تاریخ انتشار
جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۰۶
کد مطلب : ۴۳۴۴۲۷
محمد قاسم رسته نامزد انتخابات شورای شهر دوگنبدان مطرح کرد

انتخاب شورای پاکدست، شهروند محور و متعهد و قانونمند/ انتخاب شهردار متخصص/ تکریم شهروندان و توسعه شهری

۵
۳
کبنا ؛ انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری روز ۲۸ خردادماه در سراسر کشور برگزار می‌شود. در این دوره در شورای شهر، شاهد ورودِ چهره‌های شاخص باتجربه به این عرصه هستیم.
در انتخاباتِ شورای شهر دوگنبدان، محمد قاسم رسته یکی از چهره های شاخص با کوله باری از تجربه وارد عرصه‌ی انتخابات شده است. گفت و گویی با وی پیرامون موضوعات شهر داشتیم که از نظر خوانندگان می‌گذرد؛

                           
 
ابتداء بیوگرافی کامل و رزومه کاری و سوابق و فعالیت اجرایی خود را برای مخاطبان بیان کنید؟
محمد قاسم رسته هستم، متولد ۱۳۵۴، وکیل پایه یک دادگستری (کانون وکلای دادگستری)_دانش آموخته رشته ریاضی و فیزیک دبیرستان نمونه علامه طباطبایی، فوق دیپلم مکانیک گرایش تاسیسات، لیسانس حقوق، دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرم شناسی می‌باشم.
از سال ۱۳۷۹ تا ۱۳۹۳ در پروژه‌های بزرگ عمرانی کشور مسئولیت‌های اجرایی و مدیریتی مفیدی داشته‌ام که مختصراً به شرح ذیل اشاره می‌نمایم:
_مدیر تاسیسات عمومی ، جوشکاری و خدمات (شرکت مهندسی سپاسد در پروژه سد و نیروگاه گتوند علیا) شامل: نصب و راه اندازی بیش از ۲۵ ایستگاه پمپاژ، تأمین و انتقال آب شرب، صنعتی و فضای سبز کل پروژه، تأمین روشنایی سایتهای کارگاهی بلوارها، جاده‌های اصلی و دسترسی، تونل‌ها و غیره، ساخت و راه اندازی منابع بتنی ذخیره آب در تمام مقاطع کارگاهی، نظارت مستقیم بر پیمانکاران فضای سبز، تنظیفات و خدمات، تاسیسات و نامین مصالح و سوخت، احداث ایستگاههای متعدد ترانسپورت جهت سرویس‌های ایاب و ذهاب.
_مدیر شهرکهای مسکونی و تاسیسات وابسته (شرکت مهندسی سپاسد در پروژه سد و نیروگاه گتوند) شامل نظارت مستقیم در عملیات اجرایی احداث ساختمانها، معابر، خیابان‌ها، خطوط انتقال آب، فاضلاب و تصفیه خانه مربوطه، جداول و کانالهای هدایت ابهای سطحی  و محوطه سازی  شهرکها، نصب و راه اندازی تمام تاسیسات فنی تأمین و انتقال آب، احداث فضای سبز در سایتهای  کارگاهی و شهرکها مطابق استانداردهای شهری طبق طرح‌های مورد تأیید کارفرما و دستگاه مشاور، مجموعه‌های ورزشی، فروشگاه‌ها، نانوایی و چندین مجموعه کانتین و جایگاههای سوخت، تأمین روشنایی، و کلیه امور خدماتی و رفاهی مورد نیاز یک مجموعه شهری ))
_مدیر اماکن و خدمات شرکت مهندسی سپاسد در پروژه سد و نیروگاه سردشت اذربایجان غربی.
_سرپرست امور پیمانکاران، قراردادها و صورت وضعیت  درپروژه سد و نیروگاه گتوند.
_عضو اصلی کمسیون حقوقی و خسارات پروژه سد گتوند.
_عضو اصلی کمسیون حقوقی و خسارات پروژه سد سردشت.
_مسوول شیفت شب معاونت تاسیسات پروژه سد گتوند.
مدیر تاسیسات سد و نیروگاه چم شیر گچساران (شرکت سابیر)
سرپرست پشتیبانی، خدمات و تاسیسات شرکت پرهون طرح پروژه لاینینگ تونل انحراف آب سد چم شیر گچساران
 نظر شما در مورد عملکرد شورای شهرفعلی شهر دوگنبدان چیست؟
 ابتدا عرض ادب و احترام دارم خدمت اعضای شورای شهر فعلی، ترجیح می‌دهم اظهار نظر و قضاوت در این خصوص را به شهروندان عزیز بسپارم، اما اعتقاد دارم که شورای شهر نباید اسیر بازیهای سیاسی و سهم خواهی عده‌ای بیرون از بدنه مجموعه مذکور شوند و اولویت و دغدغه اصلی انها نظارت بر عملکرد شهرداری و حقوق شهروندان باشد و در طول دوره چهارساله به طور معمول در میان مردم باشند، نه اینکه در چند ماه منتهی به انتخابات مجدد، به قول معروف میز خدمتی متشکل از شهردار و اقلیت همراه ایشان ایجاد و مثلاً در خدمت مردم باشند و سعی نمایند که سایر اعضای محترم شورا هم دیده نشوند و به حاشیه رانده شوند، لذا به عنوان یک شهروند دارای نگاه مهندسی و حقوقی با مبدل شدن شهرداری و امکانات بیت المال به نوعی ستاد تبلیغاتی ضمنی برای عده‌ای خاص مخالفم، چرا که اعتقاد دارم خدمت صادقانه زمان و مکان نمی‌شناسد و وضعیت موجود طی چهار سال گذشته، با دادن کارت هدیه و حضور معنادار پشت میز خدمت موقت توجیه پذیر نیست.
 شناخت شما از مدیریت شهری تا چه اندازه است و چرابه انتخابات شورای شهر ورود کردید؟
با توجه به تحصیلات  فنی مهندسی و حقوق و سابقه کار حدود ۱۵ سال در بخشهای اجرایی و ستادی  مرتبط با خدمات شهری، مضافاً اشراف کامل به امور حقوقی و اداری، شناخت کاملی از مجموعه نیازها، آسیب‌ها، عوامل و پارامترهای مؤثر در پیشرفت و توسعه شهری با نگاه عملی مبتنی بر شهروند محوری، تخصص  گرایی توام با تعهد و پاکدستی، حاکمیت قانون، با اراده و عشق خدمت صادقانه به شهر و  همشهریان عزیزم وارد این عرصه شدم.
نظر شما در مورد عملکرد شورای فعلی شهر چیست؟
 ضمن تشکر از مجموعه مدیریت خدمات شهری (شهرداری و سایر ادارات و سازمانهای مرتبط) به جهت کارهای انجام گرفته در حوزه شهری، اما به لحاظ سوابق مرتبط و داشتن نگاه فنی و توسعه محور به وضعیت ظاهری محلات مختلف شهر، به وضوح مشهود است که طی چند سال اخیر خدمات رسانی شهری دچار  تضاد سیاسی یا قومیتی گردیده که متضرر این پدیده زیانبار شهروندان، فضای بصری و مبلمان شهری و از همه مهم‌تر سازمان منابع و نیروی انسانی شهرداری می‌باشد.
 در صورت قبولی در انتخابات شورای شهر تا چه اندازه در اجرای شعارها و اهدافتان تلاش می‌کنید؟
در صورت قبولی در انتخابات شورای شهر و گرفتن رأی اعتماد از همشهریانم، به لحاظ روحیه خاص سخت کوشی، فساد ستیزی، عدالت محوری و اهمیت قائل شدن برای حقوق و کرامات انسانی، تمام تلاشم را در راه خدمت به همشهریان عزیزم با تعامل و همکاری سایر اعضا و مجموعه شهرداری بکار می‌گیرم.
به نظر شما شورای فعلی چقدر توانسته است از مشورت افراد صاحب‌نظر، با تجربه و متخصص در زمینه‌ی توسعه و عمران استفاده نماید؟
 اصولاً شورای شهر نباید به طور مستقیم در امور اجرایی شهرداری مداخله نماید و بیشتر وظیفه نظارت بر مسائل مالی و اجرایی را به عهده دارد، اما با ملاحظه وضعیت پروژه‌های انجام شده در نقاط مختلف شهر به نظر می‌رسد که نه تنها از مشاوران و متخصصین و شهرداری‌های موفق تحصیل تجربه‌ای صورت نگرفته، بلکه بسیاری از نیروهای مجرب و مؤثر شهرداری به علل مختلف از جمله قوم گرایی، گرایشات سیاسی و غیره به حاشیه رانده شده و عدم مشورت و بهره گیری مجموعه شورا و شهرداری با صاحب نظران و نخبگان و شهرداری‌های موفق کشور به وضوح نمایان است.
شعار انتخاباتی شما چیست؟
  اصولاً اهل شعار نیستم و اما دیدگاه و خاستگاه اینجانب مبتنی بر خدمت صادقانه به دور از ریاکاری، حفظ حقوق شهروندان، عدالت، پاکدستی، تعهد به  صیانت از بیت المال و تعامل توسعه گرا می‌باشد.
 اهداف و برنامه‌های عملی شما در صورت ورود به شورای شهر چیست؟
خلاصه و مهم‌ترین برنامه‌های اینجانب در صورت ورود به شورای شهر به شرح ذیل می‌باشد:
_شهروند محوری و فرهنگ سازی در راستای مشارکت شهروندان در ساماندهی خدمات شهری
_نظم بخشیدن به تشکل شورای شهر به طوریکه با وجود اختلاف نظر، اعضای شورا با تعامل و رعایت حقوق شهروندان انجام وظیفه نمایند.
_شفاف سازی و اطلاع رسانی تصمیمات معمول شورا و شهرداری از طریق سخنگوی شورا،
_ایجاد پایگاههای شورا یاری در محلات مختلف شهر ازطریق ارتباط مستقیم شورا با معتمدین محلی و نخبگان.
_پیشگیری از سیاست زدگی، قوم گرایی و منفعت طلبی‌های شخصی و جناحی غیرمتعارف به خصوص در رابطه با سازمان نیروی انسانی شهرداری.
_انتخاب شهردار بر اساس شاخص‌های علمی، تجربی، اخلاقی و تعامل مبتنی بر رعایت حقوق شهروندان، توسعه و پیشرفت خدمات، تکریم ارباب رجوع و صیانت از بیت المال و نظارت دقیق بر امور مالی و هزینه‌های شهرداری.
_مکلف نمودن شهردار به موضوع بکارگیری نیروی انسانی شهرداری بر اساس توانایی و تخصص و پرهیز از برخوردهای خلاف ضوابط و آیین نامه‌های اداری با پرسنل (ایجاد انگیزه برای پرسنلی که به هر شکل در جایگاهی قرار گرفته‌اند که انگیزه شغلی خود را از دست داده‌اند).
_رعایت قوانین و مقررات در واگذاری پروژه‌ها به پیمانکاران واجد شرایط و برخورد قاطع با تخلفات در این زمینه از طریق مراجع قانونی ذیصلاح.
رعایت تشریفات آگهی و انجام مناقصات به صورت قانونی و انتخاب پیمانکاران مجرب و دارای امکانات مختلف اجرایی، نیروی انسانی و ماشین  آلاتی.
_توجه به نقش و جایگاه بانوان در حوزه مدیریت خدمات شهری.
_بکارگیری و کسب تجربه شهرداری‌های موفق در راستای کیفیت خدمات دهی شهری.
_تاکید بر رعایت قانون و حفظ احترام دست فروشان و کسبه دوره گرد توسط پرسنل سد معبر شهرداری و برخورد قاطع با هر گونه رفتار خلافشان.
_برنامه ریزی برای احداث بازارهای محله‌ای و تثبیت دست فروشان یا وانت بارهای دوره گرد و پراکنده در سطح شهر با مشوق‌های لازم.
_مطالعه و احداث ایستگاه‌های تاکسی در نقاط مختلف شهر با مشاوره متخصصین حوزه راهنمایی رانندگی، ترافیک و سایر متخصصین و نخبگان مربوطه.
_تعامل با سایر ادارات و سازمانهای خدمات رسان شهری در راستای داشتن شهری زیبا.
_نظارت بر پیمانکاران مربوطه از طریق مسولین مرتبط در شهرداری و سایر نهادها.
_استفاده از مشوقهای مالی جهت ترغیب شهروندان به ساخت و ساز مطابق اصول و   ضوابط فنی
_نظارت مستمر بر شهرداری و پیمانکاران زیر مجموعه مجری پروژه‌های شهری و برخورد قاطع با هر گونه تخلف در این زمینه.
_تشکیل کمیته‌ای در شورای شهر و بررسی دقیق پرونده‌های کارگزینی و استخدامی پرسنل شهرداری (با توجه به نارضایتی‌های شدید موجود در میان پرسنل شهرداری و وجود یکسری مسائل که موجب کاهش انگیزه پرسنل و در نتیجه عدم ارائه خدمات مناسب به شهر می‌گردد)
_نظارت مستقیم بر امور مالی و بودجه‌ای شهرداری و ملزم نمودن شهردار و عوامل زیر مجموعه در ارائه گزارشات شفاف مالی و هزینه‌ای و همچنین درامدی شهرداری.
_تاکید بر حضور نخبگان، اساتید، صاحب نظران حوزه‌های مختلف اجتماعی، معماری، ترافیکی و خدمات شهری، اقتصادی و آموزش و پرورش در جلسات شورای شهر و بررسی مشکلات و ارائه راهکارهای مناسب جهت حل مشکلات شهر.
تلاش جهت بهبود وضعیت ترمینال مسافر بری برون شهری و همچنین تأمین اعتبار جهت احداث ابستگاههای تاکسی در نقاط مختلف شهر.
_نظارت بر عملکرد کمیسیونهای تخصصی شهرداری، طرح‌های تغییر و تعیین کاریری اراضی شهری و حذف دخالت احتمالی فرد یا افراد خارج از مجموعه تحت هر عنوان.
_تشکیل کارگروه ویژه‌ای در راستای تعمیر و نگهداری معابر، خیابان‌ها و غیره در نقاط مختلف شهر.
_بررسی اسناد و مدارک مربوط به املاک استیجاری شهرداری (املاکی که شهرداری موجر می‌باشد) از حیث شرایط، مدت قرارداد و میزان اجاره بها و غیره
_تلاش جهت ایجاد کمسیون خدمات رفاهی  پرسنل شهرداری (مسافرت به اسنانهای توربستی و تفریحی، باشگاه و تیم‌های ورزشی، لباس کار واحد و یونیفرم جهت پرسنل مجموعه‌های خدماتی و فضای سبز، نقلیه. آتش نشانی و غیره).
_تلاش در راستای ایجاد زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی برای افزایش مشارکت شهروندان در بهداشت شهر.
 در پایان اگر ناگفته‌ای باقی مانده است با مردم بیان بفرمایید؟
 از همشهریان فهیم و عزیزم تقاضا دارم فارغ از مسائل قومیتی و سیاسی در خصوص ویژگی‌ها و توانمندی‌های کاندیداها تحقیق نمایند و کسانی را انتخاب نمایند و سرنوشت شهر و شهرداری را به افرادی بسپارند که دغدغه خدمت  و تعهد داشته باشند، نه دغدغه قدرت و فرصت طلبی‌های شخصی.
نام شما

آدرس ايميل شما

بویراحمد گرمسیر
Iran, Islamic Republic of
خدایی هم زیادته
حمید
Iran, Islamic Republic of
درود بسیار جامع وکامل بیان نمودند
علی
Iran, Islamic Republic of
مرد بی نظیر
واقعا حرف نداری
مطلع
Iran, Islamic Republic of
نیازی نیست شهردار و اعضای شورای شهر در گچساران برنامه محور باشند ..
Iran, Islamic Republic of
گپ گپو
خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

کاندیدای محترم هوشیار باشند که می‌توانند در انتخابات به جای تکه پرانی و درشت گویی علیه ...
فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری: برای من خدمت کردن در دستگاه قضا مغتنم است. امروز مواجه شدم ...
تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

همتي و مهرعليزاده اما تمام توجه‌شان معطوف به اصلاح‌طلبان نيست. همتي در روزهاي اخير در ...
1