تاریخ انتشار
چهارشنبه ۹ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۰۷
کد مطلب : ۴۳۶۳۶۰
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد:

ثبت 22 تصویر از پلنگ در 14 هزار هکتار دنا بی نظیر است

۲
۰
ثبت 22 تصویر از پلنگ در 14 هزار هکتار دنا بی نظیر است
کبنا ؛
هاشمی در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان گفت :در صددیم با پایش آنلاین مناطق کمبود محیط بان را جبران خواهیم کرد /ثبت 22 تصویر از پلنگ در 14 هزار هکتار دنا بی نظیر است /تنها راه نجات محیط زیست فرهنگ سازی و نگاه فانتزی آفت آن است .
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، امروز چهارشنبه (9 تیرماه 1400) سید اسدالله هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زیست با حضور در صدا و سیمای مرکز کهگیلویه وبویراحمد با مدیرکل این مرکز دیدار و گفتگو کرد.
در ابتدای این نشست سیداسدالله هاشمی آموزش و فرهنگ سازی را، شاه کلید موفقیت در هر کار دانست و گفت: معتقدیم تنها راه نجات و حفظ محیط زیست فرهنگ سازی است و نگاه فانتزی آفتی برای محیط زیست است.
وی انعقاد تفاهمنامه با تشکل های محیط زیستی را نخستین در استان دانست و افزود: برای نخستین بار با تشکل های زیست محیطی  مردم نهاد، انعقاد تفاهمنامه و قرارداد صورت گرفت تا در حوزه آموزش جوامع محلی، کمک به اطفاء حریق جنگل یاری‌گر محیط زیست استان باشند.
هاشمی با اشاره به افزایش چشمگیر آموزش محیط بانان گفت: آموزش حقوقی و تخصصی محیط بانان در این چند سال بی سابقه بوده است و محیط بانی نداریم که بدون آموزش باشد .
 

وی کمبود محیط بان در استان را یاد آور شد و گفت: استان با کمبود محیط بان مواجه است، اما برای نخستین بار ، با همکاری دانشگاه یاسوج با نصب 20 دوربین مدار بسته سعی کرده ایم با هوشمند سازی مناطق تا حدودی مشکل کمبود محیط بان را حل کنیم، گرچه سالانه  7 محیط بان به استان اضافه می شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد: دوربین های نصب شده در مناطق به آتش سوزی، صدای اره برقی، شلیک گلوله  حساس بوده  و حتی قادرند تصاویر متخلفین احتمالی شکار و صید را ضبط نموده و بصورت آنلاین به مرکز پایش در اداره کل منتقل نمایند .
هاشمی ثبت 22 تصویر از پلنگ در 14 هزار هکتار دنا را بی نظیر دانست و گفت: با کمک سید جواد هادی اصل مستندساز و فعال محیط زیستی 18 قلاده از این پلنگ ها شناسنامه دار شدند و درصددیم که بخش اعظمی از مناطق که هنوز باقی مانده است را نیز پایش نمایم که قطعا "با تراکم بالای پلنگ در دنا مواجه خواهیم شد.  
وی گفت: شناسنامه دار کردن پلنگ بدین معنی است که همانگونه که هر انسان اثر انگشت مخصوص به خود را دارد پلنگ ها از نظر نوع خال خاص می باشند و هرگز پلنگی پیدا نخواهد شد که خال های یکسانی داشته باشند.
در ادامه این نشست مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آتش سوزی را بلای جنگل های بلوط دانست و گفت: 40 درصد از آب شیرین کشور توسط جنگل های زاگرس تامین می شود اما متاسفانه در سال های اخیر شاهد آتش سوزی هایی هستیم که در حال نابودی این سرمایه های عظیم هستند .
براساس این گزارش در ادامه این نشست امیر رئوف مدیرکل صدا و سیما مرکز استان گفت : به اصل موضوع واقفیم ، نقش رسانه ها در حفظ محیط زیست بسیار تاثیر گذار خواهد بود و مسئولیت ما در این راه بسیار خطیر و بالاست .
مدیرکل صدا و سیمای استان گفت: تعصب مردم استان به خاک آب و جنگل استان بسیار بالا و ستودنی است  معتقدم بخش اعظمی از مشکلات ما در فرهنگ سازی مرتفع خواهد شد .
احمد پور معاون خبر صدا و سیمای مرکز استان نیز در این نشست گفت: اعتقاد قلبی به حفظ محیط زیست دارم و نگاه مشارکتی باید جزء اولویت ها قرار گیرد .
 
نام شما

آدرس ايميل شما

کارشناس
Iran, Islamic Republic of
یادت به خیر جعفری نژاد که یکسال مدیر بودی و سالها درس به جا گذاشتی
دنا
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام هاشمی هیچ سواد و برنامه ای برای محیط زیست نداشت نیروهای خوبی محیط ریست استان داشت که متاسفانه به دلیل ضعف مدیریت ایشان یا استعفا دادن و یا گوشه ای نشستن
بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1