تاریخ انتشار
چهارشنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۴۲
کد مطلب : ۴۳۳۵۵۴
در خصوص حواشی تزریق واکسن کرونا؛

فراخوانی برای ایجاد شفافیت / مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد لیست تزریق واکسن کرونا در سه نوبت گذشته را منتشر کنند!

۴
۰
فراخوانی برای ایجاد شفافیت / مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد لیست تزریق واکسن کرونا در سه نوبت گذشته را منتشر کنند!
کبنا ؛
به دلیل اهمیت اصل شفافیت در امور، موضوع تزریق واکسن کرونا طی روزهای اخیر به بحث برانگیزترین موضوعی تبدیل شده که تاکنون طرفین مدعی با مستندات و استدلال تلاش در دفاع دارند. رسانه‌ای شدن این موضوعات به دلیل در جریان بودن  مردم است، که ولی نعمتان واقعی امور هستند. به گزارش کبنا نیوز، چندی پیش نیز استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص  حواشی واکسن بر پرسشگری رسانه‌ها و پاسخگویی و ایجاد شفافیت مسئولان صحه گذاشت. موضوع مهم در این میان این است که موضوعات به منصه ظهور برسند و به عنوان مسائلی که در بین مردم در حال گفت و گو و بحث است انتشار بیابند، مسئله این است که مسئولان قضایی و نظارتی نسبت به این تخلفات، حساسیت داشته باشند، کما اینکه طی سالهای اخیر این حساسیت بیشتری ایجاد شده است. وظیفه رسانه یقه گرفتن یا اقرار گرفتن از افراد نیست، آنطوری که برخی مطالب در فضای مجازی بر یقه گرفتن تاکید دارند! چرا که وظیفه رسانه ایجاد هوشیاری در میان جامعه و تلنگر به آنان است، مردمی که ولی نعمت هستند و آنان هستند که باید بر امور مربوط به خود حساس باشند و گفته‌های رسانه‌ها را با دقت دنبال کنند، آن‌ها هستند که خود، سره را از ناسره تشخیص می‌دهند. قطعاً اگر مردم هوشیار و حساس باشند حتی رسانه‌ها - که رسالت ایجاد آگاهی در مردم را دارند - نیز از کوچکترین خطا و اشتباهات چشم پوشی نخواهند کرد، چرا که رسانه‌ها همواره مورد قضاوت مردم قرار دارند.
حال علاوه بر اینکه رسانه‌های برخط نسبت به این موضوع کنش‌هایی داشته‌اند، رسانه‌های دولت از جمله؛ صداوسیما و ایرنا نسبت به این موضوع سکوت کرده‌اند!


طی روزهای گذشته در خصوص موضوع واکسن، بخصوص در شهرستان گچساران، مطالب زیادی در سایت کبنا نیوز منتشر شد که مسئولان استانی و شهرستانی در این خصوص پاسخ‌هایی داده‌اند، رئیس شبکه بهداشت و درمان نیز بارها به این موضوع پرداخته و پاسخ داده است. با این حال گویا افکار عمومی هنوز نسبت به موضوع مطالبه دارند چرا که هنوز در این خصوص صحبت‌هایی می‌شود و مطالبی منتشر می‌شود، از طرفی در خصوص ابهامات ثبت واکسن در سامانه سیب در مطلب «افشاگری کبنا از تزریق واکسن کرونا در کهگیلویه و بویراحمد / آمارهای آقای معاون با سامانه سیب مطابقت ندارد هنوز پاسخی از مسئولان دیده نشده است. لذا پرداختن به این موضوعات از این روی است که اعتماد مردم نسبت به دولت و نظام بیشتر شود و اگر اشتباهی صورت گرفته است «بطور شفاف» مردم نیز در جریان آن باشند. امروز نیز مطالبی در فضای مجازی منتشر و به این سایت خبری نیز ارسال شده که یکی از این مطالب به شرح زیر است:
به نام خدا
مسئول محترم سایت وزین کبنا نیوز
با سلام و احترام 
پیرو دفاعیات آقای دکتر غلامیان رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گچساران خدمت مردم عزیز عرض می‌نماییم که احتمالاً ایشان تسلطی بر بهداشت و درمان ندارند و یا اینکه در حال فرافکنی می‌باشند اگر ایشان ادعایی دارند لیست و تاریخ افراد واکسینه سه بیمارستان شهید رجائی و بی بی حکیمه  خاتون (س) و نفت (به سبب تأمین واکسن از دانشگاه علوم پزشکی) را در سایت قرار دهند اما چند سؤال! جناب آقای دکتر غلامیان چند روز قبل از تاریخ 99/12/28 در حالی که کشیک‌های رادیولوژی دو بیمارستان بی بی حکیمه (س) و شهید رجایی هماهنگ شده توسط 5 رادیولوژیست محترم دیگر انجام می‌گیرد با آقای دکتر ا _ گ متخصص رادیولوژی و خانم ایشان که متخصص پوست هستند قراداد بسته می‌شود و شخص ایشان در لیست واکسن اسپوتینگ تاریخ ذکر شده و خانم ایشان در لیست واکسن بهارات تاریخ 1400/1/7 وجود دارند در صورتی که آقای دکتر ا _ گ  در هیچ آنکالی اسفند و فروردین و اردیبهشت قرار داده نشده است و هیچ بیماری را در این بیمارستان ویزیت نکرده‌اند! جناب آقای دکتر آیا آقای ق _ م مسئول حراست و آقایم _ م مدیر و خانم ر _ گ رئیس بیمارستان بی بی حکیمه (س) نسبت به کادر خدماتی و پرستاری خط اول مواجه با بیماران اولویت دارند؟؟ رئیس محترم شبکه بهداشت و درمان شما چه نظارتی بر واکسیناسیون بیمارستان نفت انجام داده‌اید که دو داروساز که یکی از آن‌ها آقایم _ گ داماد آقای دکترم _ م رئیس بهداشت و درمان نفت (محل خدمت تعدادی دیگر  کذب نوشته شده است) بدون داشتن اولویت در نوبت اول واکسیناسیون قرار داده می‌شوند در صورتی که کادر خط اول مقابله با بیماری کرونا واکسن تزریق نکرده‌اند؟ جناب آقای دکتر غلامیان یکی از ضعف‌های اساسی که در ابتدای مسئولیت به شما وارد بود عدم آگاهی نسبت به سیستم بهداشت و درمان شهرستان به دلیل نداشتن حتی سابقه یک روزی کاری آن هم در بحران بیماری کرونا بود و بنظر پاسخ شما دلالت بر عدم آگاهی یا فرافکنی نسبت به تخلفات صورت گرفته می‌باشد که در هر حالت پذیرفته نمی‌باشد. در ضمن لیست واکسیناسیون همه افراد و تاریخ آن در بیمارستان‌ها، شبکه بهداشت و درمان شهرستان، دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت موجود می‌باشد ولی بخاطر حفظ کرامت افراد رسانه‌ای نمی‌شود و قطعاً دستگاه‌های نظارتی و بازرسی مسائل را زودتر و بهتر از ما رصد و بررسی کرده‌اند و از مسئولان امر تقاضا می‌گردد به فرموده معاون اول رئیس جمهور مدیرانی که سلامت خود را بر دیگران ترجیح داده‌اند برکنار گردند.
در روز نشست خبری مدیران بهداشت و درمان گچساران در روزهای اخیر تاکید بسیاری بر لزوم انتشار لیست اسامی کسانی شد که واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، هر چند که این موضوع توسط برخی افراد با اغراض سیاسی دامن زده شد، اما خبرنگاران در این نشست تاکید کردند این موضوع سیاسی نیست و اصلاً موضوع جناحی نیست، مردم می‌خواهند لیست‌های تزریق در مراحل اول، دوم، سوم که بر اساس آن شهرداری، نظام پزشکی، شبکه بهداشت، بیمارستان‌ها سهمیه واکسن داشته‌اند انتشار بیابد تا مردم نیز در جریان باشند و حواشی واکسن تمام شود.
غلامیان رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران همچنان که در روزهای گذشته نیز در این خصوص صحبت کرده بود، در این جلسه در خصوص تزریق واکسن کرونا گفت: «به تمام ادارات و سازمان‌ها مکاتبه کرده‌ایم که یک شخص را به عنوان بازرس معرفی کنند، عملاً هم شفاف سازی می‌شود و هم دستگاه‌ها نظارت دارند. ولی برای اینکه تخلفات به حداقل برسد، باید ادارات و دستگاه‌ها هم احساس مسئولیت داشته باشند و پای کار بیایند، نظارت‌ها را دقیق انجام دهند. کسی که ناظر بهداشت و درمان است مسئول تشخیص و تطبیق افراد با لیست اسامی نیست، بلکه ناظر دستگاه اجرایی که افراد سازمان خود را می‌شناسد این تطبیق را می‌دهد. غلامیان در خصوص اظهارنظرات در فضای مجازی گفت:  شبکه بهداشت و درمان و مراکز بهداشتی، همچون بیمارستان‌ها سهمیه واکسن داشته‌اند و اولویت تزریق را وزارت بهداشت اعلام می‌کند. تا امروز 100 درصد واکسن برای کادر بهداشتی و درمانی تزریق شده، فقط برخی افراد به خواست خود واکسن نزده‌اند». رئیس شبکه بهداشت گچساران در روزهای گذشته نیز در گفت و گو با خبرنگار کبنا نیوز گفته بود: «در تزریق واکسن‌های شهرداری، بازرس شهرداری رابط کرونا بوده است و این بازرس لیست اسامی افراد را با  افراد مطابقت می‌داده است، اگر در ارگان‌های شهرداری، نظام پزشکی و دیگر ارگان‌ها کم کاری صورت گرفته باشد، بهداشت و درمان نسبت به این موضوع مطالبه دارد، چرا که این سازمان‌ها همراه با بازرس خود، که نهاد نظارتی سازمان محسوب می‌شوند تزریق را انجام داده و اگر تخلفی صورت گرفته باشد بر عهده سازمان مربوطه است».
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
جناب غلامیان نکنه میخوای بگی.. واکسن ترریق نشده؟؟؟ واکسیناسیون خانوادگی
ک و
Romania
چرا دوست دارید تنش پرداز باشید چرا نمیگید خانم دکتر گرجی زاده غیره قانونی کار کرده فقط میتونید بگید غلامیان بس واقعا جای تاسف داره براتون که دکتر غلامیان چه هیزم تری بهت فروخته من هیچ ارتباطی باهیچ کدوم ازاینها ندارم اما درعجبم که شما گچسارانیها چرا حسود هستی حتی به پزشک خوب خودتون نمک نشناس هستید خدا لعنت کنه ادم حسود
Iran, Islamic Republic of
دکتر غلامیان مسئول نظارت بر گرجی زاده هست وقتی برخورد نکنه باهاش برخورد میشه و از گرجی حمایت هم کرده کلا بهداشت و درمان غلامیان شده اداره ...
Iran, Islamic Republic of
دکتر غلامیان کارشون درسته و مردم هم قدردان هستن. ولی نباید خودشون رو از نظارت دقیق مبرا بدونن، اگر گرجی زاده یا دیگران تخلفی میکنند ... به هر حال اگر کارشناس بهداشت، پاکبان ها رو نمی شناسه، ولی برادر خانم دکتر گرچی رو که میشناسه، کارشناس ناظر بهداشت باید افرادی که در بیمارستان ها واکسن می زنند رو بشناسه ...
آژیر قرمز خودکشی

آژیر قرمز خودکشی

14 ماه می‌شود که کرونا در کشور می‌تازد و مردم مجبور به کاهش مراودات، خانه‌نشینی و انزوا ...
این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

آیا می‌دانستید لوازم خانگی می‌توانند یک زندگی «پنهان» داشته باشند و حتی زمانی که دکمه‌ ...
از خاتمی تا ظریف

از خاتمی تا ظریف

پس از نهی آیت‌الله سید‌حسن خمینی برخی رسانه‌های رقیب با طرح این مساله که پروژه انتخاباتی ...
1