تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب : ۴۳۵۵۰۸

هر شب با فرهیختگان؛ کاندیداهای شورای شهر یاسوج پاسخ دادند (4)

۱
۴
هر شب با فرهیختگان؛ کاندیداهای شورای شهر یاسوج پاسخ دادند (4)
کبنا ؛در شب های گذشته به تناسب برخی از کاندیداهای شورای اسلامی شهر یاسوج مهمان تالار گفتگو و پرسش مجمع فرهیختگان استان بودند که با ارائه رزومه و سوابق کاری و پاسخ و به پرسش های فرهیختگان استان مورد ارزیابی قرار گرفتند. مهمانانی که در این شماره به سوالات پاسخ داده اند بدین شرح هستند؛
محمد علیزاده، فروزان یزدانپناه، مهدی بهمنی، محمد عباسی و نورالله همتی
مجمع فرهیختگان استان متشکل از اعضای هیأت علمی دانشگاه ها، فعالان سیاسی و اجتماعی، مدیران و شخصت های برجسته استان در اقدامی خردمندانه، متخصصانه و متعهدانه در راستای شناخت و معرفی نامزدهای شورای اسلامی شهر یاسوج با تأسیس گروه واتساپی «مجمع فرهیختگان استان» درصدد انجام رسالت خویش در راستای شناخت و معرفی افراد متخصص و کاردان و شایسته برای شورای شهر یاسوج برآمده است.
برنامه کاری این مجمع و اعضای فرهیخته آن بدین صورت بوده که هر شب تعدادی از نامزدهای انتخابات شورای شهر یاسوج را به گروه مجمع فرهیختگان استان دعوت کرده تا اعضای این گروه (اساتید دانشگاه ها، فعالان سیاسی و اجتماعی و ..) برنامه ها و سوابق کاری آنها را بررسی نموده و سوالات لازم را از آنها پرسیده و این کاندیداها یه سوالات حضار پاسخ می دهند و مورد ارزیابی قرار می گیرند.
به تناسب، اعضای گروه فرهیختگان استان از افراد حاضر سوالات مکرر و متعددی را پرسیده شد که نوعاً سوالات ناظر بر آینده و با نگرش بر برنامه های آتی آنها بوده است که برخی از این نامزدها پاسخ های خود را برای این پایگاه خبری ارسال داشته اند که در ادامه از روئیت خوانندگان می گذرد. برخی از سوالات بدین شرح است؛
1.دوستان و کاندیدای محترم چه برنامه ای جهت رفع فضاهای بی دفاع شهری ایجاد شده در شهر یاسوج دارند؟
2.مهمترین شاخص برند سازی در شهر یاسوج چه مواردی است و چگونه می‌توان در جهت شناخت و توسعه شهر از آنها بهره جست؟
3.برای تامین منابع پایدار برای توسعه وعمران و مدیریت شهری  با تا کید بر نظام درآمد -هزینه در چهار چوب طرح های مصوب چه راهکارهایی میتوانید ارائه کنید؟
4.چه شاخص ها و مولفه هایی را برای انتخاب شهردار آینده در نظر دارید یا لحاظ می کنید؟
5.هدف شما در انتخابات چیست و چه ظرفیتی را در خود دیدید که احساس مسیولیت کردید؟

مختصری از پاسخ های محمد علیزاده؛
از معضلات عمده شهری می توان به پل های بلااستفاده در شهر نام برد که به دلیل قدیمی بودن و همچنین تعداد زیاد پله ها این مشکل را به وجود آورده اند که افراد سالخورده و زنان و ...هیچگونه رغبتی برای استفاده از این پُل ها نداشته باشند و راهکار بنده مِکانیزه کردن این پل ها می باشد. معضل بعدی نبود سرویس بهداشتی در شهر یاسوج هست که گاهاً بعضی مساجد جور این معضل اجتماعی را یک تنه به گردن گرفته اند که گاهاً هم تمیز و سالم نیستند، این معضل را کسانی بیشتر درک می کنند که کارمند ادارجات نیستن که از سرویس ادارجات استفاده کنند و این معضل را رانندگان تاکسی و آژانس ها و مادرانی که بچه های کوچک دارند و افراد سالخورده و گاهاً عموم شهروندان که باید مسئولین امور شهرداری برنامه اساسی برای این معضل پیاده کنند. معضل دیگر سرعتگیر یا سرعتکاه می باشد که بصورت قارچ گونه و بدون هیچ گونه اصول مهندسی زده شده اند و باعث تخریب مالی و گاهاً جانی هم دارند. معضل دیوار نویسی و تبلیغات دیواری که باعث نازیبایی شهر می شوند. معضل بلوارها و معضل جداول معضل نبود سینما و نبود شهربازی و خرابی آسفالت ها و معضل روشنایی که به وضوح در نقاط شهر به خصوص پُل سوم بشار و..... خیلی موارد دیگر که مورد بحث و گفتگو از طرف این جانب قرار گرفت.

مختصری از پاسخ های فروزان یزدانپناه؛
برای درآمد زایی پایدار شهرداری ابتداَ باید ظرفیت های شهر را بشناسیم. همانطور که می دانید موقعیت استراتژیک شهر یاسوج به لحاظ جغرافیایی در دامنه رشته کوه دنا واقع شده و همچنین گذر دو رودخانه دائم از درون شهر که می توان از آنها جهت ایجاد مناطق گردشگری و درآمدزا (شامل ورزش ها و پارک های آبی، تالارها و رستوران های سنتی و زیباسازی شهر با بسترسازی رودخانه و ایجاد هتل ها) استفاده کرد و رفتن به سوی جدا سازی صنوف و حذف سازه های غیر اصولی در سطح شهر بویژه جمعه بازار و بازار روز و ایجاد درآمد از طریق ساخت مغازه ها توسط شهرداری و واگذاری بصورت اجاره ماهیانه به افراد متقاضی گامی بزرگ در توسعه درآمد پایدار شهرداری است.
پارک های محله ای به جهت جلوگیری از تجمع ها در پارک های حاشیه ای و همچنین توزیع یکسان فضای سبز و رفاهی برای شهروندان مهم بوده و هست، چراکه در هر محله افراد و قشرهای متفاوت با سطح فرهنگ ها و سلیقه های متفاوتی وجود دارند و همچنین باعث تسهیل در سطح دسترسی به فضاهای ورزشی همگانی و بازی کودکان از خواسته های محیط شهری است. علیرغم هزینه در پارک های بزرگ و جامع، پارک های محله ای نیز مورد نیاز بوده و می توان با ساخت کتابخانه ها و سالن های تئاتر و رواج ورزش های همگانی در پارک ها به ارتقاء سطح فرهنگ اجتماعی کمک کرد که یکی از اهداف و وظایف شهرداری است.

مختصری از پاسخ های مهدی بهمنی؛
پیشنهاد بنده ایجاد کمپ های ورزشی تفریحی با جذب سرمایه گذار بخش خصوصی در پارک های بزرگ شهر از جمله پارک جنگلی بوده و همچنین آماده سازی سواحل رودخانه های بشار و مهریان جهت ایجاد کمپ های ورزشی و تفریحی است.
پیشنهاد بعدی توسعه شهر الکترونیک می باشد که در این شهر اداره امور شهروندان شامل خدمات و سرویس های دولتی و خصوصی به شکل آنلاین و شبانه روزی است و تمام فعالیت‌های بیمه‌ای، بانکی، اداری، تجاری، علمی، آموزشی سیاسی، کاریابی و... به صورت الکترونیکی و بدون نیاز به حضور فیزیکی انجام می شود.

مختصری از پاسخ های محمد عباسی؛
باید به شورا نگاه اجمالی داشت و در مرحله اول از ایده و نظرهای مردم استفاده برای حل مشکلات استفاده کرد. مثلا از دانشگاه دولتی برای پروژه های پل سازی و زیبای شهر و خیلی کارهای شهری که به عنوان پایان نامه های دانشجویان را علمی و عملی می کند تا هم به علم خدمت شود و هم به مردم و نیاز به پول ندارد و از نیروهای شهرداری برای ساختار فیزیکی استفاده شود. مرحله دوم از ادارات موجود در سطح شهر می باشد که می توانند با خدماتی که ارایه می کنند نگاهی هم به مردم بکنند.
مختصری از پاسخ های نورالله همتی؛
اقداماتی جهت افزایش فرهنگ پیاده روی و دوچرخه سواری از جمله فضاسازی و زیباسازی مسیر، ایجاد مسیر برای دوچرخه سواری، توسعه و متنوع کردن و نوسازی حمل و نقل عمومی طرح زوج و فرد، آرام ‌سازی ترافیک از طریق حذف خیابان مستقیم و جداول جداکننده، تجهیزات خیابانی و وسایل بازی بچه ها فضای باز و عمومی و پارکینگ های وسیع و وضع قوانین منع رفت و آمد اتومبیل های شخصی در ساعات مشخصی از شبانه روز و در محدوده های مشخصی و احداث زیرگذر و کنار گذر برای خیابان های اصلی، جایی که خیلی شلوغ و باریک و پر از مراکز خدماتی و ... هست، ولی روگذر در موارد بسیار حاد و معدود مناسب است ولی در کل راهکار خوبی نیست.
 
گزارشگر: آرام ایرانمنش (عضو مجمع فرهیختگان استان)
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

احسان
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهندس مهدی بهمنی
خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

کاندیدای محترم هوشیار باشند که می‌توانند در انتخابات به جای تکه پرانی و درشت گویی علیه ...
فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری: برای من خدمت کردن در دستگاه قضا مغتنم است. امروز مواجه شدم ...
تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

همتي و مهرعليزاده اما تمام توجه‌شان معطوف به اصلاح‌طلبان نيست. همتي در روزهاي اخير در ...
1