تاریخ انتشار
جمعه ۷ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب : ۴۳۴۷۰۴
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد:

نگاه‌های تاراج مآبانه به نظام اداری و کشور آسیب می‌زند

۱
نگاه‌های تاراج مآبانه به نظام اداری و کشور آسیب می‌زند
کبنا ؛رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: زمانی که افراد شایسته در مصدر امور قرار نگیرند، آسیب‌های جبران ناپذیری متوجه جامعه، کشور و نظام اداری ما خواهد شد.
 به گزارش کبنا از یاسوج، حجت الاسلام سید جواد خاضع  صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به بحث شایسته گزینی در انتخابات با قرائت آیه ۵۸ سوره مبارکه النساء «إِنَّ اللَّهَ یأمُرُکم أَن تُؤَدُّوا الأَماناتِ إِلیٰ أَهلِها، خداوند به شما فرمان می‌دهد که امانت‌ها را به صاحب نشان بدهید»، اظهار داشت: مسئولیت در نظام اسلامی از مصادیق امانت الهی است که هم مردم باید این امانت الهی را به اهل آن، یعنی افراد صالح و شایسته بسپارند و مسئولان نیز باید قدردان این امانت باشند و امانت داری کنند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد سپردن امور به افراد کاردان و شایسته را از مصادیق عمل صالح و از نشانه‌های ایمان دانست و اظهار کرد: در نظام جمهوری اسلامی شرکت مردم در انتخابات هم حق مردم است، از این منظر که مردم در تعیین سرنوشت خود مشارکت داشته باشند.
وی یادآور شد: از طرفی شرکت در انتخابات تکلیف الهی محسوب می‌شود، چون در منطق اسلام هرکجا حقی برای کسی وجود داشته باشد، تکلیفی هم بر عهده صاحب حق وجود خواهد داشت.
حجت الاسلام خاضع خاطرنشان کرد: همان طور که برگزاری انتخابات چه برای انتخاب نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، شوراهای اسلامی شهر و روستا، انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات مجلس خبرگان اینها برای احقاق حق مردم بوده و اینکه مردم در تعیین سرنوشت خود مؤثر باشند و سرنوشت خود را تعیین کنند که این یک امر ضروری است.
امام جمعه موقت یاسوج ادامه داد: از طرفی تکلیف شرکت در انتخابات موضوع مهمی برای همه افراد جامعه محسوب می‌شود، ولی مردم شریف باید توجه داشته باشند ادای تکلیف الهی صرفاً با مشارکت در انتخابات و رأی دادن به هر نحو ممکن و کیفیتی مقبولیت لازم را در پیشگاه الهی نخواهد داشت، بلکه ما موظف هستیم در راستای عمل به این تکلیف الهی به بهترین نحو ممکن عمل کنیم تا در پیشگاه الهی سربلند و معجور باشیم.
وی تاکید کرد: بنابراین علاوه بر لزوم حضور در انتخابات و پای صندوق‌های رأی، شایسته گزینی، انتخاب و گزینش کاندیداهای اصلح، کارآمد و شایسته هم اهمیت بسیار بالایی دارد.
حجت الاسلام خاضع اظهار کرد: باید افرادی که متعهد، متخصص و دارای برنامه روشن و شفاف برای اداره شهر و استان، کشور و جامعه بوده و برای حل مشکلات دارای طرح و برنامه بوده و توان لازم و کادر شایسته و مناسب را برای اجرای برنامه‌های خود داشته باشند، انتخاب شوند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در زمان رأی دادن وظیفه داریم به ملاک‌های دینی، شرعی و انقلابی نگاه کنیم و نبایید به روابط قومی، قبیله‌ای و طایفه‌ای و یا روابط باندی و جناحی نگاه کنیم؛ بلکه باید ببینیم کدام کاندیدا و نامزد واقعاً با معیارهای الهی و انقلابی مناسب‌تر و به آنها نزدیک‌تر هستند و او را انتخاب کنیم.
وی تصریح کرد: اصلح و شایسته کسی است که متدین، باتقوا و انقلابی، صادق و دلسوز مردم و طرفدار ضعفا و مستضعفین، کارآمد، شجاع، ضد فساد و عدالت خواه بوده و قصد خدمت داشته باشد نه به قصد ثروت اندوزی و تصاحب قدرت باشد؛ باید این افراد را شناسایی و انتخاب کنیم.
حجت الاسلام خاضع یادآور شد: به طور کلی دو نوع نگاه به مسئولیت‌ها، پست‌های مدیریتی و صندلی‌های ریاست وجود دارد که یک نگاه، نگاه اسلامی و امانت دارانه است و متاسفانه نگاهی دیگر باندی، جناحی و یا فامیلی است که به نوعی می‌توان گفت نگاه تاراج مابانه است.
این فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: از منظر اسلام پست‌های مدیریتی غنیمت و طعمه انگاشته نمی‌شود، بلکه امانت و مسئولیت است و متصدیان این جایگاه‌ها و افرادی که در این مسئولیت‌ها قرار می‌گیرند باید خود را وقف خدمت به مردم کنند.
وی به فرموده امام علی (علیه السلام) در نامه پنجم نهج البلاغه خطاب به اشعث ابن قیث، فرماندار آذربایجان مبنی بر «وَ إِنَّ عَمَلَک لَیسَ لَک بِطُعْمَةٍ وَ لَکنَّهُ فِی عُنُقِک أَمَانَةٌ، حوزه فرمانروایی تو، طعمه‌ای برای تو نیست، بلکه امانتی است بر گردن تو» اشاره کرد و گفت: مقام‌ها و منصب‌ها در حکومت اسلامی وسیله آب و نان افراد نیست، بلکه امانت‌های الهی هستند که باید به دقت مراقبت شوند.
حجت الاسلام خاضع اظهار کرد: متاسفانه در مقابل این نگاه اسلامی، نوعی نگاه وجود دارد که براساس آن پست‌های مدیریتی اساساً مسئولیت تلقی نمی‌شوند بلکه به مثابه غنائمی تلقی می‌شوند که جناح پیروز در انتخابات این غنائم را تصاحب و بین افرادی از جناح خود توزیع می‌کند.
امام جمعه موقت یاسوج تصریح کرد: روشن است که این نوع نگاه منجر به شایسته گزینی نخواهد شد و زمانی که افراد شایسته در مصدر امور قرار نگیرند، آسیب‌های جبران ناپذیری متوجه جامعه، کشور و نظام اداری ما خواهد شد.
وی گفت: انتخاب افراد ناصالح منجر به وارد آمدن خسارت‌های شدید مادی و معنوی می‌شود که تا سال‌ها این اثر سوء در جامعه وجود خواهد داشت و از طرفی باعث می‌شود که اعتماد عمومی از دست برود و اعتقاد مردم خدشه دار شود.
حجت الاسلام خاضع یادآور شد: همه ما وظیفه داریم که افراد شایسته، صالح، کاردان، مجرب، مؤمن و باتقوا و افرادی که متعهد، متخصص و برای خدمت آمده باشند نه برای زر اندوزی، کسب قدرت و ثروت اندوزی آمده باشند را انتخاب کنیم.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: انشالله که همه ما در انتخابات پیش رو به این امر مهم توجه کنیم و به فضل الهی شاهد حضور حداکثری مردم در انتخابات و گزینش افراد صالح، شایسته و متقی باشیم که مشکلات موجود مرتفع خواهد شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

آخرین اظهارات جهانگیری در باره رد صلاحیتش، اصلاح‌طلبان و شورای نگهبان

آخرین اظهارات جهانگیری در باره رد صلاحیتش، اصلاح‌طلبان و شورای نگهبان

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش‌رو گفت: گاهی ...
بدرود اصلاحات؟

بدرود اصلاحات؟

هاشمی‌رفسنجانی ردصلاحیت شد تا شورای نگهبان همه اصلاح‌طلبان را غافلگیر کند؛ اما در عین ...
نظامی‌ها پشتيبان كدام كانديدا؟

نظامی‌ها پشتيبان كدام كانديدا؟

ممکن است در برهه‌هایی از زمان نزدیکی نظر بدنه نیروهای نظامی و فرماندهان کم و زیاد شده ...
1