تاریخ انتشار
چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب : ۴۳۴۶۳۹
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد

شکوفایی بخش سرمایه گذاری استان در صورت راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی گچساران

۰
شکوفایی بخش سرمایه گذاری استان در صورت راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی گچساران
کبنا ؛
علاوه بر کارخانه بهنوش که مربوط به سالهای گذشته است، پتروشیمی گچساران که هنوز به بهره برداری کامل نرسیده، کارخانه روغن و چند کارخانه مهم گچساران، کارگاه های کوچک و متوسط گچساران در حال راکد و نیمه راکد مانده اند. از طرفی وجود کارخانه روغن نباتی در گچساران، بخصوص در دوره ای که روغنی در بازار موجود نبود هیچ نفعی برای مردم نداشت.
به گزارش کبنا نیوز، سالار حسین پور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد روز سه شنبه (4 خرداد 1400) در خصوص پتانسیل های صنعتی گچساران گفت: ظرفیت های اشتغال و تولید گچساران به دلیل وجود منابع نفت و گاز با راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی شکوفا می شود.
حسین پور با تاکید بر موارد فوق افزود: تلاش برای جلب و تشویق سرمایه‌گذاران در اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری، عمرانی منطقه ویژه از جمله مزایای تاسیس منطقه ویژه اقتصادی گچساران است که با توجه به قرار داشتن این شهرستان در محل اتصال استان های فارس، بوشهر و خوزستان آینده روشنی برای آن ترسیم شده است.
وی بیان کرد: فراهم شدن شرایط و امکانات برای بهره‌گیری از مزیت‌های نسبی در حوزه صنعت نفت و گاز و صنایع پایین دستی گاز و پتروشیمی به منظور ایجاد ارزش افزوده، افزایش صادرات و ایجاد اشتغال پایدار از دیگر مزایای عملیاتی شدن این طرح است.
کارخانه روغن نباتی گچساران
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تکمیل وبهره برداری کارخانه روغن نباتی گچساران را با ۵۰۹ میلیارد ریال اعتبار از طرح های مهم اقتصادی بهره برداری شده سال های اخیر در گچساران ذکر کرد که افزون بر اشتغال زایی به تامین کالای اساسی مورد نیاز مردم استان کمک کرده است.
حسین پور تاکید کرد: این کارخانه که انواع روغن خوراکی در اندازه های مختلف تولید می کند ذرت مورد نیاز خود را با قیمتی بهتر از کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد خریداری می کند.
وی تاکید کرد: واحد تولیدی توسعه مالت در گچساران در شرکت بهنوش با ۱۰۶ میلیارد ریال اعتبار و۱۳ فرصت شغلی از دیگر طرح های مهم صنعتی استان در سال های اخیر استان بوده است.
پتروشیمی گچساران
به گفته حسین پور فراهم کردن شرایط شتاب بخشی به احداث مجتمع پتروشیمی گچساران با اختصاص ۲۴۰ میلیون یورو از دیگر خدمات ماندگار دولت تدبیر و امید برای توسعه صنعتی در گچساران است.
وی گفت:این طرح سالانه یک هزار و ۲۵۰ تن خوراک اتان خود را از پالایشگاه بید بلند بهبهان دریافت خواهد کرد.مجتمع پتروشیمی این شهرستان ۷۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی اظهار داشت:با بهره برداری از کارخانه پتروشیمی گچساران سالیانه یک میلیون تن اتیلن و ۸۴ هزار تن سی تری پلاس تولید می شود.
حسین پور اضافه کرد:کارخانه پتروشیمی گچساران علاوه بر تامین خوراک پتروشیمی‌های دهدشت، بروجن، کازرون و نورآباد، بخشی از خوراک پتروشیمی‌های باختر را نیز تامین می‌کند.
با بهره برداری از مجتمع پتروشیمی گچساران ،۳۵۰شغل بطور مستقیم و افزون بر ۲هزار شغل بطور غیر مستقیم برای جوانان منطقه ایجاد می شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

بدرود اصلاحات؟

بدرود اصلاحات؟

هاشمی‌رفسنجانی ردصلاحیت شد تا شورای نگهبان همه اصلاح‌طلبان را غافلگیر کند؛ اما در عین ...
نظامی‌ها پشتيبان كدام كانديدا؟

نظامی‌ها پشتيبان كدام كانديدا؟

ممکن است در برهه‌هایی از زمان نزدیکی نظر بدنه نیروهای نظامی و فرماندهان کم و زیاد شده ...
معمای علیرضا بیرانوند

معمای علیرضا بیرانوند

اگر علیرضا حرفه‌ای فکر کند و فقط به پرسپولیس فکر نکند چه؟ شاید برایش چند گزینه در دسترس ...
1