳۸۰
در نشست شورای برنامه‌ریزی شهرستان بویراحمد مطرح شد

احمدی: سالم‌ترین انتخابات را داشتیم / پناهی: انتظار نداشتیم / روشنفکر: قول داد / شهابی‌نسب: 3 درصد اعتبارات نفت و گاز مربوط به گچساران نیست

۱۳
۰
احمدی: سالم‌ترین انتخابات را داشتیم / پناهی: انتظار نداشتیم / روشنفکر: قول داد / شهابی‌نسب: 3 درصد اعتبارات نفت و گاز مربوط به گچساران نیست
کبنا ؛نشست شورای برنامه ریزی شهرستان بویراحمد بعد از ظهر روز (چهارشنبه 9 تیرماه 1400) به ریاست مجید احمدی فرماندار شهرستان بویراحمد و با حضور مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون و علی شهابی‌نسب رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان استان در سالن بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا، مجید احمدی فرماندار شهرستان بویراحمد در این نشست، اظهار داشت: به ضرس قاطع می‌گویم و ثابت می‌کنم که بهترین، سالم‌ترین و امن‌ترین شاید در طول دوران انتخابات شورای شهر در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، دوستانی که معترض بودند را آوردیم، صندوق‌هایی که ایراد داشتند را آوردیم و پیش چشم خودشان بازشماری کردیم و یک درصد آرا جابجا نشد. تنها ایراد، انتشار یک لیست ناقص بود که بنده و همکارانم در مجموعه‌ی فرمانداری هیچ دخالتی در انتشار آن لیست نداشتیم. همان موقع هم لیست را تکذیب کردیم. من همان موقع گفتم که لیست کذایی است. فرمانداری هیچگونه دخالت و نظارتی در آن نداشت، چرا که خارج از مجموعه‌ی فرمانداری بود.
وی افزود: با پیگیری‌هایی که شده بود، بودجه‌ی استان رشد قابل توجهی داشته است. بودجه‌ی شهرستان بویراحمد هم رشد خوبی داشته است. ما رشد 56 درصدی داشته‌ایم.
مجید احمدی فرماندار ادامه داد: کل اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای مصوب شورای برنامه ریزی و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 1400 که به شهرستان ابلاغ شده هزار و 506 میلیارد ریال است.
احمدی گفت: مبلغ 163 میلیون ریال از محل استانی، مبلغ 144 ریال از محل ۳ درآمدهای نفت، مبلغ ۶۴۱ میلیارد ریال از محل توازن منطقه‌ای، مبلغ ۱۵۱ میلیارد ریال از محل اعتبارات ورزش، مبلغ ۷۲ میلیارد ریال از محل الزامات آب شرب روستایی و عشایری و مبلغ ۱۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات راه‌های روستایی برای شهرستان بویراحمد تأمین اعتبار شده است.
شهابی نسب رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: ما سال 1400 اعتبارات استان را در 12 خرداد یعنی دو هفته زودتر نسبت به سال گذشته توزیع کردیم. عددی که اینجا توزیع شد، از منابع مختلف، چیزی نزدیک به 762 میلیارد بود. بودجه‌ی کل استان نزدیک به 72 درصد رشد داشته است. منتهاا رشد اعتبارات استان حدود 50 درصد بوده است. سر جمع از ملی تا استان ما نزدیک 72 درصد رشد اعتبار داشته‌ایم. البته این رشد اعتبارات، بخش عمده‌ی آن برمی‌گردد به نمایندگان در مجلس؛ من هم از آقای روشنفکر و هم از آقای موحد که در مجلس تلاش کردند، تشکر می‌کنم. رشد بودجه‌ی ما در لایحه‌ی دولت 56 درصد بود. انتظار داشتیم که مجلس آن را اضافه کند. خوشبختانه مجلس هم حمایت کرد و 56 را رساندند به 72 درصد. ما در شهرستان بویراحمد و مارگون در سال گذشته، 120 میلیارد تومان اعتبار توزیع کردیم. اما امسال در مارگون و بویراحمد، 190 میلیارد توزیع می‌کنیم. یعنی ما در این دو شهرستان چیزی حدود 58 درصد رشد اعتبار داشته‌ایم.
وی گفت: از این 190 میلیارد 150 میلیارد مربوط به بویراحمد و نزدیک به 40 میلیارد مربوط به شهرستان مارگون است.
وی افزود: 3 درصد نفت و گاز مربوط به شهرستان‌های محروم است، بر اساس مصوبه سال 88 دهستان سررود شمالی و جنوبی، شهر مادوان محروم نیستند، مارگون و دنا صددرصد محروم هستند. دوگنبدان محروم نیست.
شهابی نسب تصریح کرد: بخشی از اعتبارات متوازن است، در این شاخص وضعیت خوبی داشته‌ایم، بخشی از اعتبارات از محل 27 صدم مالیات بر ارزش افزوده خاص ورزش است.
وی با بیان اینکه بخشی از اعتباراتی که نمایندگان زحمت کشیده‌اند مربوط به آب و راه روستایی است اظهار کرد: 60 میلیارد تومان اعتبارات راه روستایی، 34 میلیارد تومان اعتبارات آب روستایی و عشایری است.
وی گفت: 127 میلیارد و 900 میلیون تومان طرح‌های ملی شهرستان بویراحمد است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: برای باند دوم بابامیدان-یاسوج-سمیرم 25 میلیارد تومان، بزرگراه شیراز-سپیدان-یاسوج 20 میلیارد تومان، سد تنگ سرخ 27 میلیارد تومان، دانشگاه یاسوج 6 میلیارد و 700 میلیون تومان، دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی یاسوج 6 میلیارد و 700 میلیون تومان، تعمیر ماشین آلات دانشگاه علوم پزشکی 1 میلیارد تومان، اتصال یاسوج به شبکه ریلی 5 میلیارد تومان، پارک علم و فناوری 2 میلیارد اعتبار اختصاص یافت.
شهابی نسب افزود: همچنین استادیوم ورزشی 15 هزار نفری 5 میلیارد، فاضلاب شهر یاسوج 19 میلیارد و 500 میلیون تومان است. علاوه بر این 150 میلیارد تومان، 127 میلیارد و نهصد میلیون تومان به اسم این شهرستان اعتبار داریم.
وی گفت: همچنین در خصوص راه، حدود 495 میلیارد تومان خاص محرومیت زدایی توزیع شهرستانی شده است.
شهابی نسب بیان کرد: توزیع اعتبارات بر اساس شاخص است، سهم بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد از کل کشور 2/7 دهم درصد است، جمعیت استان کمتر از 1 درصد است، وسعت استان کمتر از 1 درصد است، اگر قرار است اعتبار را بر اساس وسعت و جمعیت بدهند باید 1 درصد بدهند، ولی جایگاه ما از لحاظ اعتبارات در کشور هجدهم است، بودجه سیزده استان دیگر پایین‌تر از ما هستند.
وی گفت: ولی به لحاظ جمعیتی ما رتبه 29 هستیم، از لحاظ وسعت در رتبه 27 هستیم، ولی اینکه اعتبارات ما بیشتر است این است که استان ما (گچساران و بهمئی) نفت خیز است، دوم استان ما محروم است (متوازن ما 800 میلیارد تومان است)، پتانسیل‌های استانی نیز یکی از شاخص‌ها است. شهابی نسب با بیان اینکه ادعا نمی‌کنیم که کار ما صددرصد عادلانه و درست است گفت: تلاش این است که متوازن اعتبارات توزیع شود، درست است که یاسوج پیشانی استان است و مثلاً در سال 97 نزدیک به 19 میلیارد تومان به پل سوم تزریق شد، 10 میلیارد تومان به پل چهارم تزریق کرده‌ایم. ولی بهتر است تلاش کنیم که استان ما بصورت متوازن محرومیت زدایی شود.
در ادامه‌ی نشست، پس از قرائت بودجه‌ی ادارات و سازمان‌ها توسط شیروانی، برخی از مدیران و رؤسای ادارات، نسبت به مبلغ بودجه اعتراض داشتند. از جمله افرادی که اعتراض داشتند، حجت‌الاسلام صفدر پناهی رئیس حوزه‌ی علمیه‌ی استان کهگیلیویه و بویراحمد بود. وی با بیان این‌که ما انتظار داشتیم بودجه‌ی ساخت دو مدرسه و ساختمان مدیریت حوزه‌ی علمیه افزایش یابد، گفت: بودجه‌ی مصوب، ساخت این دو مدرسه و ساختمان مدیریت حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد، 2 میلیارد و 700 میلیون تومان بود ولی الأن می‌بینیم که تقریباً نصف شده است و به یک میلیارد و 400 میلیون تومان کاهش یافته است. وی با اشاره به این‌که مسئولین نسبت به بودجه‌ی فرهنگی بی‌مهری دارند، گفت ما اصلاً انتظار این کاهش بودجه را نداشتیم. در پایان، روشنفکر قول همکاری مساعد در زمینه‌ی افزایش بودجه‌ی حوزه‌ی علمیه استان را داد.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
پس چطوری اقای روشنفکر میگه 200برابر
Iran, Islamic Republic of
عجب.سالم ترین انتخابات
اکبر
Iran, Islamic Republic of
آقای احمدی ما که توجیح شدیم ولی فکرکنم هر چه می کنی نمیتونی خودت رو توجیح کنی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
آقای روشنفکر خودت میگی سه درصد نفت مارگون کجاش نفت داره
حاج آقا پناهی
روشنفکر
احمدی فرماندار
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
اولا جناب فرماندار شما ادم خوبی هستی
اما عجب 57درصد شده 72 درصد وحالا بگین ببینم چقدر تخصیص یافته بند گان خدا مال استان را افزایش می دهند اما تخصیص نمی دهند ولی بقیه استانها را افزایش نمی دهند اما کامل تخصیص می دهند . ببینم تعریف کنیم .
Iran, Islamic Republic of
پول نفت گچساران هم باید ببری
نتیجه بی تاجگردونی بیصحابی
Iran, Islamic Republic of
اینقدر سالم و مهندسی شده شما و جناب نظری انتخابات برگزار کردید که صدای شفافیت آن تا اونطرف مرزهای سرزمینی هم به گوش رسید
درود بر شما 🤩
امیدوارم در انتخابات آینده یاسوج بتوانیم نماینده و کاندیدای خوبی که داریم را ب کشورهای حوزه خلیج فارس صادر کنیم تا ارز اوری هم داشته باشیم😍
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
کوبره دنبال کارت هم توخوبی هم نمایندل .
خودم
Iran, Islamic Republic of
خدایی گنجگون از زیلایی بدتره گاز نداره ۲۰ کیلومتری یاسوجه کاش کلا ما جز استان فارس بودیم الکی محروح نیست
Iran, Islamic Republic of
پول نفت گاز گچساران بالا کشیدنی نیست
Iran, Islamic Republic of
من نمیدونم این پناهی چکاره است ریس یه ستادی بود تمام شد تا چهارسال دیگه ببینیم ریس ستادمیشه یانه اینها حرف بودجه رامیزنن پناهی حرف ستادهارا
ممو
Iran, Islamic Republic of
اخ سی گچساران بی صحاب بودجه نفت مردم گچساران دود واتیش وگاز میخورند بویراحمد استفادشو میبره
خودتون میبرید ومیدوزید
بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1