تاریخ انتشار
چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۵۷
کد مطلب : ۴۳۴۶۵۴

اجرای طرح‌های بازدارنده برای جلوگیری از آتش سوزی‌ها

۱
۰
اجرای طرح‌های بازدارنده برای جلوگیری از آتش سوزی‌ها
کبنا ؛هر ساله بخش زیادی از مراتع و جنگل های استان کهگیلویه و بویراحمد دچار حریق می شود، در سال جاری نیز حدود 20 آتش سوزی در مناطق مختلف استان، بویژه مناطق گرمسیری اتفاق افتاد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، امروز چهارشنبه (5 خرداد 1400) مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد، از اجرای طرح‌های بازدارنده آتش سوزیها در مناطق جنگلی و مرتعی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: با توجه به اینکه هرساله در فصل گرما سطح زیادی از عرصه‌ها و جنگل‌های استان طعمه حریق شده و از بین می‌رود، اجرای طرح‌های بازدارنده برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی‌ها در این عرصه‌ها ضروری است.
غلام حسین حکمیتیان افزود: ارائه طرح الگوی احیاء اکولوژیک، بهبود معیشت آبخیزنشینان با اجرای طرح حفاظت منابع طبیعی و آب‌خوان‌داری بهترین راهکار برای مقابله با آتش‌سوزی‌ها و جلوگیری از خشکسالی در مناطق مرتعی و جنگلی است.
وی با بیان اینکه این طرح با مشارکت مرکز تحقیقات سازمان جهاد کشاورزی استان اجرا می‌شود اضافه کرد: با اجرای این طرح، توسعه کشت گیاهان دارویی و نهالکاری با گونه‌های اقتصادی جنگل‌ها انجام می‌شود.
حکمتیان با اشاره به اینکه در این طرح همه عوامل اکوسیستم منابع طبیعی استان پیش‌بینی شده است ادامه داد: اجرای این طرح علاوه بر تقویت پوشش گیاهی و جنگلی، افزایش تولید و بهبود معیشت ساکنان، باعث افزایش مشارکت مردمی درحوزه‌های مختلف و ایجاد انگیزه حفاظتی از عرصه‌های منابع طبیعی توسط ذی نفعان و آبخیزنشینان می‌شود
نام شما

آدرس ايميل شما

منابع طبیعی
Iran, Islamic Republic of
آقای مدیر کاشت گیاهان دارویی طرح بازدارنده نیست متاسفم ،اولا ً تحقیقات هنوز هیچ کاری نکرده ،ثانیاً طرح گیاهان دارویی به منظور افزایش پوشش گیاهی است اگر تمهیداتی برای این پوشش در نظر گرفته نشود این گیاهان می سوزند کما اینکه در طی دوسال گذشته بخشی از گیاهان دارویی کاشته شده در آتش سوختند خواهشاً اگه بلد نیستی از کارشناسان فن سوال بفرما
بدرود اصلاحات؟

بدرود اصلاحات؟

هاشمی‌رفسنجانی ردصلاحیت شد تا شورای نگهبان همه اصلاح‌طلبان را غافلگیر کند؛ اما در عین ...
نظامی‌ها پشتيبان كدام كانديدا؟

نظامی‌ها پشتيبان كدام كانديدا؟

ممکن است در برهه‌هایی از زمان نزدیکی نظر بدنه نیروهای نظامی و فرماندهان کم و زیاد شده ...
معمای علیرضا بیرانوند

معمای علیرضا بیرانوند

اگر علیرضا حرفه‌ای فکر کند و فقط به پرسپولیس فکر نکند چه؟ شاید برایش چند گزینه در دسترس ...
1