تاریخ انتشار
شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب : ۴۳۴۴۴۰
آتش سوزی در کوه های دیل؛

دو روز است که آتش در دیل شعله می کشد / هلی برن نیروها توسط بالگرد به ارتفاعات / مدیر تشکل سبزگامان: با کمبود نیرو مواجهیم

۱
۰
دو روز است که آتش در دیل شعله می کشد / هلی برن نیروها توسط بالگرد به ارتفاعات / مدیر تشکل سبزگامان: با کمبود نیرو مواجهیم
کبنا ؛فرماندار گچساران در جمع داوطلبان مهار آتش در روستای آبچیرک گفت: آتش سوزی کوه های دیل که در روز پنج شنبه آغاز و با تلاش نیروها خاموش شد، دیروز بعدازظهر به دلیل وزش باد دوباره شعله ور شده و در حال حاضر بیش از 100 نیرو در منطقه در حال مهار آتش هستند.
امروز شنبه (1 خرداد 1400) علیرضا اتابک که از روز گذشته شخصا در منطقه حضور یافته است، در گفت و گو با خبرنگار کبنا گفت: بخش اعظمی از آتش سوزی کنترل شده، آتش را به سمت تنگه می بریم تا بتوانیم آن را در محاصره بگیریم.
اتابک اظهار کرد: تاکنون بیش از 100 نیرو اعم از ادارات منابع طبیعی، محیط زیست، نیروهای مردمی و روستاها، تشکل های مردم نهاد، در این آتش سوزی فعالیت داشته اند.
اتابک بیان کرد: تاکنون 10 سورتی پرواز توسط بالگردها صورت گرفته و نیروها را به سمت ارتفاعات جابجا کرده است.
جواد نارکی مدیرتشکل سبزگامان نیز گفت: روز گذشته به دلیل وزش باد، آتش شعله ور شده و از هر طرف گسترش پیدا کرد، پهنه جنوبی کوه دیل را آتش فرا گرفت. ولی شب گذشته وزش باد نداشتیم و فرصتی طلایی بود، ولی به دلیل کمبود نیرو، نیروهایی که در کوه بودند نتوانستند آتش را مهار کنند.
 نارکی با بیان اینکه هلی کوپتر مرکز زلزله نگاری تاکنون 10 جابجایی داشته است گفت: در حال حاضر نیز در روستای آبچیرک منتظر بالگرد شرکت نفت هستیم تا نیروها را جابجا کند، ولی باز هم نیاز به نیرو داریم و کمبود نیرو هنوز وجود دارد.
نارکی گفت: در حال حاضر آتش در تنگه ها و جاهای ذخیره گاهی کوه دیل در حال سوختن است و آتش به سمت پایین می آید.
مدیر تشکل سبزگامان اظهار کرد: مردم روستاهای آبچیرک، آب توت و ... ، افراد تشکل سبزگامان با وجود اینکه مشغله های زیادی هم دارند و برخی از انها شاغل هستند ولی همانطوری که در آتش سوزی دو روز پیش در نارک حضور داشتند در این اتش سوزی نیز حضور پیدا کرده اند.
نارکی گفت: طبیعت دوستان و دلسوزان طبیعت می توانند با حضور خود و امدادرسانی به کاهش خسارت های آتش سوزی کمک کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
دلیلش فقط تهیه زغال هست باید پاییز موقع جمع آوری زغال‌ها دستگیرشون کرد و به شدت باهاشون برخورد کرد
نظامی‌ها پشتيبان كدام كانديدا؟

نظامی‌ها پشتيبان كدام كانديدا؟

ممکن است در برهه‌هایی از زمان نزدیکی نظر بدنه نیروهای نظامی و فرماندهان کم و زیاد شده ...
معمای علیرضا بیرانوند

معمای علیرضا بیرانوند

اگر علیرضا حرفه‌ای فکر کند و فقط به پرسپولیس فکر نکند چه؟ شاید برایش چند گزینه در دسترس ...
نامزدها در انتظار 7 رأی

نامزدها در انتظار 7 رأی

سخنگوی شورای نگهبان از آغاز بررسی صلاحیت نامزدها خبر داده و وعده داده است تا پایان مهلت ...
1