تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۱۰
کد مطلب : ۴۳۳۸۶۰
کارشناس سازمان هواشناسی می‌گوید

ادامه بارش باران در شمال شرق کشور

۱
ادامه بارش باران در شمال شرق کشور
کبنا ؛ کارشناس سازمان هواشناسی گفت: فعالیت سامانه بارشی برای ابتدای هفته آینده در شمال شرق کشور تقویت می‌شود و تا روزهای میانی هفته آینده هم ادامه دارد.
 به گزارش کبنا، معصومه احمدی افزود: طبق آخرین اطلاع و نقشه‌های هواشناسی، کماکان سامانه بارشی بر روی مناطق وسیعی از شمال و شرق کشورمان فعال است و بر این اساس در استان‌هایی مانند آذربایجان غربی، شرقی اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های مثل قزوین، البرز و تهران نیز همین شرایط را دارد.
وی گفت: عمدتاً در ساعات بعد از ظهر تا اوایل شب رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و لحظه‌ای داریم.
کارشناس سازمان هواشناسی افزود: در مناطق شرقی کشورمان می‌توان به استان‌های مانند استان خراسان شمالی، خراسان رضوی، جنوبی و همین طور سیستان و بلوچستان و مناطقی از استان کرمان اشاره کرد.
خانم احمدی ادامه داد: شدت بارش‌ها در مناطقی از شرق کشورمان به خصوص استان کرمان به حدی است که می‌تواند منجر به آبگرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن آب روخانه‌های فصلی شود.
وی افزود: وزش باد در این مناطق شدت می‌گیرد حتی می‌تواند منجر به خیزش گرد و خاک شود و روز جمعه نیز همین کماکان ادامه پیدا می‌کند.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: فعالیت سامانه بارشی برای ابتدای هفته آینده نیز تقویت می‌شود و تا روزهای میانی هفته آینده این سامانه بارشی فعال است.
خانم احمدی ادامه داد: به لحاظ شرایط دمایی نیز در بخش‌های از شمالی کشورمان کاهش دما را شاهد بودیم، اما در بیشتر مناطق کشورمان روند خاصی را پیش بینی نکردیم.
وی گفت: وزش باد منجر به مواج شدن دریای خزر در شمال کشورمان می‌شود.
وی افزود: در پایتخت نیز به تناوب تا چند روز آینده در ساعات بعد از ظهر ناپایداری جوی به شکل رگبار و رعد و برق و وزش باد را خواهیم داشت و امروز دما در گرمترین ساعات به حدود ۲۶ درجه می‌رسد.
  
بارش باران و وزش باد شدید در تهران
 تهران از ساعتی پیش امروز شاهد بارش باران و وزش شدید باد است.
امروز احتمال بروز خسارت به سازه‌های موقت و سست وجود دارد و احتمال خطر صاعقه و برق گرفتگی را هم بیشتر در ارتفاعات شمال غرب و نیز شمال البرز و نواحی مرتفع البرز شرقی پیش بینی می‌شود.
تهران از بعد از ظهر آسمانی ابری داشت و از ساعتی پیش بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید و حتی توفان آغاز شده است و ادامه دارد.
احتمال وقوع تگرگ هم در ارتفاعات تهران وجود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

نامه سعید محمد به داوطلبان ریاست‌جمهوری

نامه سعید محمد به داوطلبان ریاست‌جمهوری

. با توجه به نکات عرض‌شده، می‌توان انتخابات پیش‌رو را که در آغازین سال‌های گام دوم انقلاب ...
آژیر قرمز خودکشی

آژیر قرمز خودکشی

14 ماه می‌شود که کرونا در کشور می‌تازد و مردم مجبور به کاهش مراودات، خانه‌نشینی و انزوا ...
این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

آیا می‌دانستید لوازم خانگی می‌توانند یک زندگی «پنهان» داشته باشند و حتی زمانی که دکمه‌ ...
فایل های مرتبط
1