تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۳۴
کد مطلب : ۴۳۴۹۵۳

فوت 3 بیمار کرونایی در استان / وضعیت گچساران نگران کننده است

۰
فوت 3 بیمار کرونایی در استان / وضعیت گچساران نگران کننده است
کبنا ؛رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: شمار جانباختگان کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد با فوت سه بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته به ۶۷۷ نفر رسید.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، امروز چهارشنبه (12 خرداد 1400) پرویز یزدان پناه اظهار داشت: هم‌اکنون ۱۹۱ بیمار در بیمارستان‌های معین کرونای  کهگیلویه و بویراحمد بستری که از این تعداد ۹۶ نفر مبتلای قطعی و ۱۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه درمان هستند.
وی افزود: از مجموع  ۳۰۹ جواب نمونه pcr دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج، حدود ۳۰ درصد موارد مثبت بوده که بیشترین موارد مثبت به ترتیب در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه و گچساران بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ضروری است در این شرایط حساس و ناپایدار از هر گونه دید و بازدید و مسافرت غیر ضروری خودداری شود.
یزدان پناه عنوان کرد: دورهمی ها و تجمعات نقش مهمی در انتقال  کرونا داشته است و  رعایت دستورالعمل های بهداشتی و واکسیناسیون افراد واحد شرایط می تواند کمک به کنترل این بیماری کند.
وی با اشاره به ممنوعیت ورود خودروها و مسافرهای غیربومی به استان تاکید کرد: از امروز ساعت ۱۲ همزمان با سراسر کشور تا روز ۱۷ خرداد ساعت ۱۲ ظهر طرح ممنوعیت ترددها به استان را خواهیم داشت و باید این طرح در شهرهای یاسوج و شهرستان دنا به علت آب و هوای خوب با جدیت خاصی اجرا شود.
هم اکنون شهرستان های بویراحمد،گچساران و مارگون در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: آمار روز گذشته بیماران کرونایی در شهر گچساران نگران کننده بود و یک جهش در روند تعداد افراد بستری شده در بیمارستان رخ داده است.
حسین کلانتری روز چهارشنبه در نشست استانی ستاد کرونا در یاسوج اظهار داشت: در روزهای گذشته تعداد افراد ترخیص شده از بیمارستان های استان به طور میانگین حدود ۱۰ تا ۱۵ نفر از بستری های کرونا بیشتر بودند.
وی افزود: این در حالی است که روز گذشته تعداد افراد کرونایی بستری شده در بیمارستان گچساران ۱۱ نفر بیشتر از تعداد ترخیصی های این بیمارستان بوده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این آمار شوکه کننده است و با توجه به برگزاری انتخابات میاندوره ای گچساران و باشت و شوراهای شهر و روستا باید مراقبت های لازم در این زمینه انجام شود.
کلانتری عنوان کرد: از حضور پرشور مردم در انتخابات پیش رو استقبال می کنیم و زمینه این انتخابات باشکوه برای مشارکت حداکثری را فراهم خواهیم ساخت.
وی ادامه داد: در ستاد های انتخاباتی باید تمامی شیوه نامه های وزارت بهداشت رعایت شود و تمامی ارگان ها و دستگاه های اجرایی نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی بکوشند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: اعمال محدودیت‌های تردد در جاده های استان از  ساعت ۱۲ ظهر امروز چهارشنبه ۱۲ خرداد تا ساعت ۱۲ ظهر روز دوشنبه ۱۷ خرداد اجرا می شود.
وی بر ساماندهی هر چه سریع تر باغ ها و کافه های غیر مجاز در شهر یاسوج به ویژه آبشار این شهر تاکید کرد و افزود: باید همه طبق قانون عمل کنند و روی ریل قانون حرکت کنند.
کلانتری تاکید کرد: کار انجام واکسیناسیون در استان روند مطلوبی دارد و مطابق با برنامه تعیین شده پیش می رود.
نام شما

آدرس ايميل شما

تأثیر طالبان بر اقتصاد ایران

تأثیر طالبان بر اقتصاد ایران

سقوط دولت افغانستان و روی‌کار‌آمدن طالبان، شرایط این کشور را در همه زمینه‌ها در ابهام ...
اوین زیر ذره‌بین

اوین زیر ذره‌بین

انتشار فیلم‌های دوربین‌های زندان اوین و رفتارهای غیرانسانی منتشر‌شده سبب واکنش‌های بسیاری ...
جلسه دومین روز بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم

جلسه دومین روز بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم

جلسه دومین روز بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم، بعدازظهر یکشنبه ۳۱ مرداد با ...
1