تاریخ انتشار
دوشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۵۷
کد مطلب : ۴۳۳۴۷۱
فرماندار شهرستان دنا خبر داد؛

خسارت ۳۰۰میلیارد تومانی زلزله به «دنا» / ارجاع ۲۵۸۰ پرونده دریافت تسهیلات به بانک ها

۰
خسارت ۳۰۰میلیارد تومانی زلزله به «دنا» / ارجاع ۲۵۸۰ پرونده دریافت تسهیلات به بانک ها
کبنا ؛فرماندار شهرستان دنا گفت: تاکنون ۲۵۸۰ پرونده زلزله زدگان سی سخت به بانکهای جهت دریافت تسهیلات معرفی شده است.
به گزارش کبنا نیوز، امروز دوشنبه (6 اردیبهشت 1400) «عبدالحمید پناهی» در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: ۵ اسفند سال ۹۸ زمان شروع فرمانداری من در شهرستان دنا با شیوع بیماری کرونا مصادف شد که این بیماری ویروسی اولین چالش بود.
فرماندار شهرستان دنا به دومین چالش مدیریتی خود در فرمانداری شهرستان دنا اشاره و خاطرنشان کرد: بدلیل پوشش وسیع جنگلی در شهرستان دنا همواره این شهرستان در معرض آسیب های آتش سوزی جنگل قرار دارد اما از همان زمان اولین آتش سوزی مدیران را پای کار آوردیم.
پناهی با بیان اینکه در روستاهای شهرستان جهت مقابله با آتش سوزی جنگل‌ها ستادهای بحران تشکیل دادیم، تصریح کرد: در جریان آتش سوزی ها دمنده ها را بین دهیاران تقسیم کردیم  که ماحصل این تلاش‌ها کاهش ۹ درصدی مساحت آتش سوزی‌های شهرستان نسبت به سال ۹۸ بود.
وی با اشاره به حوادث سقوط هواپیمای تهران-یاسوج، آتش سوزی جنگل ها و زلزله سی سخت ادامه داد: در بحث زلزله با توجه به وقایع اخیر هیچ شهرستانی به اندازه شهرستان دنا طی این سه سال با بحران مواجه نشده است.
فرماندار شهرستان دنا گفت: لازم می‌دانم از زحمات تمامی مدیران شهرستان و مدیران استانی به همراه مدیران ارشد استان و همچنین مقامات عالی امنیتی، نظامی قضایی و ائمه محترم جمعه نماینده محترم ولی فقیه در استان، روحانیون بدلیل همکاری و همدلی در زلزله اخیر سی سخت صمیمانه تقدیر کنم.
پناهی به وقایع شب اول زلزله در شهر سی سخت اشاره و بیان کرد: در شب اول زلزله در تماس با مدیران شهرستان در شهر حضور پیدا کردیم و بنده هم بعنوان سرباز کنار مدیران عزیز بودم.
وی تصریح کرد: در همان ساعات اولیه برق شهر باوجود آسیب فراوان وصل شد، قرار بر احداث دو کمپ شد که کمپ‌ها را اندازی شدند اما استقبالی از آن نشد.
فرماندار شهرستان دنا بیان کرد: بیش از ۸۰درصد خانه های شهر سی سخت از صفر تا ۱۰۰درصد تخریب شده بود مردم مشکلات پس لرزه ها را داشتند که آسیبهای روحی و روانی زیادی به آنان تحمیل می کرد.
پناهی خاطرنشان کرد: همه چیز فراهم شد مشکل دیگر ما کمبود کانکس بود که بجای آن ۲۰میلیون تومان هزینه به متقاضیان پرداخت شد.
وی ادامه داد: شهر را به ۹بلوک تقسیم کردیم که هر بلوک متشکل از ۵نفر بود و بیش از ۶هزار چادر بین مردم تقسیم شد در این میان خوشبختانه تلفات جانی نداشتیم و مورد امنیتی و سرقتی را در روزهای اول را  نداشتیم.
فرماندار شهرستان دنا با اشاره به همکاری بی سابقه مردم و دستگاه‌های دولتی و خصوصی در بحث زلزله سی سخت عنوان کرد: همه کمک کردند در جای جای ایران اسلامی مردم و دستگاههای خصوصی و دولتی پای کار آمدند در این مشکلات بخوبی مردم را شناختیم اقدامات خیلی خوبی طی این مدت انجام شد.
پناهی بیان کرد: ۳۶نفر ارزیاب کارشناسی ساختمانهای تخریب شده را بر عهده گرفتند تمامی ساختمانها توسط این کارشناسان که از دیگر استانها آمده بودند راست آزمایی و بررسی شد.
وی گفت: ۲۵۸۰ پرونده به بانکها جهت دریافت تسهیلات اعطایی ارجاع شد و در شهر برای ۴۴۰نفر پروانه صادر شد.
وی از همکاری بانک‌ها خبر داد و اضافه کرد: در  نشستی که برای تسریع در پرداخت تسهیلات زلزله با مدیران بانک‌ها برگزار شد مصوب شد بانکها علاوه بر افزایش باجه و نیرو تا ساعت ۱۶برای تسهیلات بانکی فعالیت داشته باشند و حتی بانکی که در سی سخت شعبه نداشت یک شعبه راه اندازی کردند، هر چند که در جریان زلزله سی سخت به ۴تا ۵بانک آسیب وارد شد.
فرماندار شهرستان دنا گفت: تاکنون۶۴۰مجوز صدور پروانه و ۲۷۰مورد اصلاحیه پروانه صادر شده است، ۲۷۰واحد تجاری آسیب دیده است که مقرر شد برای هر واحد تا ۴۰متری ۳۰میلیون تومان تسهیلات و ۱۵میلیون بلاعوض پرداخت شود و برای واحدهای بیش از ۴۰مورد دو برابر این مبلغ پرداخت می شود.
پناهی با بیان اینکه ۸۵میلیارد تومان به مدارس و فضاهای آموزشی سی سخت آسیب دیده وارد شده است، اظهار کرد: ۸واحد تخریبی، ۵واحد مقاوم سازی و ۲۶واحد تعمیری آسیب‌های وارده به واحدهای آموزشی بوده است.
وی به خسارت‌های وارده در دیگر حوزه‌ها اشاره کرد و افزود: در بحث کشاورزی آسیب های جدی به حوزه کشاورزی شهرستان وارد شد چرا که عمده فعالیت مردم در این شهرستان کشاورزی و باغداری است که حدود ۲۵درصد باغات استان در شهرستان دناست.
وی اضافه کرد: خسارت وارده به حوزه راهسازی ۱۶میلیارد تومان، بخش گردشگری ۱۵ میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان، آب و فاضلاب ۳۰میلیارد تومان است که خسارت وارده به زیر ساخت‌های شهر سی سخت حدود ۳۰۰میلیارد تومان بوده است.
فرماندار شهرستان دنا تصریح کرد: طی زلزله ۵.۶ریشتری به ۳۶اداره شهرستان دنا در شهر سی سخت آسیب جدی وارد شده است البته برخی ادارات کامل تخریب شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما

آژیر قرمز خودکشی

آژیر قرمز خودکشی

14 ماه می‌شود که کرونا در کشور می‌تازد و مردم مجبور به کاهش مراودات، خانه‌نشینی و انزوا ...
این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

آیا می‌دانستید لوازم خانگی می‌توانند یک زندگی «پنهان» داشته باشند و حتی زمانی که دکمه‌ ...
از خاتمی تا ظریف

از خاتمی تا ظریف

پس از نهی آیت‌الله سید‌حسن خمینی برخی رسانه‌های رقیب با طرح این مساله که پروژه انتخاباتی ...
1