تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب : ۴۳۴۲۲۱
سید رضا محقق خبر داد

«دِرب» کشمکش میان مرگ و زندگی‌ست / سپری کردن روزهای آخر فیلمبرداری

۱
۰
«دِرب» کشمکش میان مرگ و زندگی‌ست / سپری کردن روزهای آخر فیلمبرداری
کبنا ؛سیدرضا محقق از تهیه‌کنندگی فیلمی درباره ۲ برادر معلول روستایی خبر داد و آن را کاری اخلاقی و امیدگرا دانست.
سید رضا محقق
 تهیه‌کننده فیلم سینمایی «دِرب» که چندی پیش پروانه ساخت آن به نویسندگی و کارگردانی سید هادی محقق صادر شد، درباره داستان این فیلم که روزهای آخر فیلمبرداری را سپری می‌کند، گفت: «دِرب» داستان ۲ برادر معلول است؛ یکی از آن‌ها به هیچ وجه قادر به حرکت نیست ولی برادر دیگر تنها از ناحیه پا به پایین فلج مادرزادی است و او نان آور خانواده محسوب می‌شود.
وی افزود: روزی برق خانه آن‌ها می‌رود و برادری که قادر به حرکت است به دنبال تلفن همراه برای ارتباط با اداره برق می‌گردد. بعد از مدتی کارمند اداره برق که برای مشکل آن‌ها به خانه‌شان مراجعه می‌کند، وضعیت‌شان را مشاهده و از لحاظ اخلاقی و وجدانی به هم می‌ریزد. در میان این قطعی رخ داده، موتور تُشَکِ برقی برادر معلول از کار می‌افتد و مامور درصدد راه‌اندازی دوباره آن است که در این میان اتفاقاتی رخ می‌دهد.
محقق درباره علت نام‌گذاری این فیلم بیان کرد: تمام اتفاقات فیلم در یک مکان جغرافیایی مشخص به نام «دِرب» که به معنای کشمکش میان مرگ و زندگی است، می‌افتد. این مکان یکی از روستاهای توابع شهرستان دهدشت در کهگیلویه و بویراحمد است. از طرف دیگر کلمه «دِرب» اشاره‌ای به گرداب دارد؛ گفته می‌شود اگر در گرداب دست و پا بزنی غرق می‌شوی ولی اگر خود را رها کنی، راحت‌تر به بالای آب برمی‌گردی. در مشکلات زندگی نیز هرچه بیشتر دست و پا بزنی، بیشتر غرق می‌شوی ولی اگر خود را رها کنید و به مشکلات توجهی نکنید می‌توانید راحت‌تر از آن‌ها عبور کنید.
تهیه‌کننده «او خوب سنگ میزند» (بردو) درباره ایده این اثر اظهار کرد: ایده این اثر که کاری اخلاقی و امیدگراست از هادی محقق بود. او بعد از فیلم سینمایی «ایرو» چندسالی درگیر این ایده بود، چندباری نیز مشغول نوشتن آن شد ولی به چیزی که می‌خواست نمی‌رسید. درنهایت بعد از مدت‌ها به جمع‌بندی مورد نظرش رسید و درخواست پروانه ساخت دادیم.
وی در پایان درباره عوامل و بازیگران فیلم عنوان کرد: هادی محقق نقش اصلی فیلم را بازی می‌کند، در کنار او چند بازیگر محلی حضور دارند که در آینده معرفی‌شان خواهیم کرد. عوامل و بازیگران مختصری داریم و تیم شلوغی نیست، هم‌زمان تدوین آن نیز توسط عباس عباسی انجام می‌شود.







 
مرجع : صبا
نام شما

آدرس ايميل شما

رحمان
Iran, Islamic Republic of
جمع کن بابا این چه وضعش هر چی فیلم می سازن این محقق ها فقط نشون دادن بدبختی و فلاکت و ... هست. ما نمیگیم بدبختی تو ایران نداریم. داریم اتفاقا زیاد هم داریم. ولی اینا خوب فهمیدن برای کسب جایزه های کشوری و بین المللی باید ایران و به بدترین شکل ممکن نشون‌ بدن. یعنی‌ همه چیزو به پول و جایزه می فروشن.
جلیلی: امیدوارم  لفاظی‌ها بر پاسخگویی به نیازهای مردم غلبه نکند

جلیلی: امیدوارم لفاظی‌ها بر پاسخگویی به نیازهای مردم غلبه نکند

یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: بهترین کسی که می‌تواند فضای انتخابات را مدیریت ...
۳۰۴ نفر تاکنون در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کردند

۳۰۴ نفر تاکنون در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کردند

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: در مجموع چهار روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری ...
بازگشت به‌انتخابات تک‌قطبی

بازگشت به‌انتخابات تک‌قطبی

تأثیر و وزن اکبر هاشمی‌رفسنجانی هم که نه کاملا درون اصلاح‌طلبی و نه اصولگرایی می‌گنجید،...
1