تاریخ انتشار
جمعه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۴۰
کد مطلب : ۴۳۳۸۸۵
کبنا بررسی کرد

آشفتگی بازار مرغ در کهگیلویه و بویراحمد / 124 واحد مرغداری استان دقیقاً چه می‌کنند؟ / چه کسی پاسخگوی این وضعیت است؟

۱۱
۰
آشفتگی بازار مرغ در کهگیلویه و بویراحمد / 124 واحد مرغداری استان دقیقاً چه می‌کنند؟ / چه کسی پاسخگوی این وضعیت است؟
کبنا ؛بازار مرغ استان کهگیلویه و بویراحمد چند روزی است که دو باره نظمش بهم ریخته و برخی از شهروندان شهر یاسوج در تماس با پایگاه خبری کبنا نیوز از کمبود مرغ در بازار گلایه می‌کردند، هر چند مسئولان تنظیم بازار استان کهگیلویه و بویراحمد حرف‌های دیگری می‌زنند، اما کف بازار واقعیت‌های دیگری را می‌گوید و در حقیقت خلاف حرف مسئولان را نشان می‌دهد.
به گزارش کبنا، برخی شهروندان در تماس با دفتر کبنا نیوز، در خصوص نابسامانی بازار مرغ سخن می‌گویند و بیان می‌کنند که قفسه‌های مرغ‌فروشی‌ها خالی است و مرغ نیست. معلوم نیست که مسئولان ستاد تنظیم بازار دقیقاً چه چیزی را مدیریت می‌کنند. مردم یا از گرانی شن و ماسه گلایه دارند و از در دسترس نبودن این مصالح می‌نالند و یا هم از کمبود برخی کالاهای اساسی همانند مرغ به سختی می‌افتند. اگر چه مسئولان بعضی وقت‌ها، احکتار خانوادگی را علت کمبود کالاهای اساسی می‌دانند، اما به نظر می‌رسد، تا زمانی مردم به کالای نیاز نداشته باشند، اقدام به خرید آن نمی‌کنند. حالا اگر کسی بیش از دو یا چند مرغ خریداری می‌کنند، قطعاً تا مدتی، دیگر، برای خرید مرغ اقدام نمی‌کند و فرض احکتار خانوادگی خیلی پذیرفته نمی‌شود.
ایسنا در گزارشی نوشت: در حالی که به نظر می‌رسید بازار مرغ به ثبات برسد و دیگر خبری از گرانفروشی و صف‌های طولانی نباشد، اما گزارش‌های رسیده حاکی از نابسامانی‌های ادامه دار بازار مرغ در استان کهگیلویه و بویراحمد است.
 «مرغ مدتی است، به خصوص طی چند روز اخیر به طور ناگهانی از بازارهای سطح شهر یاسوج و استان کهگیلویه و بویراحمد ناپدید شد، مغازه به مغازه مرغ فروشی‌ها را می‌گردد. با نگاهی به یخچال‌های مرغ فروشان، می‌توان جای خالی مرغ را دید. در این مغازه‌ها دیگر مرغی وجود ندارد اما این فروشندگان هر دقیقه با این سؤال مواجه هستند که «مرغ دارید؟» و تنها یک جواب برای آن دارند و آن هم این است «نه، نداریم!»
 یکی از فروشندگان مرغ در بازار یاسوج که مغازه او نیز خالی از گوشت مرغ است، می‌گفت: مرغ نداریم چون تمام کردیم. امروز صبح ۵۰ کیلوگرم گوشت مرغ به ما می‌دهند که در عرض چند دقیقه تمام شد.
 «سالار حسین پور»، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص کمبود مرغ در بازار استان نیز در خصوص اختلال و نابسامانی بازار مرغ استان، گفت: به دلیل اینکه جهادکشاورزی اعلام کرده است تا ۱۸ اردیبهشت ماه تولید نداریم بازار مرغ استان با اختلال و نابسامانی مواجه شده است.
 وی افزود: به همین خاطر ما مجبوریم مرغ مورد نیاز استان را به شکل‌های مختلف از سایر استان‌ها تأمین کنیم به دلیل اینکه استانهای کشور هم با این مشکل روبه رو هستند با ما همکاری نمی‌کنند و اجازه خروج مرغ استان خود را نمی‌دهند.

 حسین پور تصریح کرد: میزان نیاز و مصرف استان کهگیلویه و بویراحمد بسیار بیشتر از تولیدمان است نیاز استان کهگیلویه و بویراحمد روزانه حدود ۶۵ تن است که ۴۰ تن از این میزان در شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون باید توزیع شود.
 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: جهادکشاورزی استان ادعا می‌کند که ۶۰ درصد نیاز استان را تولید می‌کند اما تقاضا برای مرغ در استان بالاست که باعث خالی شدن بازار می‌شود البته سایر استانهای نیز با این مشکل مواجهند.
 حسین پور تصریح کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته بطور میانگین روزانه ۱۰ تن گوشت مرغ کشتار روز از استان‌های فارس و یزد وارد استان کهگیلویه و بویراحمد می‌شود اما این میزان پاسخگوی نیاز بازار استان نیست.
 وی ادامه داد: باید فکر اساسی برای بلند مدت بازار مرغ استان کهگیلویه و بویراحمد شود و واحدهای غیرفعال به چرخه تولید برگردند تا مشکلات کمتر شود.
 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: طبق بخشنامه قرارگاه ساماندهی مرغ کشور، وظیفه سازمان صمت در زمینه مرغ تنها نظارت است و تأمین، توزیع و قیمت گذاری با جهاد کشاورزی است.
 اسکندر روزبهی، رئیس اتحادیه قصابان و مرغ فروشان یاسوج در رابطه با کمبود مرغ در بازار استان، گفت: بازار مرغ استان بخصوص شهر یاسوج با التهاب مواجه است و کم و بیش مرغ هست اما به اندازه نیاز بازار نیست.
 وی افزود: مردم، کشتارگاه‌ها، عاملان و بازاریان استان کهگیلویه و بویراحمد از این وضعیت بازار مرغ ناراضی هستند. باید جهادکشاورزی که تأمین کننده مرغ است پاسخ این نارضایتی‌ها را بدهد.
 روزبهی تصریح کرد: هر کیلوگرم مرغ در سطح بازار استان ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان است.
 همچنین «الیاس تاج الدینی»، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد به ابسنا، گفت: بازار مرغ استان کهگیلویه و بویراحمد مشکلی ندارد و امروز ۳۲ تن مرغ وارد بازار استان کرده‌ایم اگر در داخل استان کهگیلویه و بویراحمد تولید نباشد از خارج استان تأمین می‌کنیم.
 وی با بیان اینکه مرغ در سطح بازار توزیع می‌کنیم اما سریع بازار توسط مردم خالی می‌شود، افزود: از مردم انتظار داریم که بی از نیاز خود مرغ خریداری نکنند و از احتکار خانگی بپرهیزند.
 تاج الدینی تصریح کرد: ۱۴۴ واحد مرغداری در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که تنها ۲۰ واحد غیرفعال هستند و مابقی فعالند. همچنین وضعیت تولید مرغ استان نسبت به پارسال خیلی خوب است چراکه طی فروردین ماه دو برابر مدت مشابه سال قبل جوجه ریزی شده است.
 وی ادامه داد: شب گذشته ۱۵ هزار قطعه وارد کشتارگاه‌ها کردیم و امشب نیز ۲۰ هزار قطعه مرغ وارد می‌کنیم. نیاز بازار مرغ استان کهگیلویه و بویراحمد ۵۲ تن است.
حال باید دید در روزهای آینده مسئولان متولی می‌تواند مشکلات بازار مرغ استان کهگیلویه و بویراحمد را از تولید تا توزیع و نظارت حل کند یا اینکه قرار است این آشفتگی همچنان ادامه دار باشد؟
نام شما

آدرس ايميل شما

مرغدار
Iran, Islamic Republic of
ما یه مرغداری داریم توان نگهداشت تولید رو نداریم چون پول خرید وسایل نداریم
یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
برین جمع کنین بساطتون را به خدا همه شما مدیران دارین//دقیقا یک هفته است من هر جا رفتم مرغ گیرم نیومده ... هر مدیروبی لیاقتی رو با راند وپارتی گذاشتن سر کار ومردم بدبخت هم چوب بی لیاقتی این مدیران رو میخورن ..بحث یک مدیر ..دو مدیر هم نیست......هر جا کم میارن توپ رو میندازن تو زمین مردم ....
مطلع
Iran, Islamic Republic of
امروز چندتا مغازه مرغ آورده بودکیلویی ۳۱۰۰۰ قیمت ۲۴۹۰۰ کجابود فلکه ساعت به زیر
Iran, Islamic Republic of
اون مرغ ازاد بوده وگرنه سهمسه ای مرغ فروشی ها ۲۴۹۰۰ می باشد
Iran, Islamic Republic of

همجا قیمت۳۱۰۰۰اونوقت میگن۲۴۹۰۰
توان تولید مرغ و عرضه ان ب مردم رو بدون ،بیرق علی علی بلند کرده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
مدیران بی لیاقت این شهرو نابود کردن غیر از حرف مفت زدن هیچی بلد نیستن یه تخم مرغو هم نمیتونن تنظیم کنن چه برسه بخوان مدیریت کنن
شهروند
Iran, Islamic Republic of
معاونت دام جهاد چه کاری انجام داده در این راستا بصورت عملی نه شعاری
Iran, Islamic Republic of
مسئول بی عرضه
Iran, Islamic Republic of
فقط به دلیل حرص مردم واحتکار خانوادگی ونذری های ماه رمضان هیت ها مرغ کمیاب شده وزود تمام می شود وگرنه قبل از ماه رمضان مرغ از ۲۵۳۰۰ به ۲۴۹۰۰ رسید ونمام مرغ فروشی ها پر بودند وکسی نگاه مرغ نمی کرد ان از شنبه اینده مرغ فراوان وشاید به مرور ارزان تر هم شود پس مردم کمتر هجوم ببرید وفریزرهایتان را پر نکنید که بعدا پشیمان شوید دیگربه اندازه کافی فرزیر هایتان‌ پر شده است پس بگذارید مرغ گیر دیگر بندگان خدا هم بیاید ممنون ومتشکر
رضا
Iran, Islamic Republic of
یاسوج مدیریت نداره ...
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
مرغ ۳۲۰۰۰ ، . مدیریت بی در و پیکرتان
آخرین اظهارات جهانگیری در باره رد صلاحیتش، اصلاح‌طلبان و شورای نگهبان

آخرین اظهارات جهانگیری در باره رد صلاحیتش، اصلاح‌طلبان و شورای نگهبان

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش‌رو گفت: گاهی ...
بدرود اصلاحات؟

بدرود اصلاحات؟

هاشمی‌رفسنجانی ردصلاحیت شد تا شورای نگهبان همه اصلاح‌طلبان را غافلگیر کند؛ اما در عین ...
نظامی‌ها پشتيبان كدام كانديدا؟

نظامی‌ها پشتيبان كدام كانديدا؟

ممکن است در برهه‌هایی از زمان نزدیکی نظر بدنه نیروهای نظامی و فرماندهان کم و زیاد شده ...
1