تاریخ انتشار
دوشنبه ۷ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۲۴
کد مطلب : ۴۳۶۲۷۴
فضای مجازی؛

هفت جمله کمتر شنیده شده از شهید بهشتی

۲
شهید بهشتی: حزب‌اللهی‌ها هم قانون شکنی می‌کنند
کبنا ؛ یک کاربر در رشته توئیتی ۷ جمله کمتر شنیده شده از شهید بهشتی منتشر کرد:
- آفت انقلاب اسلامی این است که دچار بازیگرانی باشد که اسلام و انقلاب و هر چیزی را دکان کنند: دکان قدرت، دکان ثروت، دکان شهرت ... باید کسانی داعیان انقلاب باشند که هرچه به آنها نزدیکتر میشوید، اعتقاد شما به اسلام بیشتر شود. (سه روز قبل شهادت)

- باید برای سپاه برنامه‌ای تهیه شود که برادران و خواهران پاسدار روزانه چندساعت در یکی از کارهای جاری کشور در بخشهای دولتی یا خصوصی مشغول کار شوند و در سپاه کمتر کسی باشد که یکسره کار کند و از جامعه و گردش عمومی کارها دور بماند. 

- مبادا زبان و قلم دیگران نسبت به بنی صدر یا اشخاص اطراف ایشان بی مهار و بی تقوا بشود و آنوقت بگویند آقای بنی صدر دیگر هیچ کمال و ارزشی ندارد. نخیر ... اگر بی انصافی و بی عدالتی حتی در این برخوردها به اخلاق ما رخنه کند، آنوقت ما هم به نورانیت این اسلام ضربه زدیم. 

- بنده می گویم که این حزب‌اللهی‌ها قانون شکنی هم می‌کنند، برای اینکه در دوران انقلاب، ما آنها را قانون شکن بار آوردیم ... حالا باید آنها را بسازید (خطاب به روحانیون) برای اینکه آن قانون، قانون طاغوتی بود. این قانون، قانون جمهوری اسلامی است. 

- احزاب هرقدر هم متعدد و مخالف یکدیگر باشند، به مراتب از باندها بهتر و قابل محاسبه‌تر هستند. باندها مصداق کامل فرصت طلبانند. هرجا طعمه‌ای بود، به میدان می‌آیند. هرجا خطری بود، پنهان می‌شوند. اینها دیگر نه مسئولیت احزاب، نه انضباط احزاب و نه خط مشخص احزاب را دارند. 

- اگر چنانچه در ایام انتخابات من به عنوان «حزب جمهوری اسلامی» یک کاندیدایی را برای شما معرفی و انتخاب کردم، اما یک کاندیدای دیگری وجود دارد که اصلح میباشد، باید بدانید که من که «دبیر کل حزب جمهوری اسلامی ایران» هستم به شما میگویم که به کاندیدای اصلح رأی بدهید. 

- سه روز قبل از شهادت: یکی از آفت‌های بزرگ انقلاب اسلامی می تواند این باشد که دچار گوینده و نویسنده و معلم و رهبر و متفکر حرفه ای بشود که عمل او، گفتار و دعوتش را تکذیب می کند; مردم را به چیزی دعوت می کند و خود به راه دیگری می رود. 

هفت جمله کمتر شنیده شده از شهید بهشتی
هفت جمله کمتر شنیده شده از شهید بهشتی
هفت جمله کمتر شنیده شده از شهید بهشتی
مرجع : مشرق نیوز
نام شما

آدرس ايميل شما

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1