تاریخ انتشار
سه شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب : ۴۳۴۵۸۶
رئیس شورای شهرستان بویراحمد در جمع خبرنگاران مطرح کرد

اصل زیباسازی در پارک‌های یاسوج رعایت نشده است / رشد خویش فرمایی و سلیقه‌ای یاسوج / انباشت مشکلات مرکز کهگیلویه و بویراحمد میراث گذشتگان است

۴
۱
رشد خویش فرمایی و سلیقه‌ای یاسوج
کبنا ؛رئیس شورای شهرستان بویراحمد گفت: با گذشت بیش از نیم قرن از عمر شهری یاسوج اگر بخواهیم به مشکلات این شهر بپردازیم شاهدیم که اکثرأ محلات از فقر امکانات اولیه زندگی شهرنشینی رنج می‌برند البته انباشت مشکلات تنها مربوط به یک یا چندسال گذشته نیست بلکه میراثی که از قبل تاکنون گریبانگیر شهر است.
به گزارش کبنا، حاتم پیام صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر یاسوج، اظهار داشت: امروز بعنوان نیازهای اولیه شهروندان باید در اولویت برنامه‌های مدیریت شهری قرار گیرد در همین راستا می‌طلبد ابتدا ساماندهی محلات ناکارآمد و کم برخوردار، شرف آبادها، بنسنجان، شهرک‌های امام علی و امام حسین، اکبرآباد، محموداباد و بخشی از معصوم آباد از حیث پراکنش اصولی خدمات با سایر محلات برخوردار از امکانات شهر همسان و متناسب گردد. سپس به زیباسازی مرکز شهر و نوسازی بافت‌های ناکارآمد نسبت به حل مشکلات ترافیکی و تبدیل نمودن شهر یاسوج بعنوان مقصد گردشگری رونق اقتصادی، اشتغال زایی و درآمد زایی شهرداری فراهم گردد همچنین در کنار حل این مشکلات به توسعه فرهنگی، ورزشی، خدماتی و رفاهی شهر همپای سایر خدمات بعنوان مؤلفه‌های شهر خلاق، پویا، فعال و کارآمد توجه زیادی شود.
 کارشناس ارشد برنامه ریزی شهری و دانشجوی دکترای شهرسازی، افزود: شهر در حال گسترش بسمت محلات مذکور است نباید در غفلت و بی‌توجهی مدیریت شهری، رشد خویش فرمایی و سلیقه‌ای نامتوازن شهری داشته باشد و در فقر امکانات بسوزد.
  وی افزود: شهرداری در آینده باید در مورد حل مشکلات این محلات تصمیم علمی و فوری بگیرد فضاهای رفاهی و تفریحی مناسب ایجاد کند، اصول فنی و شهرسازی در توسعه معابر و ساخت سازها به درستی رعایت شود.
 پیام گفت: همزمان می‌توان هم به زیرساخت‌های محلات رسیدگی کرد و هم می‌توان به زیباسازی مرکز شهر که قلب شهر است پرداخت، البته راز این توسعه خدمات شهری در صورتی است که یک شورای شهر متخصص، متعهد، متعامل، داری طرح ایده و برنامه ریز و برنامه پذیر را در رأس امور قرار گیرد.
 این عضو باسابقه در مدیریت شهری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مبلمان مناسب شهری، فضای مطلوب و مناظر مطلوب شهری تأثیر زیادی در ایجاد آرامش در شهروندان، کاهش خستگی و افزایش امید و شادابی شهروندی خواهد داشت که البته مدیریت شهری یاسوج تاکنون به آن چندان توجهی نکرده است.
 این دانش آموخته برنامه ریزی شهری گفت: اگر مبلمان شهری و زیباسازی شهر با فکر و اندیشه ایجاد شود، همه عناصر از جمله زیباسازی، راحتی و آسایش، وجود عناصر هویتی و قومی فرهنگی، تفریحی و سرگرمی در آن رعایت خواهد شد.
 دبیر شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: در صورتی که چنین طرح‌های ویژه‌ای برای یاسوج تعریف کنیم، می‌توانیم یک میلیون گردشگر یاسوج را تبدیل به چند میلیون کنیم و از همه مهمتر شهروندان عزیز یاسوجی از فضای شهری کمال استفاده را خواهند کرد.
 وی در انتقاد به کمبود و نبود فضای سبز و مبلمان شهری در یاسوج گفت: فضای سبز و پارک‌های یاسوج همگی در سطح متوسط رو به پایین طراحی و ساخته شده‌اند، هیچ اصل زیباسازی در آنها وجود ندارد، تصور کنید وقتی در پارک نهج البلاغه تهران قدم می‌زنید که با مساحت 35 هکتار از بزرگترین و زیباترین پارک‌های تهران و مملو از عناصر زیبایی شناختی، با تنوع مبلمان و به روزترین مبلمان ها، تنوع فضای سبز، تنوع وسایل برای بازی و سرگرمی و ورزش است، ولی اگر یک گردشگر یا حتی یک شهروند بخواهد در یکی از پارک‌های یاسوج قدم بزند ما کجا را باید به او معرفی کنیم؟ با کدام یک از عناصر فرهنگی و هویتی شهر ما می‌خواهد عکس بیاندازد؟ چرا ما یک پارک نهج البلاغه در ابعاد کوچکتر، در بخشی از شهر یاسوج، با خلاقیت معماری و شهرسازی نداشته باشیم؟
رئیس شورای شهرستان بویراحمد گفت: با گذشت بیش از نیم قرن از عمر شهری یاسوج اگر بخواهیم به مشکلات این شهر بپردازیم، شاهدیم که اکثرأ محلات از فقر امکانات اولیه زندگی شهرنشینی رنج می‌برند البته انباشت مشکلات تنها مربوط به یک یا چندسال گذشته نیست بلکه میراثی که از قبل تاکنون گریبانگیر شهر است.
پیام در انتها گفت: بودجه و اعتبار مهم است ولی مهمتر از آن برنامه ریزی و برنامه پذیری علمی، تلاش و اراده خدمت عادلانه و دلسوزانه به مردم است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
ایخی با اون شناسنامه در مسجد مادوان و اون مدرسه درسشون کنی
دشتی
Iran, Islamic Republic of
اقای پیام جان خودت کارت تمام نیاز به این کارا نیست پارک ها چشد چه رفت
خالدی
Iran, Islamic Republic of
با سلام.جناب پیام ودوستانی که در طول ۴ سال مسوولیت شورای شهر مادوان را بر عهده داشتند چه گلی بر سر مادوان زدند که الان رویای حضور در شورای شهر یاسوج را دارند؟یه فیلمی از شهر مادوان در طی هفته اخیر منتشر شده که فقط مایه تاسف هست برای قسمتی از مادوان که مردمش همیشه پای این شهر و و هویتش ایستادند.
دددد
Iran, Islamic Republic of
خالدی بنظرت خودت چه بلدی / پیام هر چه بود صدبرابر چهره ی شهر مادوان از فقر فرهنگی نجات داد
بدرود اصلاحات؟

بدرود اصلاحات؟

هاشمی‌رفسنجانی ردصلاحیت شد تا شورای نگهبان همه اصلاح‌طلبان را غافلگیر کند؛ اما در عین ...
نظامی‌ها پشتيبان كدام كانديدا؟

نظامی‌ها پشتيبان كدام كانديدا؟

ممکن است در برهه‌هایی از زمان نزدیکی نظر بدنه نیروهای نظامی و فرماندهان کم و زیاد شده ...
معمای علیرضا بیرانوند

معمای علیرضا بیرانوند

اگر علیرضا حرفه‌ای فکر کند و فقط به پرسپولیس فکر نکند چه؟ شاید برایش چند گزینه در دسترس ...
1