تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۷
کد مطلب : ۴۳۴۹۲۴

بازار نابسامان مرغ در کهگیلویه و بویراحمد و عملکرد ضعیف سازمان صمت

۰
بازار نابسامان مرغ در کهگیلویه و بویراحمد و عملکرد ضعیف سازمان صمت
کبنا ؛
بازار مرغ در کهگیلویه و بویراحمد هنوز در وضعیت نامساعدی است بطوری که در شهرهای مختلف استان قیمت مرغ تا کیلویی 33 هزارتومان نیز رسید. مرغ تنظیم بازار کیلویی 24 هزارتومان فروخته شد. این نابسامانی، تغییر قیمت ها و گرانی موجب افزایش نارضایتی های مردم شده است. نه فقط در شهرستان های بویراحمد و دنا بلکه در گچساران و شهرهای گرمسیری نیز مشکل گرانی مرغ وجود دارد. اینکه دستگاه های نظارتی با تشکیل پرونده و جریمه جلوی گرانی ها را می گیرند عمل موثری است، ولی اینکه چرا دستگاه هایی مثل سازمان صمت تولید و توزیع در استان را سامان نمی بخشند و تنظیم بازار را به درستی انجام نمی دهند، مسئله ای مهمتر است.
به گزارش کبنا نیوز، مهدی علی زاده مسئول روابط عمومی سازمان صمت در خصوص مشکلات بازار مرغ گفت: به منظور کنترل و نظارت بیشترتوزیع مرغ گرم در شهرستانهای بویراحمد، دنا و مارگون تیم های نظارتی ویزه در ساعات اولیه روزهای کشتار، در کشتارگاه های استان مستقر می شوند و نظارت دقیق بر توزیع این کالا را تا مرحله عرضه و رسیدن کامل به دست مصرف کننده واقعی، رصد و پایش می نمایند.
علی زاده افزود: هدف از نظارت دقیق بازرسان ازمرحله کشتار تا مصرف،عدم مرغ زنده کافی جهت کشتار و عرضه به بازار همچنین جلوگیری از سوءاستفاده احتمالی سوداگران با توجه به فاصله قیمتی بین مرغ گرم دولتی وقیمت آزاد این کالای پرمصرف می باشد.
وی ضمن رعایت صحیح الگوی سرانه مصرف، از همشهریان گرامی درخواست نمود با توجه به کمبود مرغ گرم دولتی دراستان وعدم تامین استان های همجوار صرفا به اندازه نیاز خانوارها خرید نمایند واحیانا ازاحتکار خانگی به علت پایین بودن نرخ این کالا نسبت به بازا آزاد،جدا خودداری نمایند تا اینکه همه شهروندان بتوانند با مساوات از این سهم اندک استفاده نمایند.
علی زاده در پایان اضافه کرد: شهروندان گرامی در صورت مشاهد هر گونه تخلفات صنفی،مراتب را به سامانه 124 ستاد خبری سازمان صنعت،معدن وتجارت استان گزارش تا به شکایات آنها رسیدگی گردد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

همتي و مهرعليزاده اما تمام توجه‌شان معطوف به اصلاح‌طلبان نيست. همتي در روزهاي اخير در ...
آخرین اظهارات جهانگیری در باره رد صلاحیتش، اصلاح‌طلبان و شورای نگهبان

آخرین اظهارات جهانگیری در باره رد صلاحیتش، اصلاح‌طلبان و شورای نگهبان

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش‌رو گفت: گاهی ...
بدرود اصلاحات؟

بدرود اصلاحات؟

هاشمی‌رفسنجانی ردصلاحیت شد تا شورای نگهبان همه اصلاح‌طلبان را غافلگیر کند؛ اما در عین ...
1