تاریخ انتشار
دوشنبه ۷ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب : ۴۳۶۲۴۵
رئیس سازمان نظام مهندسی استان کهگیلویه و بویراحمد؛

۱۰۰ مهندس در سی سخت مشغول به کارند / طراحی 750 نقشه برای ساختمان های تخریبی

۰
۱۰۰ مهندس در سی سخت مشغول به کارند / طراحی 750 نقشه برای ساختمان های تخریبی
کبنا ؛
750 نقشه برای ساختمان‌های تخریبی در شهرستان زلزله زده دنا طراحی شد.
به گزارش کبنا نیوز، امروز دوشنبه (7 تیرماه 1400) رئیس سازمان نظام مهندسی استان با بیان اینکه اکنون ۱۰۰ مهندس در همه رشته‌ها در شهر سی سخت مستقر هستند گفت: در حال حاضر ۶۵۰ طرح در شهر سی سخت از مرحله پی کنی تا نازک کاری در حال اجرا هستند.
ابراهیم مهر جو در زمینه نحوه نظارت بر ساختمان‌های احداثی توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان افزود: هر طرح توسط یک ناظر سازه‌ای نظارت می‌شود و علاوه بر این، نظارتِ عالیه که متشکل از ۶ نفر از مهندسان در رشته‌های مختلف معماری، عمران، مکانیک و برق است نیز انجام می‌شود.
 
وی ادامه داد: کمیته‌ای متشکل از سازمان نظام مهندسی ساختمان، اداره کل راه وشهرسازی، مدیران کل دفتر فنی و امور شهری استانداری و شهرداری سی سخت تشکیل شده که ضمن بازدید میدانی، هر هفته جلسه بررسی فعالیت‌ها برگزار و موانع احتمالی برای تسریع در کار‌ها رفع می‌شود.
مهرجو افزود: طبق ارزیابی‌های انجام شده از مجموع ۸۰۰ طرح تخریبی در شهرستان دنا بیش از ۳ تا ۴ دهه از عمر سازه‌ای آن‌ها گذشته و بنای اکثر ساختمان‌های آن‌ها سنگی و چوب بوده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گفت: ۹۰ درصد ساختمان‌هایی که اصول و مقررات فنی را رعایت کرده بودند و از سازمان نظام مهندسی بر آن‌ها نظارت داشته، از نظر سازه‌ای مشکلی نداشته اند.
مهرجو بیان کرد: ۱۰ درصدی که از این نوع ساختمان‌ها خسارت دیده بودند مربوط به ضعف در اجرا و عدم رعایت اصول فنی و مهندسی ساختمان بوده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه وبویراحمد توجه به مقررات ملی ساختمان را برای احداث ساختمان‌هایی ایمن در مقابل حوادث و بلایای طبیعی را ضروری دانست و گفت: استفاده از نظر مهندسان وکارشناسان مرتبط با ساخت وساز در اجرای طرح‌های عمرانی باید بیش از گذشته مدنظر همه مردم باشد تا در هنگام وقوع زلزله شاهد حداقل خسارات باشیم.
مهرجو، رعایت ایمنی در ساخت و ساز را نیز ضروری دانست و بیان کرد: رعایت موضوع ملی مقررات ساختمانی و استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد در ارتقاء کیفیت ساخت و ساز بسیار مؤثر است.
نام شما

آدرس ايميل شما

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1