تاریخ انتشار
شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۳
کد مطلب : ۴۳۴۷۵۰
با موافقت بانک ملت

تامین تسهیلات ارزی «نیروگاه سیکل ترکیبی دهدشت» به میزان ۲۲۷ میلیون یورو

۱
۱
تامین تسهیلات ارزی «نیروگاه سیکل ترکیبی دهدشت» به میزان ۲۲۷ میلیون یورو
کبنا ؛
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از موافقت بانک ملت با تامین تسهیلات ارزی نیروگاه سیکل ترکیبی به میزان 227 میلیون یورو خبر داد. 
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، امروز شنبه 8 خرداد 1400، حسین کلانتری با اشاره به اینکه نیروگاه سیکل ترکیبی۷۵۰ مگاواتی کهگیلویه یکی از طرح های صنعتی در حوزه انرژی است، اظهار داشت: این طرح در سفر ریاست جمهوری در سال ۱۳۹۵، از سوی هیات دولت مورد تصویب قرار گرفت.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد، تاکید کرد: در طول این چند سال مسئولین استان و سرمایه گذار جهت تامین مالی پروژه تلاش های زیادی به عمل آوردند ولی به دلیل نیاز پروژه به تسهیلات ارزی بالا همواره در ادامه مسیر از جمله تامین ارز از سوی صندوق توسعه ملی و همچنین عدم سهمیه کافی ارز تخصیصی در سیستم بانکی با مشکل مواجه بود .
وی با بیان اینکه خوشبختانه در ابتدای فروردین سال جاری در نشست اقتصاد مقاومتی با حضور معاون اول رئیس جمهور این موضوع مجددا مطرح شد، افزود: همچنین جلسات متفاوتی با معاون اول رئیس جمهور، رئیس دفتر رئیس جمهور، رئیس صندوق توسعه ملی و  سایر اعضای هیات دولت نیز برگزار شد.
نماینده عالی دولت در استان از همراهی نماینده مردم شهرستان کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص قدردانی کرد.
وی عنوان کرد: سرانجام در سالروز آزادی خرمشهر، طی نشستی که با همراهی نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه در مجلس با مدیرعامل بانک ملت در تهران داشتیم ، لذا باتوجه به مذاکرات فشرده با مدیرعامل این بانک، بانک ملت با تامین تسهیلات ارزی پروژه به میزان۲۲۷ میلیون یورو موافقت کردند.
مقام ارشد اجرایی دولت در استان از نکات مهم این پروژه را ایجاد اشتغال حداقل ۷۰۰ نفر نیرو در طول ساخت پروژه برای مدت ۳ سال و بکارگیری ۱۵۰متخصص برق بعد از بهره برداری از این پروژه عنوان کرد و  گفت: با بهره برداری از این پروژه برق استان و حتی شهرستان های همجوار از ره آورد این طرح بهره مند خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: با آغاز بکار این پروژه عظیم برقی در جنوب کشور، سرمایه گذاران کلان اقتصادی راغب به سرمایه گذاری در استان خواهند شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

سید
Iran, Islamic Republic of
مردم استان باید مدیون زحمات ودلسوزیها و تعهد وتخصص مدیریت شعب بانک ملت استان جناب آقای حاج ایمانی که مدیری توانمندومتخصص ومتعهد وخدا ترس وپیگیر هستن باشن...
آخرین اظهارات جهانگیری در باره رد صلاحیتش، اصلاح‌طلبان و شورای نگهبان

آخرین اظهارات جهانگیری در باره رد صلاحیتش، اصلاح‌طلبان و شورای نگهبان

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش‌رو گفت: گاهی ...
بدرود اصلاحات؟

بدرود اصلاحات؟

هاشمی‌رفسنجانی ردصلاحیت شد تا شورای نگهبان همه اصلاح‌طلبان را غافلگیر کند؛ اما در عین ...
نظامی‌ها پشتيبان كدام كانديدا؟

نظامی‌ها پشتيبان كدام كانديدا؟

ممکن است در برهه‌هایی از زمان نزدیکی نظر بدنه نیروهای نظامی و فرماندهان کم و زیاد شده ...
1