تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب : ۴۳۴۹۲۲
بورس تهران در روز چهارشنبه ۱۲ خردادماه ۱۴۰۰

بورس با رشد هشت هزار واحدی به تعطیلات رفت

۰
بورس با رشد هشت هزار واحدی به تعطیلات رفت
کبنا ؛شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه ۱۲ خردادماه ۱۴۰۰ با رشد هشت هزار و ۱۹۱ واحدی به رقم یک میلیون و ۱۴۸ هزار و ۶۶۵ واحد رسید و با پایان هفته به استقبال تعطیلات نیمه خرداد رفت. امروز شاخص کل ۷۲ صدم درصد رشد کرد، اما شاخص هم‌وزن تنها ۱۷ صدم درصد افزایش داشت. اغلب گروه‌های بورسی امروز شرایط خوبی داشتند و غذایی‌ها شگفتی‌ساز شدند
به گزارش کبنا، شاخص بورس شروع آرامی در مسیر صعودی دارد. گام‌های کوتاه باعث شدند شاخص کل در ۳۰ دقیقه ابتدایی معاملات امروز حدود دو هزار و ۷۰۰ واحدی افزایش پیدا کند و به یک میلیون و ۱۴۳ هزار واحد برسد. تا اینجای کار شاخص کل ۲۴ صدم درصد و شاخص هم‌وزن ۹ صدم درصد رشد داشته و نشان می‌دهد شرایط برای شرکت‌های بزرگ بهتر است. از جمله آن‌ها می‌توان به فارس، فولاد، شپنا، برکت، کویر و غکورش اشاره کرد که بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل گذاشته‌اند. بزرگترین مانع بر سر راه افزایش شاخص کل، نماد حکشتی است.  
در ساعات ابتدایی معاملات امروز چهارشنبه ۱۲ خردادماه ۱۴۰۰ از بین ۲۵۵ نماد بورسی معامله شده، ۱۲۶ نماد قرمزپوش هستند و ۱۲۹ نماد در مسیر صعودی حرکت می‌کنند. موردی که نشان می‌دهد امروز بازار به دو نیمه تقریبا مساوی سبز و قرمز تقسیم شده است. در بازار فرابورس هم امروز از بین ۱۴۱ نماد معامله شده ۸۸ نماد ارزش سهام خود را از دست داده‌اند و ۵۳ نماد با افزایش قیمت سهام روبرو هستند.

نقشه بازار در ابتدای معاملات روز چهارشنبه ۱۲ خردادماه (برای مشاهده در ابعاد بزرگتر، روی عکس کلیک کنید)
نقشه بازار در ساعات ابتدایی معاملات امروز چهارشنبه سبزرنگ است. حدود یک چهارم معاملات در صندوق‌های ETF انجام شده، اما در بین آن‌ها شاهد تغییرات چشمگیری نیستیم. پالایش و دارا یکم نزدیک به قیمت روز گذشته و نهایتا با یک درصد افزایش قیمت معامله می‌شوند و دیگر صندوق‌های سهامی هم کمتر از یک درصد نوسان دارند. در گروه فلزات اساسی لیدر‌ها از صدر فهرست معاملات کنار کشیده و گروه را به کویر و فجر واگذار کرده‌اند. صف فروش همیشگی بازار حالا به صف خرید گروه فلزات اساسی تبدیل شده است. فملی صفر، فولاد یک و ذوب دو درصد نوسان قیمت دارد. در گروه محصولات شیمیایی شاهد افزایش قیمت سهام شپلی، شگویا، پترول، نوری، شبصیر، آریا و شجم هستیم و فارس تغییر چندانی نسبت به قبل پیدا نکرده است. شبندر و شبریز در گروه فرآورده‌های نفتی روند نزولی در پیش گرفته‌اند، اما شپنا سه و شتران یک و نیم درصد افزایش قمیت دارند. خودرو، خساپا و خبهمن از معدود نماد‌های سبز گروه خودرو و ساخت قطعات هستند که حدود یک درصد رشد کرده‌اند. محصولات غذایی سبزترین گروه بازار امروز است. غپینو، غگل، غکورش و غزر از جمله نماد‌های دارای صف خرید در این گروه هستند. گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری به کلی تیره‌رنگ شده و اغلب نماد‌های این گروه کمتر از یک درصد نوسان قیمت را تجربه می‌کنند. موردی که نشان می‌دهد احتمالا بانک‌ها به تعادل رسیده‌اند. سرمایه‌گذاری‌ها، انبوه‌سازی، سیمان، کاغذ، لاستیک و پلاستیک و لیزینگ از گروه‌های سبزرنگ بازار امروز به حساب می‌آیند.
تعداد صف‌های فروش تا ۲۳۰ نماد کاهش پیدا کرد
برای اولین بار بعد از ماه‌ها، تعداد نماد‌های دارای صف فروش در بازار سرمایه به کمتر از ۲۳۰ نماد رسید. در ساعات پایانی معاملات امروز تنها ۳۸ درصد بازار سرمایه صف فروش دارند که این رقم کمتر از نصف هفته گذشته است و تا حد زیادی امیدوارکننده به نظر می‌رسد. ارزش صف‌های فروش همچنین از اوج شش تا هفت هزار میلیارد تومانی حالا به سه هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است. در سوی دیگر بازار امروز ۸۳ نماد صف خرید به ارزش ۴۵۵ میلیارد تومان دارند و ۱۳ درصد بازار سرمایه را تشکیل می‌دهند.
برکت؛ سنگین‌ترین صف خرید بازار
گروه دارویی برکت امروز شاهد تشکیل صف طولانی از خریداران بود. حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر برای خرید ۱۵ میلیون سهام برکت به ارزش ۴۲ میلیارد تومان در سقف قیمت سفارش خرید ثبت کردند و تا پایان معاملات موفق به خرید سهام نشدند. با کنار گذاشتن صف خرید ۱۴۶ میلیارد تومانی عرضه اولیه غکورش، می‌توان گفت امروز سنگین‌ترین صف خرید برای نماد برکت تشکیل شده است. فگستر امروز صف خرید ۲۲ میلیارد تومانی دارد و پشت سر آن نماد شپنا با صف ۲۰ میلیارد تومانی به چشم می‌خورد. کاما که زمانی صدرنشین فهرست صف‌های فروش بود حالا به جمع سنگین‌ترین صف‌های خرید پیوسته و نام او در کنار ذوب، کدما، پتایر، فروس، حفاری، فاسمین، ثبهساز، خگستر و غپینو به چشم می‌خورد.
۱۰ نماد با صف فروش بیش از ۴۰ میلیارد تومان
صف‌های فروش سنگین بازار امروز آب رفته‌اند. تعداد نماد‌هایی که بیش از ۴۰ میلیارد تومان صف فروش دارند به ۱۰ نماد کاهش پیدا کرده، اما سمگا همچنان با صف ۸۴ میلیارد تومانی صدرنشین است و بنو با صف ۷۸ میلیارد تومانی در رتبه دوم قرار دارد. خزر، ثنوسا، سنیر، قثابت، کلر، سصفها، فرابورس و خنصیر از دیگر نماد‌های دارای صف فروش سنگین در بازار امروز هستند.
 
بورس با رشد هشت هزار واحدی به تعطیلات رفت
شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه ۱۲ خردادماه ۱۴۰۰ با رشد هشت هزار و ۱۹۱ واحدی به رقم یک میلیون و ۱۴۸ هزار و ۶۶۵ واحد رسید و با پایان هفته به استقبال تعطیلات نیمه خرداد رفت. امروز شاخص کل ۷۲ صدم درصد رشد کرد، اما شاخص هم‌وزن تنها ۱۷ صدم درصد افزایش داشت. موردی که نشان می‌دهد خیلی از شرکت‌های کوچک بازار سرمایه در روند صعودی امروز همراه نبودند. عمده رشد شاخص کل بر دوش نماد‌های فولاد، شپنا، فارس، شتران، وغدیر خودرو و فملی بود. اغلب گروه‌های بورسی امروز شرایط خوبی داشتند و سبزرنگ بودند، اما غذایی‌ها شگفتی‌ساز شدند.
 
 منبع:فرارو
نام شما

آدرس ايميل شما

تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

همتي و مهرعليزاده اما تمام توجه‌شان معطوف به اصلاح‌طلبان نيست. همتي در روزهاي اخير در ...
آخرین اظهارات جهانگیری در باره رد صلاحیتش، اصلاح‌طلبان و شورای نگهبان

آخرین اظهارات جهانگیری در باره رد صلاحیتش، اصلاح‌طلبان و شورای نگهبان

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش‌رو گفت: گاهی ...
بدرود اصلاحات؟

بدرود اصلاحات؟

هاشمی‌رفسنجانی ردصلاحیت شد تا شورای نگهبان همه اصلاح‌طلبان را غافلگیر کند؛ اما در عین ...
1