تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۲۶
کد مطلب : ۴۳۵۳۲۵
گزارش هشتم؛ 8 روز مانده به انتخابات 1400 /

محسن رضایی: در دولت ما هیچ مادری رنج نمی‌بیند

۰
محسن رضایی: در دولت ما هیچ مادری رنج نمی‌بیند
کبنا ؛محسن رضایی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در ادامه فعالیت‌های انتخاباتی خود در گفت‌وگوی ویژه خبری حضور پیدا و همچنین از طریق صدا و سیما با مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و خراسان جنوبی صحبت کرد. او گفت: اجازه نمی‌دهد که هیچ مادری در دولت او رنج ببیند.

محسن رضایی: انتخاب استانداران بومی حق مردم است
به گزارش کبنا، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: این حق مردم هر استان است که استاندارشان از میان فرزندان شایسته همان استان انتخاب شوند و قدرت تصمیم گیری و تصمیم سازی داشته باشند.
 محسن رضایی عصر چهارشنبه در گفت و گوی تلویزیونی با مردم استان کهگیلویه و بویراحمد که از طریق شبکه دنا پخش شد، افزود: هر استان طبیعت و مردم خاص خود را دارد در نتیجه برنامه خاصی با کمک مردمان خود آن استان تنظیم شده است و هر استان و سرزمین نسخه مخصوص خود را دارد.
 وی با اشاره به برخی تجارب تلخ گذشته گفت: فولاد را از استان هرمزگان و استان‌های ساحلی به استان‌های مرکزی کشور و استانهای دارای صنایع و هنرهای دستی کشور آوردیم در نتیجه هم آن استان را دچار بحران خشکسالی کرده و هم هنرهای دستی را از بین بردیم.
 نامزد سیزدهیمن دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: نسخه واحد نوشتن از تهران برای تمامی استانها به معنای نادیده گرفتن ظرفیت، مزیت، قابلیت و استعداد مردم هر استان است و دولت ما متناسب با هر استان برنامه‌ای برای پشیرفت و زندگی مردمان آن تهیه کرده است.
 رضایی با بیان اینکه برخی برنامه‌ها مانند یارانه ۴۵۰ هزار تومانی و پرداخت حقوق به زنان خانه دار دارای بیش از دو فرزند عمومی و برای تمامی استانهاست گفت: بعضی از فعالیت‌های خاص متناسب با هر استان تهیه می‌شود.
 وی یادآوری کرد برنامه ریزی متناسب با هر استان حق استانهاست اما کافی نیست به همین دلیل دردولت اقدام و تحول اختیارات تصمیم گیری و تصمیم سازی در زمینه اقتصاد به استانها واگذار می‌شود و مناطق و قطب‌های اقتصادی به وجود می‌آوریم.
 رضایی با اشاره به ظرفیت‌های استانهای کشور گفت: هر استان به اندازه یک کشور می‌تواند تولید داشته باشد مشروط به اینکه استانها و اقوام را مانند دفاع مقدس به صحنه بیاوریم وایران را به کارگاه‌های بزرگ اقتصادی تبدیل کنیم.
 وی شرط موفقیت کشور در عرصه تولید و اشتغال را نشاط جوانان و استفاده از ظرفیت بانوان عنوان کرد و گفت باید آزادی‌های اجتماعی را در چارچوب قانون رعایت کنیم و جوانان را محدود نکرده و به آنها اجازه فعالیت بدهیم.

 رضایی تاکید کرد: چپ و راست، این قوم و آن قوم، بازی‌ها و بی عدالتی‌هایی از این دست باید کنار برود ودولت ما این تجربه را دارد که جوانها و اقوام ایران را دور هم جمع کرد و کارهای بزرگی مانند آزادسازی خرمشهر را انجام داد و حالا می‌خواهیم وحدت ملی مانند زمان جنگ تحمیلی را به وجود بیاوریم.
 نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری انتخاب استانداران و معاونان آنها از میان نخبگان همان استانها را از دیگر برنامه‌های دولت خود عنوان کرد و ادامه داد: این حق مردم هر استان است که استاندارانشان از میان فرزندان شایسته همان استان باشد.
 وی راه اندازی نهضت بزرگ خانه سازی ایرانیان و ارائه برنامه به بانکها تا مردم با ۱۰ درصد آورده بتوانند صاحب خانه بشوند را از اولویت‌های دولت اقدام و تحول دانست و گفت: این برنامه‌ها همانگونه که در کشورهای غربی جواب داده در ایران هم جواب خواهد داد.
 رضایی تاکید کرد در مجموع حفظ کرامت انسانی مهمترین آرزو و تلاش دولت من است.
 وی در پایان با اشاره به ظرفیت‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این استان محروم و ثروتمند بیکاری جوانان را اذیت می‌کند و افزایش اشتغال اولویت ما در این استان است.
 وی نخستین برنامه دولت خود در استان را رسیدگی به کشاورزی عنوان کرد و گفت: ۳۰ درصد اشتغال این استان دربخش کشاورزی است اما کشاورزی آن سنتی و فاقدصنایع تبدیلی است و دسترنج کشاورزان نیز توسط دلالان ضایع می‌شود.
 رضایی گفت: این استان در تولید مرغ و آبزیان حرف برای گفتن دارد اما در زمینه ایجاد سردخانه، بسته بندی و فراوری مشکلاتی دارد که باید زیرساختهای استان تقویت شود.
 وی تقویت زیرساختهای گردشگری حمایت از پرورش و فراوری گیاهان دارویی، ایجاد زیرساخت‌های آموزشی و اتمام پروژه جاده ملی پاتاوه دهدشت را از دیگر نیازهای استان دانست و گفت دولت اقدام و تحول برای بهبود این زیرساختها برنامه ریزی مدونی دارد.
 انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد برگزار می‌شود.
 
 رضایی: وحدت ملی را ایجاد خواهیم کرد
 نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در زمان جنگ تحمیلی دست‌ها در سراسر کشور گره خورد و یک بار دیگر دولت آینده ما می‌خواهد وحدت ملی را ایجاد کند.
محسن رضایی عصر چهارشنبه در برنامه تلویزیونی گفت و گو با مردم خراسان جنوبی که از شبکه استانی خاوران پخش شد، اظهار داشت: هنر امام راحل و انقلاب اسلامی این بود که با کمک عشق به وطن و اسلام همه ایران را دور هم جمع کرد پس انسجام به وجود آورد و ما واحد شدیم.
 وی افزود: اما متاسفانه سیاست‌های نادرست دولت‌ها در دو، سه دهه اخیر باعث شد که این توانایی عظیم و این قامت بلند ایران خم شود و در مقابل مشکلات، احساس ناتوانی و ناامیدی به مردم دست دهد.
 این نامزد ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه دوباره می‌خواهیم قیام و حرکتی از نو را آغاز کنیم گفت: دولت ما آغازی جدید خواهد بود همانطور که امام بزرگوار ما در انقلاب اسلامی اقوام و همه استان‌ها را دور هم جمع کرد تا یک اتفاق بزرگ صورت گرفت و انقلاب به پیروزی رسید و غرب و شرق نتوانست در مقابل ایران بیاستد.
 وی افزود: برای بار دوم در جنگ تحمیلی همه استان‌ها دور هم جمع شدند و آیا نمی‌توانیم همه اقوام و استان‌ها دور هم جمع شویم و دوباره حرکت سومی را آغاز کنیم.
 رضایی گفت: با وجود رهبری فرزانه و جوانان غیرتمند برای قیام فرهنگی و اقتصادی، شکستن محاصره اقتصادی، قیام برای زندگی بهتر و تشکیل دولت، وحدت ملی انجام می‌شود برای اینکه همه ایرانی‌ها ایرانی هستند زیرا شهروند درجه دو سه در قاموس انقلاب وجود ندارد.
وی گفت: این مردم هستند که سرنوشت صندوق‌ها را تعیین می‌کنند و دوباره می‌خواهیم قیام سوم را آغاز کنیم برای زندگی بهتر، سربلندی کشاورزان، کارگران، معلمان و زدودن غم و غصه از چهره مردم و برای پیشرفت ایران و دستیابی به قله‌های بلند دولت تشکیل می‌دهیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرط ایجاد چنین شرایطی را حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی دانست و گفت: زندگی، ثروت و قدرت را برای همه می‌خواهیم و این کار با تکیه بر حمایت‌های شما مردم انجام می‌شود.
 رضایی با تاکید بر اینکه قصد داریم در دولت خود مناطق اقتصادی درست کنیم و اختیارات را به استان‌ها بدهیم گفت: یعنی اگر در یک استانی مردم سپرده‌گذاری داشتند باید این سپرده‌ها در همان استان استفاده شود نه اینکه درصدی از آن به تهران و از آنجا تبدیل به ارز شده و از کشور خارج شود.
وی بیان کرد: قرار نیست تهران استان‌ها را استثمار کند پس با پایان دادن به این روند، دنبال آن هستیم که نسخه واحد از تهران برای استان‌ها صادر نشود و اختیار به استان‌ها داده می‌شود تا مناطق اقتصادی به وجود بیاید.
 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به وسعت ایران و توانایی که هر استان منحصر به خودش دارد افزود: اگر تمام ایران به صحنه بیایید در دولت خود ایران را تبدیل به کارگاه‌های بزرگ اقتصادی می‌کنیم مشروط به اینکه جوانان نشاط داشته باشند و آزادی‌های اجتماعی در چهارچوب قانون رعایت شود.
 وی با بیان اینکه به جوانان سخت نگیریم و با استفاده از آموزش مهارت‌ها را بالا ببریم گفت: اگر این کار را انجام دهیم چرا نتوانیم زندگی مردم را بهبود ببخشیم.
رضایی اظهار داشت: دولت ما این تجربه را دارد که چگونه از جوانان و اقوام مختلف می‌توان استفاده کرد و کارهای بزرگ همچون آزادسازی خرمشهر را انجام داد.
 نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه پارتی بازی‌ها و بی‌عدالتی‌ها باید کنار برود گفت: این مهم تجربه شده و کار سختی نیست.
 وی گفت: بیرون کردن گرانی و بیکاری و تبعیض سخت‌تر از بیرون کردن سربازان عراقی از خرمشهر نیست پس دولت اقدام و تحول با کمک مردم و به اذن خدا و حمایت‌های حضرت ولی عصر (عج) و سیاست‌های داهیانه رهبری این کار را خواهد کرد.
 رضایی با اشاره به خط مشی‌های خود اظهار داشت: استانداران را از مردم همان استان انتخاب می‌کنیم چرا که کدام استان است که مردان و زنان بزرگ نداشته باشد بلکه افرادی هستند که مورد غفلت قرار گرفته‌اند.
 وی با بیان اینکه دولت مرکزی به خاطر مناصب خودش افرادی را منصوب می‌کند افزود: اما ما در دولت خود مجمعی از نخبگان را تشکیل می‌دهیم و از بین ۱۰ نفر یک نفر استاندار و دو نفر هم به عنوان معاون وی انتخاب می‌شوند و تیم سه نفره قوی از فرزندان هر استانی که تخصص و توانایی مشخص دارند خارج از هر باند و گروه و جناحی را منصوب می‌کنیم و اختیارات می‌دهیم.
 نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در بعد اقتصاد این اختیار را به استان‌ها می‌دهیم گفت: کمک می‌کنیم از طریق امکانات پژوهشی و اطلاعاتی به مدیران هر استان همفکری کنیم و کارهای پژوهشی انجام دهیم.
 وی گفت: با همه توان دولت اقدام و تحول پشت سر استانداران و مناطق خودش حرکت می‌کند و اجازه می‌دهیم که خودشان تصمیم بگیرند.
 رضایی با تاکید بر اینکه استانداران حمایت و هدایت خواهند شد گفت: اولین توجه به اقشار آسیب‌پذیر خواهد بود از جمله معلمان، کارگران و کارمندان و سایر اقشار جامعه خواهیم داشت.
 وی افزود: من محسن رضایی میرقائد سرباز وطن، آمده‌ام تا با کمک و دست شما هم زندگی شما را بهبود ببخشیم و هم خراسان جنوبی از این محرومیت، خسکسالی، کم‌آبی و مشکلات حمل و نقل و جاده‌ای و فرسایش خاک و مشکلات فراوانی که شما با آن دست و پنجه نرم می‌کنید اینها را از سر راه زندگی شما کنار بزنیم.
 این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: من مطالعات کاملی در رابطه با استان خراسان جنوبی دارم و بارها به استان شما سفر کرده‌ام، هم در دوران انقلاب هم دوران دفاع مقدس و کاملاً با روحیات و مشکلات شما از نزدیک آشنا هستم علت اینکه به خودم این جرات و این انگیزه را دادم که به صحنه بیایم این است که خودم را برای انجام این خدمتگزاری آماده کرده‌ام.
 وی گفت: من ۳۰ سال قبل پیش بینی می‌کردم که ایران روزی در مسائل اقتصادی با مشکلاتی مواجه می‌شود لذا از تحصیل مهندسی مکانیک تغییر رشته دادم و لیسانس و فوق لیسانس و دکترای اقتصاد را از دانشکاه تهران گرفتم، این ۲۰ سالی که به عنوان مشاور و سیاست‌گذار در مجمع تشخیص مصحلت نظام فعالیت می‌کنم سیاست‌های کلی اقتصادی را تدوین کردیم اما متاسفانه یک بند از این سیاست‌ها تبدیل به قانون مستحکمی نشد که اجرایی شود.
 رضایی افزود: امروز به صحنه آمده‌ام که همین سیاست‌های کلی که تدابیر مقام معظم رهبری است و نظر کارشناسان را گرفتیم آن را تبدیل به برنامه و اجرا کنیم و بتوانیم مشکلات شما را در استان خراسان جنوبی برطرف کنیم.
  وی مساله آب را یکی از مشکلات مهم در خراسان جنوبی ذکر کرد و گفت: من واقعاً از دولت گلایه‌مند هستم و مدت‌هاست آب‌های ژرف کشف شده و اگر ما ۲۰۰ تا ۳۰۰ متر پایین برویم آب‌های روان و به یک چاه آب‌های بزرگی در زیر سرزمین خراسان جنوبی می‌رسیم، اینجا مطالعات آن انجام شده است و به پیمانکار هم گفته شده اما به دلایلی این موضوع در استان معطل مانده است.
 وی با تاکید بر اینکه تأمین آب کشاورزی و شرب برای خراسان جنوبی حیاتی و مهم است افزود: همچنین خشکسالی و کم‌آبی و فرسایش خاک چهره زندگی شما و پیشرفت استان خراسان جنوبی را با مشکلات جدی مواجه کرده است بطوری که مهاجرت را افزایش داده است و شما مردمی که در استان مانده‌اید با مشکلات زندگی می‌کنید.
 نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه باید مساله کم‌آبی در استان خراسان جنوبی رفع شود گفت: ابتدا باید با کشور افغانستان دیپلماسی آب را جدی بگیریم دولت من تلاش خواهد کرد با مقامات افغانستان بحث‌های جدی را انجام دهند و اگر لازم شد محصولاتی را مبادله می‌کنیم.
 وی ادامه داد: خدای متعال نعمتی عظیم را از آب‌های ژرف در زیر زمین خراسان جنوبی تا سیستان و بلوچستان بوجود آورده است و قراردادهایی هم با عده‌ای بسته شده که این کار را انجام دهند اما به دلیل عدم نظارت دولت متاسفانه این کاری که باید تا الان به ثمر می‌رسید اما معطل مانده است.
 رضایی گفت: دولت ما آب‌های ژرف استان خراسان جنوبی را دنبال خواهد کرد و درازمدت هم ما باید به فکر شیرین کردن آب دریای عمان و انتقال آن به خراسان جنوبی باشیم که این یک پروژه طولانی مدت است ولی نباید برای یک سال و ۲ سال فکر کنیم، دولت ما برای ۲۰ سال هم برنامه دارد تا زمانی که دولت ما مستقر باشد تلاش خودمان را برای کم‌آبی خراسان جنوبی به عمل می‌آوریم.
 وی فرسایش خاک، ریزگردها و آلودگی هوا از دیگر مسائل در خراسان جنوبی ذکر کرد و گفت: در این راستا باید برنامه تثبیت خاک را پیاده‌سازی کنیم، از کاشت درختان کویری گرفته تا موادی که می‌تواند خاک را تثبیت کند و از حمل آن به مناطق حاصلخیز جلوگیری کند و در خوزستان تجارب خوبی داریم و به مواد مهمی رسیدیم که با کمک آنها می‌توان روی خاک‌های روان پاشید و آنها را تثبت کرد.
 وی با بیان اینکه موضوع مهم اشتغال خراسان جنوبی صنعتی شدن کشاورزی است گفت: صنایع تبدیلی در اینجا کم است اما مساله اصلی اشتغال و تولید خراسان جنوبی، مدرن سازی و صنعتی شدن کشاورزی است زیرا محصولات خوبی در این استان داریم، محصولات زعفران و زرشک که در حقیقت به بازارهای جهانی می‌رود اما به جای برندهای خراسان جنوبی یا قاینات به صورت خام به کشورهای دیگر می‌رود و اگر چند کارخانه زرشک و زعفران در این استان ایجاد شود درآمدهای دلاری قابل توجهی به استان بر می‌گردد.

 نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: کار بسته‌بندی و انبارداری و صنایع تبدیلی و نیز بازاریابی و صادرات این محصولات را در خراسان جنوبی با جدیت دنبال می‌کنیم.
 وی راه آهن را از دیکر مسائل خراسان جنوبی برشمرد و گفت: راه آهن چابهار - زاهدان - زابل - بیرجند - مشهد به سمت ترکمنستان یکی از بزرگترین پروژه‌های ملی است که وقتی از خراسان جنوبی عبور کند ده‌ها صنعت در کنار این راه آهن شکل می‌گیرد و ما هر ۵۰ کیلومتر صنایعی که مرتبط با خود استان و اقلیم آن باشد این کارخانجات را تأسیس می‌کنیم و صنعت معدنی و اشتغال خوبی در آنجا به وجود می‌آوریم.
 رضایی با بیان اینکه تقویت نظام آموزشی از دیگر مسائلی است که در خراسان جنوبی دنبال خواهیم کرد افزود: دانشگاه‌های خوبی در خراسان جنوبی است ولی این دانشگاه با صنعت و کشاورزی ارتباط آن ضعیف است، پارک‌های علم و فناوری را هم تقویت می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه کمبود نهاده‌های دامی را در استان خراسان جنوبی رفع می‌کنیم گفت: بعد از اینکه دولت را به دست بگیرم در خراسان جنوبی سند پیشرفت و بهبود زندگی خراسان جنوبی را امضا می‌کنیم و این بحث‌هایی که گفتیم با شما میثاق می‌بندیم و از شما خواهیم خواست از ما مطالبه کنید و از بین شما استاندار تعیین می‌کنیم و مدیریت استان را به دست فرزندانتان خواهیم داد.
 
رضایی: دیپلماسی اقتصادی تقویت می‌شود
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که از دیپلماسی کاغذی فاصله خواهیم گرفت و دولت ما دولت اقدام و عمل خواهد بود، گفت: دیپلماسی اقتصادی تقویت می‌شود.
  محسن رضایی شامگاه چهارشنبه در برنامه خبری بیست و سی و در پاسخ به پرسش ارسالی یکی از مخاطبان به این برنامه با موضوع مشکل ایران درباره صادرات گفت: حدود ۲۰ سال است که آشنایی با این موضوع دارم و آگاهی دارم که تجارت حلقه مفقوده اقتصاد ایران است.
وی افزود: برنامه ما در دولت آینده این است که تجارت و صادرات را از کشورهای همسایه‌مان آغاز خواهیم کرد ما ۱۶ استان مرزی داریم و ۱۵ همسایه که دارای درآمدهای خوب هستند داریم. مأموریت تجارت مرزی را به تمام استان‌های مرزی می‌دهیم.
رضایی با اشاره به وجود هشت منطقه آزاد و ۱۲ منطقه ویژه که در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسیده است در کشور گفت: مسئله صادرات شامل تولید و کیفیت تولید حمل و نقل است، تجارت از مهمترین نکته‌ها است که دولت‌های قبل از آن غفلت کردند. دولت نفت را می‌فروشد و دلار مفت و مجانی خرج می‌کند و بقیه کشور را رها کرده‌اند و تجارت که مهم‌ترین قسمت کشور است را فراموش کرده است.
وی گفت: تجارت دولت من در آینده نه تنها در بخش دولتی در بخش خصوصی ادامه می‌دهد و از صدور بخشنامه‌های سریع و بدون مطالعه جلوگیری خواهیم کرده و ثبات صادرات و واردات را توجه خواهیم کرد.
رضایی گفت: تجارت ایران به عنوان یکی از محورهای بزرگ اقتصاد ملی در منطقه و در سایر ملل دیگر توسعه خواهیم داد. نباید تجارت محدود به سه کشور باشد. همچنین نباید تنها مواد خام صادر کنیم و کالاهای گران وارد کنیم. در حالی که ما می‌توانیم خودمان تولید کننده باشیم.
 رضایی با بیان این که دنبال یافتن بازارهای جدید خواهیم بود، گفت: این نوع تجارتی که هم اکنون انجام می‌شود ضد تولید ملی است، تجارتی را در کشور آغاز خواهیم کرد که تقویت کننده تولید ملی خواهد بود.
نامزده سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه دیپلماسی اقتصادی تقویت خواهد شد، گفت: در تمام سفارت‌ها ایران در خارج از کشور، رایزنی‌های اقتصادی متبحر می‌گذاریم تا تنها به دنبال بازاریابی اقتصادی باشند، از دیپلماسی کاغذی فاصله خواهیم گرفت و دولت ما دولت اقدام و عمل خواهد بود.
 
  
منابع لازم برای یارانه ۴۵۰ هزار تومانی پیش بینی شده است
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اولین مشکل قانون هدفمندی یارانه‌ها این است که در آن زمان که ۴۵ هزار تومان تصویب شد برابر ۲۰ دلار بود، اما الان به ۲ دلار کاهش یافته.
 محسن رضایی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیمای رسانه ملی افزود: من در گفتگوی ویژه خبری جلسه پیش که آمده بودم گفتم به بعضی از کاندیداهای انتخابات ۱۴۰۰ اجحاف شده و من از آن‌ها دلجویی کردم، اما بعداً علیه من هجمه ایجاد شد، ولی همه دیدیم که پس از آن خود مقام معظم رهبری فرمودند به برخی جفا شده و جبران شود، وقتی یک معیار تشخیص حق از باطل وجود دارد همه باید پشت آن حرکت کنیم و نباید جلوتر از آن باشیم البته هنوز برای من سؤال است که نتیجه چه شد و نهادهای مسئول درباره جبران باید جواب بدهند.
  
 وی گفت: من به نحوه برپایی مناظرات هم انتقاد دارم، چون در سه دقیقه اصلاً فرصت طرح مسئله وجود ندارد و این شکل از مناظرات نمی‌تواند مناظرات را حل کند چرا که مردم در مناظره‌ها قدرت مقایسه کاندیداها را پیدا می‌کنند.
 رضایی در خصوص هدفمندی یارانه‌ها افزود: مردم از من می‌پرسند با یارانه ۴۵ هزار تومانی که اکنون ۲ دلار شده چکاری می‌توانند بکنند؟ مردم الان نمی‌دانند فردای بازار چه خبر است و از من می‌پرسند این هرج و مرج و بی انضباطی قیمت‌ها کی تمام می‌شود؟
 وی گفت: قدرت خرید یارانه‌ها روز به روز پایین آمده و از سوی دیگر قیمت‌ها ۱۰ برابر شده است، علت این که یارانه ۴۵۰ هزار تومانی می‌دهم در واقع الان برابر همان ۲۰ دلار گذشته است و من می‌گویم باید همان قانون را اجرا کنیم و همان ۲۰ دلار را الان به مردم بدهیم.
  
 محسن رضایی عنوان کرد: قبلاً یک بخش از یارانه را می‌گرفتند و می‌خواستند آن را به تولیدکننده‌ها بدهند که در آخر هم ندادند اگر ما این پول را در اختیار خود مردم قرار دهیم آن‌ها خودشان هم می‌توانند در تولید هم نقش پیدا کنند، من در مرحله اول بنا دارم این رقم ۴۵۰ هزار تومان را برای یک جمعیت ۴۰ میلیون نفری اختصاص دهم، اما طی یک یا دو سال بعد به ۶۰ میلیون نفر هم خواهد رسید، چون منابع جدیدی را آرام آرام آزاد خواهیم کرد.
 نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: من ۴ الی ۵ منبع برای این پول فراهم کردم ما وقتی قول می‌دهیم همیشه در عمل بیشتر از قول خود را انجام می‌دهیم و این تجربه دفاع مقدس در بنده است یکی از این منابع صرفه جویی در صنایع بزرگ است به طور مثال در نیروگاه‌ها، فولاد و سیمان ۲۵ درصد گاز طبیعی کشور مصرف می‌شود، ما با ۱۰ درصد صرفه جویی در مدیریت این صنایع می‌توانیم نزدیک به ۵۰ هزار میلیارد تومان در سال آزاد کنیم.
 وی افزود: در این صنایع به قدری اوضاع از هم پاشیده و آن قدر در سوخت اسراف می‌شود و هیچ نظارتی وجود ندارد به راحتی می‌توان ظرف ۵ ماه اول این مقدار گاز را صرفه جویی کرد به طوری که حتی در بعضی از جاها با بکارگیری از یک پارچه خنک کننده در مقاطع انتقال حرارت می‌توان مقداری از گاز را صرفه جویی کرد.
 محسن رضایی گفت: ما در کشور مشکل تولید نداریم، اما در بحث گاز ظرف چهار سال آینده گاز کشور سر به سر می‌شود و در برنامه دولت ما یعنی دولت اقدام و تحول جایگزینی انرژی‌های نو مثل انرژی‌های خورشیدی، بادی و زمین گرمایی بکار گرفته خواهند شد و تمام گاز طبیعی را به پتروشیمی‌ها می‌دهیم که باعث می‌شود ۱۰ برابر قیمتی که الان به نیروگاه‌ها می‌دهیم درآمد ملی ایجاد شود.
  
با پول مردم، یک عده مافیای گردن کلفت تربیت شدند
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: با پول مردم یک عده مافیای گردن کلفت تربیت شدند.
محسن رضایی افزود: حیف و میل کردن پول‌هایی که دولت به عنوان ارز 4200 تومان تحویل می‌دهد و معلوم نیست چه بلایی بر سر آن‌ها می‌آید.
وی گفت: دادستان امور اقتصادی با شکایت‌های خود دولت در حال حاضر 12 میلیارد یورو پرونده باز هست که ارزهای 4200 تومانی را گرفته‌اند ولی به جای آن هیچ کالایی وارد نشده است.
رضایی اضافه کرد: تجربه نشان داده که معمولاً یک سیستم مافیایی وجود دارد که حدود 30 درصد از ارزهای 4200 تومانی را می‌گیرد ولی به کالایی تبدیل نمی‌شود.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: 50 درصد از ارزهایی که به کالا تبدیل می‌شود به سر جای خود می‌رود یعنی به مرغداری‌ها اختصاص داده می‌شود ولی 50 درصد دیگر که به کالا تبدیل شده است به سمت جاهای دیگر می‌رود.
وی افزود: حدوداً 4 میلیارد دلار در اینجا از 8 میلیارد دلار می‌توانیم صرفه جویی می‌کنیم.
رضایی گفت: ما با پول مردم یک عده، مافیای گردن کلفت تربیت کرده‌ایم چون از 31 میلیارد دلار که 600 هزار میلیارد ما صرف واردات نهاده‌ها کرده‌ایم، 12 میلیارد یورو آن در حال حاضر پرونده دارد.
وی افزود: وقتی ما پول دولت را تبدیل به کالاهای دولتی می‌کنیم به جای اینکه خود دولت این کالا را توزیع کند به دست کسانی می‌دهیم که این مافیا شکل می‌گیرد.
این نامزد ریاست جمهوری با اشاره به اینکه سیستم اقتصادی ایران به سیستم سلطان پرور تبدیل شده است، گفت: سلطان‌های مافیایی که در حقیقت این وسط تعدادی پول‌ها را حیف و میل می‌کنند و دولت هم هیچ نظارتی روی آن ندارد.
وی با اشاره به موضوع مرغ افزود: در موضوع مرغ، ذرتی که با ارز 4200 تومان تأمین شده بود به یک صورت، آن جوجه‌هایی که باید ذرت به آنها داده می‌شد کشته شدند.
رضایی گفت: این همه پول بیت المال حیف و میل می‌شود و حالا که ما می‌خواهیم یک بخشی از این را به مردم بدهیم، عده‌ای سر و صدا می‌کنند.
       
 منابع نباید در اختیار ویژه خواران و گردن کلفتان باشد
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: منابع نباید در اختیار ویژه خواران و گردن کلفتان باشد. دولت ما گردن کلفتان را سرجای خودشان می نشاند واگر دولت مستقر شود حق به حقدار می‌رسد.
محسن رضایی با اشاره به یارانه دولتی در زمان احمدی نژاد افزود: در آن زمان یارانه 20 دلار بود که الان میزان یارانه 2 دلار است.
وی ادامه داد: ما وظیفه داریم و یک قولی به مردم دادیم که باید صادقانه به آن عمل کنیم و آن موضوع واقعی کردن میزان یارانه‌هاست.
رضایی افزود: یک عده در کشور اضافه مصرف یارانه دارند و ما با دادن یک کارت مصرف انرژی، اضافه مصرف را شفاف می‌کنیم و به کسانی که اضافه مصرف دارند عوارض تعلق می‌گیرد.
    
 وی ادامه داد: وقتی یکی شخصی یک لوستری در ایوان ویلایش آویزان است مصرفش اندازه مصرف یک روستاست باید یارانه‌اش برابر دیگران باشد؟ پس عدالت کجاست؟.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهور گفت: بعضی می گویند رضایی می‌خواهد قیمت را بالا ببرد اما این فقط عوارض برای سه الی چهاردرصد جمعیت کشور است که شش و نیم میلیارد دلار یارانه سوخت را مصرف می‌کنند که ماشین‌های متعدد و ویلاهای مختلف دارند و ناراحت نمی‌شوند که اگر عوارض به آنها بسته شود.
رضایی درخصوص منابع یارانه‌ها و پایدار بودن آنها و ارز 4 هزار و 200 گفت: ارز 4 هزار و 200 تومانی حذف نمی‌شود و توزیع دولتی خواهد بود که قیمت واقعی کالاها در ارزهای 4 هزار و 200 بدست مردم برسد.
وی افزود: منابع نباید در اختیار ویژه خواران و گردن کلفتان باشد. دولت ما گردن کلفتان را سرجای خودشان می نشاند و اگر دولت مستقر شود حق به حقدار می‌رسد.
رضایی گفت: من 450 هزار تومان یارانه را خواهم داد، من یک سرباز هستم و تا به حال حرفی نزدم که به آن عمل نکرده باشم وقتی که گفتم خرمشهر آزاد می‌شود آزاد شد. من به مردم قول می‌دهم که شما مثل امروز پشیمان نخواهید شد.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهور درخصوص بورس و متضرر شدن برخی افراد و ساماندهی بازار سرمایه افزود: قصه، قصه پردرد است و تعداد بسیار زیادی از مظلومین سرمایه خود را فروختند و برخی جهیزیه دختر خود را فروختند به خیال اینکه بورس بالا می‌رود، فارغ از اینکه زندگی‌شان دود شد.
وی ادامه داد: ماجرا از بانک مرکزی و ارز 4 هزار و 200 تومانی شروع شد. ارزی که باکاهش نرخ سود بانکی همراه شد و عده‌ای که پول‌هایشان را از بانک در آوردند و بعد دولت، تبلیغات زیادی حول بازار بورس را شروع کرد که اینها همه باعث شد پول‌ها به بورس بیاید.
رضایی افزود: بانک مرکزی و وزارت اقتصاد نتوانستند بفهمند که این پولی که می‌آید به بورس اگر در جهت تولید و سرمایه گذاری خارج نشود تبدیل به گردباد می‌شود.
وی گفت: این اتفاق تا بهمن و اسفند به 500 هزار نفر در بورس رسید که در فروردین تبلیغات افزایش پیدا کرد و در خرداد، تیر و مرداد قشر محروم و مظلوم هم به بورس وارد شدند تا نوزدهم مرداد که روز سیاه بورس با سخنرانی دکتر روحانی با محوریت دعوت مردم به بورس بود که منجر به سقوط بورس شد.
وی افزود: بورس نیاز به اعتماد دارد و دولت باید اعتماد را در بورس حفظ کند تا بورس جلو برود.
  
 برای تثبیت بورس؛ شورای ثبات مالی تشکیل می‌دهم
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: یکی از برنامه‌هایم برای احیای بورس؛ تشکیل شورای ثبات مالی متشکل از وزیر اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی و برخی مسئولان متولی است.
محسن رضایی افزود: این مهم در برخی کشورهای دارای بازار بورس بزرگ عملی شده و نتیجه داده است اما در کشور ما چنین ساز و کاری وجود ندارد که باید در این باره بر اساس برنامه‌ای که عملیاتی کرده‌ایم آن را به نتیجه برسانیم.
 وی گفت: علاوه بر ضرورت تشکیل شورای ثبات مالی؛ برای احیای بورس نیازمند اتصال و پیوستگی سرمایه گذاری و تولید به بازار بورس هستیم اما متأسفانه از آن جا که در کشور ما بخش‌هایی همچون بانک، بیمه و بورس با روش‌های 30 - 40 سال پیش فعالیت می‌کنند دستورالعمل‌های آنها به روز و متناسب با شرایط کنونی نیست که باید اصلاح شود.
رضایی افزود: ما باید در کشور برای پویایی بورس؛ بازدهی تولید را بالا برده و هزینه تولید را هم کاهش دهیم، البته در کنار آن باید نظام تجارت کشور را که سرکوبگر تولید داخل است اصلاح کنیم.
 وی گفت: نظام تجارت باید در موضوع واردات و صادرات؛ حامی تولید داخل باشد اما تولید داخل از طریق نظام تجارت کنونی و همچنین قاچاق آسیب می‌بیند.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت جبران زیان دیدگان در بازار سرمایه تأکید کرد و افزود: برای این مهم؛ صندوق تأمین زیان مالباختگان تشکیل خواهیم داد چرا که قریب به اتفاق سهامداران با سرمایه‌ای زیر 55 میلیون وارد بورس شده‌اند به همین علت این صندوق تا دو سال فعالیت خود را ادامه خواهد داد و پس از آن به بیمه سرمایه تبدیل می‌شود.
رضایی در پاسخ به این پرسش که منابع صندوق را چگونه تأمین می‌کنید؟ گفت: بخشی از آن را از طریق صرفه جویی سالانه و بخش دیگر را از اعمال یک درصد مالیات بر معاملات بزرگی که در طول یک سال معامله می‌کنند؛ تأمین می‌کنیم موضوعی که در آمریکا نیز برقرار است.
وی بر ضرورت توجه بر سهامداران خرد هم تأکید کرد و افزود: معنی ندارد که فقط نمایندگان سهامداران بزرگ در شورای بورس حضور داشته باشند بلکه دستکم دو نفر از سهامداران خرد را که بخش اعظم بازار سرمایه را تشکیل می‌دهند باید در این شورا نقش داشته باشند.
  
دولت من در مقابل گرانی‌ها سینه سپر می‌کند
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص مشکلات و معضلات موجود در بازار مسکن کشور گفت: پیش از این مردم برای خرید مسکن باید 30 تا 50 سال صبر می‌کردند الان این انتظار به بالای 70 سال می‌رسد بنابراین مشکل مسکن را ما باید در کشور محل کنیم.
محسن رضایی افزود: من در مناظره‌ها هم برنامه‌ای برای یارانه ۴۵۰ هزار تومانی، ایران بدون فقیر، حقوق خانه داری و نهضت خانه سازی ایرانیان مطرح کردم و از سوی دیگر هم سهم مردم ایران را از صندوق صنعت ملی نفت ایران بیان کرد مصدق نفت را ملی کرد اما در اختیار دولت قرار داد در حالی که نفت زمانی ملی می‌شود که در اختیار مردم قرار بگیرد.
وی گفت: من رئیس جمهور سنجاقی نخواهم بود که بنشینم و کارشناس برنامه‌هایی را به من بدهند که من خودم هم از آنها سر در نیاوردم من کسی هستم که اگر ۱۰ کارشناس هم با من صحبت کنند می‌فهمم که کدامشان واقعی است و کدامشان غیر واقعی حرف می زند.
 رضایی ادامه داد: در خصوص مشکلات مسکن هم باید این را گفت که عرضه و ارائه مسکن به مردم کم شده من نمی‌دانم وزیر مسکن قبلی به خاطر چه مشکلی آمار ارائه مسکن را پایین کشید آیا به خاطر مشکلات با احمدی‌نژاد بوده؟ اما این را می‌توان گفت که سرمایه‌گذاری در بخش مسکن بسیار پایین آمده، ما برای رفع این مشکل می‌توانیم تولید کنندگان مسکن را به بازار سرمایه وصل کنیم و خریداران مسکن را به بانک وصل کنیم این اولین اقدام در بازار مسکن خواهد بود.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: من گله دارم از افرادی که دفاع از غرب می‌کنند حتی حضرت امام (ره) هم فرموده بودند که غرب چیزهایی دارد که خوب است اما متاسفانه ما چیزهای بد آن را وارد کرده‌ایم در آلمان، انگلیس و مخصوصاً آمریکا وام‌های رهنی وجود دارد و هر کسی اگر ۱۰ درصد آورده نقدی داشته باشد می‌تواند ۹۰ درصد از بانک‌ها وام بگیرد این اتفاق در دولت ما می‌تواند به وقوع بپیوندد بغیر از بانک مسکن باقی بانک‌ها هم موظف خواهند بود که وام مسکن بدهند.
وی افزود: اقساط بازپرداخت وام مسکن چرا باید ۱۰ ساله باشد در تمام دنیا این بازپرداختها ۴۰ ساله و ۵۰ سال است باید بدانیم که این مسکن تنها برای یک زوج نخواهد بود بلکه فرزندان آنها هم از آن خانه منتفع خواهند شد پس وام مسکن را فرزندانشان هم می‌توانند پرداخت کنند.

رضایی ادامه داد: ما حتی نرخ سود بانکی را پایین خواهیم آورد برای دریافت وام مسکن همان ملک ساخته شده می‌تواند در اختیار بانک به عنوان وثیقه قرار گیرد پس مشکل وثیقه نزد بانک هم حل می‌شود و با حل این مشکلات تنها بخش تأمین زمین باقی می‌ماند البته زمین هم در اختیار دولت است.
وی گفت: برخی گردن‌کلفت می‌روند و در بیابان‌ها ویلا سازی می‌کنند و بعد از آن می‌روند و دم چند نفر را می‌بینند و پس از آن به یکباره زمین‌های خوب و مرغوب حتی زمین‌های کشاورزی تغییر کاربری می‌یابند و زیر ساخت می‌روند که میلیاردها تومان عاید گردن کلفت‌ها می‌شود و مردم همچنان در پی مسکن باید بدوند و به سختی بیافتند، در دولت من زمین با قیمت ارزان ارائه می‌خواهد شد.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: با دادن یارانه‌ها و ایجاد اشتغال مردم دیگر می‌توانند پول آب و برق را خودشان پرداخت کنند. ضمن اینکه مبلغ پول آب و برق را در همان یارانه‌ها برای همه مردم ثابت نگه می‌داریم که بتوانند قدرت پرداخت داشته باشند و گرنه وقتی یارانه ۴۵۰ هزار تومان می‌دهیم و خانه‌ها را به گونه‌ای درست کنیم که اجاره از روی دوش مردم برداشته شود مردم می‌توانند از پس پول آب و برق هم بر می‌آیند.
وی افزود: ملت ایران بداند من تا پایان رقابت انتخاباتی حاضر خواهم بود حق مردم را از رانت خوارها و تندروها خواهم گرفت وقتی می گوییم به خانه دارها حقوق می‌دهیم باید بگویم در حقیقت خانه‌داری وظیفه نیست یک لطف است که بر شانه مادران قرار دارد، در این شرایط دولت ما واقعاً به جای دست تکان دادن می‌رود و دست مردم را می‌گیرد از این اتاق‌های در بسته بیرون می‌آیم و اگر خودمان جلوتر از مردم حرکت نکنیم عقب‌تر از مردم هم نخواهیم بود. ما خودمان سینه سپر کرده در مقابل کرونا خواهیم بود، ما در مقابل اجاره‌ها سینه سپر خواهیم کرد ما خودمان در مقابل گرانی‌ها سینه سپر می‌کنیم.
رضایی ادامه داد: من به شما تعهد می‌کنم در دولت ما هیچ مادری رنج نبیند و هیچ فقیری کارتن‌خواب نباشد دلیل آن هم مشخص است زیرا همین حالا دولت سالانه ۱۳۷ میلیارد دلار پول می‌دهند که ۴۰ و ۵۰ میلیارد دلار آن به جیب مفت خورها و گردن کلفتان می‌رود ما جلوی این‌ها را خواهیم گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما

خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

کاندیدای محترم هوشیار باشند که می‌توانند در انتخابات به جای تکه پرانی و درشت گویی علیه ...
فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری: برای من خدمت کردن در دستگاه قضا مغتنم است. امروز مواجه شدم ...
تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

همتي و مهرعليزاده اما تمام توجه‌شان معطوف به اصلاح‌طلبان نيست. همتي در روزهاي اخير در ...
1