تاریخ انتشار
شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۴۹
کد مطلب : ۴۳۵۴۷۴
مناظره سوم نامزدهای ریاست جمهوری:

محسن رضایی: مباحث انحرافی مانع حل مشکلات اقتصادی شده است / مدیران مشغول جنگ‌های زرگری هستند

۱
۰
محسن رضایی:  مباحث انحرافی مانع حل مشکلات اقتصادی شده است / مدیران مشغول جنگ‌های زرگری هستند
کبنا ؛ سومین مناظره تلویزیونی هفت نامزد انتخابات ریاست جمهوری در استودیوی شماره ۱۱ رسانه ملی با موضوع «دغدغه‌های مردم» آغاز شد.
 در آخرین مناظره تلویزیونی نامزدهای ریاست جمهوری، ۷ سؤال با موضوع «دغدغه‌های مردم» از هر یک از نامزدها پرسیده می‌شود که هریک ۷ دقیقه فرصت دارند به این سؤالات پاسخ دهند.

محسن رضایی نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در پاسخ به سئوال اول اظهار داشت: مباحث انحرافی مانع حل مشکلات اقتصادی شده است.
 محسن رضایی در پاسخ به سؤال مربوط به راهکار شما درباره تورم و ایجاد عدالت در جامعه گفت: در زمینه‌های دفاعی و امنیتی پیشرفت‌های خارق‌العاده‌ای کرده‌ایم در حالی که در اقتصاد دچار مشکل هستیم
 
چادر مشکی، ذرت، گوشت و ... در اختیار یک عده است.
 رضایی ادامه داد: مدیران کشور چه کار می‌کنند؟ مشغول جنگ زرگری میان جناح‌های سیاسی هستند.
 حجاب، فیلترینگ، دیوارکشی و ... موضوعات زرگری و میدان‌های انحرافی است که مطرح می‌شود تا همه انرژی‌ها به آن سمت برود.
 رضایی گفت: این مباحث انحرافی مانع از آن شده که دولت به مشکلات اقتصادی کشور متمرکز شود.
  
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: کشور به جراحی بزرگ و اصلاح از درون قدرت نیاز دارد؛ حکمرانی، مدیریت، ساختارها، قوانین و رفتار‌ها باید جراحی اساسی شوند.
محسن رضایی در آخرین مناظره انتخاباتی در تشریح تصویری کلی از برنامه‌های دولت آینده خود، ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) و روز دختر تصریح کرد: هفت دغدغه‌ای را که صدا و سیما در خصوص مشکلات مردم تهیه کرده است قبول دارم، اما دغدغه‌های مردم بسیار بیشتر از اینهاست، ضمن اینکه این دغدغه‌ها منظومه بهم پیوسته‌ای را تشکیل می‌دهند که باید دلیل حل نشدن آن‌ها را بررسی کنیم.
وی گفت: ۵۰ سال است که ما گرانی، بیکاری، کاهش ارزش پول ملی و رشد اقتصادی معیوب و نوسانی داریم چرا این مسائل حل نمی‌شود؟
نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: در همین مدت ما شاهد هستیم که ایران اقتدار از دست رفته خود را بعد از ۳۰۰ سال به دست آورده و در بسیاری از زمینه‌های دفاعی و امنیتی پیشرفت‌های خارق العاده‌ای داشته است از این رو وقتی مردم این دو را با یکدیگر مقایسه می‌کنند، احساس می‌کنند که یک جای کار گیر دارد.
رضایی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ راه حل‌ها مشخص است، اما نمی‌دانیم چرا نمی‌شود، من می‌خواهم در این جلسه رونمایی کنم که «چرا نمی‌شود».
وی افزود: وقتی می‌بینیم انحصار واردات چادر مشکی در اختیار یک عده، ذرت و گوشت در اختیار عده‌ای دیگر است، آن طرف‌تر آقازاده‌ها را و کمی آن طرف‌تر نیز مافیا‌ها را می‌بینیم، چرا این وضعیت به وجود آمده است؟ پس دولت‌ها چکار می‌کنند؟ مدیران کشور جای دیگری مشغول هستند؛ همه درگیر جنگ زرگری بین جناح‌های سیاسی اند.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: هر چند وقت یکبار یک مرتبه بحث حجاب، فیلترینگ، حضور ایران در سوریه، موشک، دیوار کشی و کنسرت مطرح می‌شود و یک عده موافق و مخالف هستند از این رو جنگ زرگری رخ می‌دهد و همه انرژی‌ها و افکار به آن سمت سوق می‌یابد و در نهایت امام و رهبر جامعه به این موضوعات پایان می‌دهد، ولی بعد از مدتی دوباره غائله‌ها راه می‌افتد.
رضایی افزود: این تاخت و تازی که در سیاست راه افتاده و این میدان‌های انحرافی که به وجود آمده است اصلا اجازه نمی‌دهد که انرژی ملت ایران و دولت روی گرانی، عدالت، رکود اقتصادی و یارانه‌های پنهان متمرکز شود؛ ابتدا باید این مشکلات را حل کرد.
وی گفت: آیا قرار است رئیس جمهور بعدی نیز، چون رؤسای جمهوری گذشته باشد؟ یعنی باز می‌خواهیم قصه دولت‌های قبلی تکرار شود؟ باید به این روند پایان دهیم.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: ما نیاز به دو جراحی بزرگ در کشور داریم، نخستین جراحی اصلاح از درون قدرت است؛ حکمرانی، مدیریت، ساختارها، قوانین و رفتار‌ها در کشور نیاز به یک جراحی اساسی دارد که باید از درون قدرت صورت گیرد.

رضایی: نخستین اصلاح از درون قدرت است
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: نخستین جراحی اصلاح از درون قدرت است اصلاح حکمرانی، مدیریت، ساختار‌ها قواعد؛ یک جراحی اساسی از درون قدرت باید صورت بگیرد.
محسن رضایی میر قائد در مناظره سوم و پایانی با موضوع" دغدغه‌های مردم" در خصوص برنامه‌های خود افزود: مسئله دوم معماری نوین اقتصاد ایران است؛ و گرنه برای گرانی و نرخ بالای تورم پیشنهاد دهید. وقتی این زمین اقتصاد زمین گرمی است که هرچه برف می‌ریزد و به هوا می‌رود؛ بنابراین، برنامه دولت ما این است که اولا با به کار گیری همه اقوام ایرانی همه شایستگان از اصول گرا و اصلاح طلب، همه بانوان کشور، همه ظرفیت‌هایی مثل اهل تسنن و اقلیت‌ها دوباره حرکتی شبیه انقلاب و بسیج در دفاع مقدس درست کنیم همه با هم بیاییم قدرتی قوی و کار آمد درست کنیم.
وی گفت: بعد این دولت می‌آید و شروع میکند اولا از درون قدرت اصلاحاتی انجام دهد. وضعیت نهاد‌های درون قدرت از خود نهاد‌هایی که منتسب به رهبر معظم انقلاب هستند و همه اش هم برای دولت کار می‌کنند. تا خود دولت، تا رابطه سه قوه با همدیگر که معمولا در نزاع و درگیری با هم دست به یقه می‌شوند و مشکل مردم را فراموش می‌کنند و دنبال مسائل دیگر می‌روند؛ تا خود دیوان سالاری، تا وزارت خانه از بالا تا پایین اصلاح خواهیم کرد.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: در مسئله اقتصاد ما در سه سطح برنامه داریم اقتصاد زندگی، اقتصاد استانی و اقتصاد ملی، سطوح این برنامه‌ها هستند که من اسم آن را "طرح کفایت زندگی" گذاشته ام.
رضایی اضافه کرد: یارانه ۴۵۰ هزار تومان را من می‌دهم؛ نگران منبع آن نباشید. اگر شما دزدی نکرده اید ناراحت نشوید. آن قدر دزدی بوده که همه را درست می‌کنیم. آن قدر رانت‌هایی هستند که مافیا می‌خورند آن‌ها را حل و فصل می‌کنیم. ما مشکلی در تهیه منابع ۴۵۰ هزار تومان نداریم.
وی گفت: ما به خانم‌های خانه دار حقوق می‌دهیم. مسکن سهل و ارزان را با قسط‌های چهل و پنجاه ساله درست می‌کنیم. کسب و کار‌های خانگی و مسئله سی درصد سهام صنعت ملی نفت را به مردم می‌دهیم.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: بعد در تمام استان‌ها ما برنامه ریزی کرده ایم. اجازه نداده اند من همه اسناد استان‌ها را بیاورم. این جا الان اسناد ستان‌های اذربایجان غربی، بوشهر خوزستان و اصفهان است. ما برای تک تک استان‌ها برنامه ریزی کرده ایم.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ا فزود: ما در سطح اقتصاد ملی چهارده مگا پروژه (چهارده پروژه بزرگ) یکی از آن‌ها مسکن است؛ و دیگری انرژی‌های نو است که هم در سطح اقتصاد ملی، اقتصاد استان و اقتصاد زندگی، آن را تعریف کرده ایم.
وی ادامه داد: اقتصاد ملی ایران را ما باز معماری می‌کنیم تا این مشکلات که پنجاه سال ادامه پیدا کرده، پنجاه سال بیکاری و کاهش ارزش پول ملی را در بسته‌ای اساسی حل و فصل کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

دکترالی مدیریت
Iran, Islamic Republic of
واقعا قابلیت تحسین دارید وجای تشکر فراوان دارد بجای مشکلات اصلی فقط مردم وسر گرم کردند به انحرافات
خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

کاندیدای محترم هوشیار باشند که می‌توانند در انتخابات به جای تکه پرانی و درشت گویی علیه ...
فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری: برای من خدمت کردن در دستگاه قضا مغتنم است. امروز مواجه شدم ...
تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

همتي و مهرعليزاده اما تمام توجه‌شان معطوف به اصلاح‌طلبان نيست. همتي در روزهاي اخير در ...
1