تاریخ انتشار
يکشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۰۳
کد مطلب : ۴۳۳۳۸۴
۱۰۰ نماینده مجلس در نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس اعتراض کردند

قالیباف به دردسر افتاد / تاجگردون احمد توکلی را خبر کرد / دستکاری اعداد و ارقام جداول بودجه بدون اطلاع

۵۲
۱
قالیباف به دردسر افتاد / تاجگردون احمد توکلی را خبر کرد / دستکاری اعداد و ارقام جداول بودجه بدون اطلاع
کبنا ؛ جمعی از نمایندگان مجلس در اعتراض به دستکاری جداول بودجه‌ای ۱۴۰۰ در نامه‌ای به رئیس مجلس خواستار پیگیری موضوع شدند.
به گزارش کبنا؛ بیش از۱۰۰ نماینده مجلس در نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس با طرح این ادعا که ارقام جداول بودجه و برخی تبصره‌ها بعد از تصویب مجلس، تغییرات گسترده کرده است، آن را رکوردی جدید در تمکین نکردن به قانون آیین نامه و ایجاد رانت برای چند نفر بیان کرده و خواستار اقدام رئیس مجلس در این زمینه شدند.‌
در نامه نمایندگان آمده است؛
«جناب آقای قالیباف
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
سلام علیکم
ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما در ماه مبارک رمضان؛ همانطور که مستحضرید یکی از شعارهای مجلس یازدهم شفافیت بوده است. فقدان شفافیت می‌تواند خواستگاه بی‌عدالتی و حتی در سطوحی بالاتر موجبات فساد را فراهم سازد.
شفافیت ضمن آنکه امری مطلوب است، اما در برخی حوزه‌ها مهم‌تر و ضروری‌تر می‌نماید. یکی از آن حوزه‌ها و بلکه اصلی‌ترین حوزه برای مجلس و دولت، شفافیت در تنظیم، بررسی و تصویب بودجه سالانه بعنوان عالی‌ترین برنامه و سند مالی کشور است.
حساسیت مجلس یازدهم بر شفافیت تصویب بودجه در مجلس به حدی است که رئیس سابق کمیسیون تلفیق در مجلس دهم را مستحق نشستن بر کرسی نمایندگی مردم ندانست و اهم ایرادات وارده از سوی نمایندگان محترم هم عدم شفافیت عملکرد ایشان در تنظیم ردیف‌ها و جداول بودجه بود.
بر این اساس انتظار می‌رفت که این شفافیت در تصویب بودجه و بخصوص تهیه و تصویب جداول و ردیف‌ها که اصلی‌ترین بخش بودجه است، در عالی‌ترین سطح مورد اهتمام هیات رئیسه محترم کمیسیون تلفیق و نیز ریاست محترم مجلس قرار گیرد.
اما آنچه اتفاق افتاد نه تنها این انتظار را محقق نکرد بلکه نمره‌ای به مراتب کمتر از سال‌های قبل در شفافیت و قانونمداری کسب نمود.
هرچند برخی نمایندگان مجلس در جلسه مورخ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶ و در هنگام رای به اصلاحات نهایی ماده واحده، نسبت به عدم ارائه جداول از سوی کمیسیون تلفیق تذکر دادند، اما این امر مورد توجه ریاست وقت جلسه قرار نگرفت و باعث شد تا لایحه بودجه بدون اطلاع نمایندگان از کم و کیف جداول و مبلغ ردیف‌ها بخصوص در بخش هزینه و مصارف، رای‌گیری شود.

بررسی جداول بودجه حاکی از تغییرات گسترده ارقام و اعداد نسبت به جدول ارائه شده از سوی دولت است که در صحبت با اعضای کمیسیون تلفیق مشخص شد که جداول صرفاً توسط یک یا چند نفر و در نهایت با تایید رئیس کمیسیون تلفیق و چند روز پس از رای‌گیری لایحه در صحن مجلس در ۹۹/۱۲/۲۹ نهایی شده است؛ و البته تاسف بارتر اینکه این جداول تا حدود یک ماه بعد یعنی تا تاریخ ۱۴۰۰/۱/۲۱ نیز به کرات تغییر نموده است و در کمال تعجب جداول ۲۵ روز پس از تصویب بودجه در صحن ابلاغ شده است؛ و متاسفانه بر اساس اخبار مستند، این تغییرات محدود به ارقام جداول نشده بلکه حتی تغییرات کلی در تبصره‌ها و جداول داخل آن‌ها و تصحیح بندها بر اساس اشکالات شورای نگهبان را نیز شامل شده است.
جنابعالی مستحضرید که بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس، کلیه ردیف‌ها و جداول و پیوست‌ها و نیز تغییرات مد نظر شورای محترم نگهبان بایستی به تصویب صحن مجلس برسد و در این خصوص حق نماینده قابل واگذاری به غیر نمی‌باشد.
نکته دوم رعایت شأن مجلس است. آنچه باعث تاسف بیشتر گردید این است که رئیس محترم کمیسیون تلفیق در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان درخصوص ضرورت ارائه جداول و ردیف‌ها از سوی هیات رئیسه، عنوان نمود که جداول نهایی در اتوماسیون بارگذاری و مدعی ارسال جداول همزمان با ارسال ماده واحده و تبصره‌ها در قیل از تاریخ ۹۹/۱۲/۲۶ به شورای نگهبان شد درحالیکه حسب اطلاع‌رسانی دبیر محترم هیات رئیسه جداول اولیه سه روز بعد و در تاریخ ۹۹/۱۲/۲۹ نهایی و اعلام گردیده و تا ۲۱ فروردین نیز مرتب در حال تغییر بوده است و این‌ها همه توسط رئیس تلفیق و یکی دو نفر از اعضا کمیسیون و دوستانی از بیرون مجلس و بدون اطلاع حتی اعضای کمیسیون تلفیق صورت گرفته است.
این‌ها همه در حالی است که این مجلس اصلاح ساختاری بودجه را در صدر اهداف خود اعلام نموده و عدم شفافیت و شیوه تایید بودجه در مجالس قبل، بارها توسط شخص جنابعالی و رئیس محترم کمیسیون تلفیق به نقد کشیده شده است.
جناب آقای دکتر قالیباف آنچه در ضمن تصویب بودجه ۱۴۰۰ در مجلس اتفاق افتاد به شهادت نمایندگان محترم ادوار در نوع خود بی نظیر بود و رکوردی جدید در عدم تمکین به قانون آیین نامه و ایجاد رانت برای چند نفر در جابجا کردن اعداد کلان بودجه بود ضمن آنکه چنانچه در برابر اصلاح رویه غلط مجالس قبلی در بسط ید رئیس و کمیسیون تلفیق بودجه در تغییر و تصویب جداول و ردیف‌ها و یا افزودن ردیف‌های جدید و ابلاغ آنها، خارج از چارچوب آیین‌نامه داخلی و بدون رای و تصویب ۲۹۰ نماینده، از سوی ریاست محترم مجلس سکوت گردد، مطمئن باشید طی سه سال آینده کسب کرسی در کمیسیون تلفیق بودجه و بدست آوردن ریاست آن به یک رانت بزرگ تبدیل شده، رقابت‌های شدیدی را برای تصاحب آن بدنبال خواهد داشت و در این میان
آنچه ذبح خواهد شد قانون‌گرایی، شفافیت، شایسته‌سالاری و مصالح عالیه جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.
از جنابعالی انتظار داریم نسبت به این امر، اهتمام لازم از سوی شما مبذول و تصمیمات لازم اتخاذ گردد».
به گزارش کبنا، غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران و باشت در مجالس نهم و دهم شورای اسلامی با اشاره به اعتراضات نمایندگان مجلس در ارتباط با تغببرات گیترده اهداد و ارقام بودجه ۱۴۰۰، نوشت: آقای توکلی، دیده بان شفافیت، خواب هستی یا بیدار؟

تا جگردون در ادامه پست خود نوشت: «میگن تلفیق بودجه مجلس که فرمانش دست رفیق حمام گرمابه شماست تخلفات گسترده کرده. اینو من نمیگم صد تا نماینده میگن.راستی، رییس هیات امنای موسسه ات میدونی کیا هستن؟ همونایی که فرمانده تخلف ها در مجلس شدن. دوتاشون از قم آمدن و دوتاشون هم از تهران.....؛» 
نام شما

آدرس ايميل شما

محرومیت
Iran, Islamic Republic of
خدا از این مجلس بیسواد نگذره
س ص
Iran, Islamic Republic of
هم تاجگردون
که بشر تو چقه عقده من دلته،😂😂😂
Iran, Islamic Republic of
جوابی که دیگه نداری پس فعلا خنده تحویل بده جون کاری غیر از این از دستتون بر نمیاد. در واقع باید بشینی به حال این مجلس با این کارهاش گریه کنی که هنوز یک سال نشده
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون 8 سال رئیس بود نتونستید چیزی پیدا کنید. دار و دسته قالیبف یک سال رئیس شدن صدای خودتون هم در اومد. این تازه اولشه بذار 8 سال بگذره اون موقع باید دید چه گندهایی بیرون میاد
Iran, Islamic Republic of
با این مطالب معلوم می شه که تاجگردون با زیرکی هشت سال چه سوئ استفاده های سنگینی از کمیسیون بودجه کرده بود.
هم به جرائم هشت ساله تاجگردون رسیدگی قضایی کنند و هم به حساب این متخلفین جدید برسند.
عقده
Iran, Islamic Republic of
عقده نیست برادر عزیز، واقعیت مجلس امروز هست که امثال جنابعالی گول ظاهرشون رو خوردی و الان داره گندشون بالا میاد پس عقده نیست ok
ایران
Iran, Islamic Republic of
حیف تاجگردون که یکی مثل تو حتی اسمش رو بیاری..
گذر زمان داره همه چی رو مشخص میکنه
جواب س ص
Iran, Islamic Republic of
شما عقده ای هستین که نمیخاین حقیقتو بپذیرید افکار پوسیده ای مثل شما فلج کننده حق مسلم ماست
شهروند
Iran, Islamic Republic of
درود برتاجگردون از قدیم گفتن بی گناه پای دار میره ولی بالای دار نمیره مطمن باشیذ اگر تخلفی از تاجگردون بود تا الان ایشان پشت میز محاکمه بودن حیف که گروهی برای منفعت و حسادت در استان ما این نخبه ها رو به پایین میکشند
Romania
زورت نیاد .همه علم تاجگردونو ندارن .به نظر خیلی عقده ای می رسی .مطمءنم الکی از ناجگردون بدت میاد .بدون هیچ منطقی
خدا ازتون نگذره اگه تاجگردون بود چنین غلطی نمیتونستن بکنن حالا بخورید نوشجان بازم بگید تاجگردون بد
تمام اینای که به تاجگردون حرف میزنن واقعا عقده ای هستن بترکید
روشنگری
Iran, Islamic Republic of
احساس میکنم تاجگردون حاضره استان بره زیر اب فقط به روشنفکر ضربه بزنه

اون قضیه نامه نگاریاش به نوبخت همش ظاهر سازیه که مثلا من خیلی حالیمه و اون نامه سورمق اقلید هم نقش بازیه و در اینده همه چیز مشخص میشه
عدالت
Iran, Islamic Republic of
الیاس نادارن دکترای اقتصاد و استاد دانشگاه تهران از نظر سواد قابل قیاس با تاجگردون بیسواد نیست!! اما فرقشون در سیاستنداری و زیرکیه غلامرضاست.
محمدولایی
Iran, Islamic Republic of
الیاس نادران دکترای پولی وووو گرفته عیانه
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون چه دکترای داشت عزیز؟!
فقط دکترای. برازنده تاجگردون بود و الا دکتراش که معلوم شد
بهار
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون به زودی به تاریخ که نه به بایگانی خواهد پیوست
Iran, Islamic Republic of
ای کاش تاجگردون محاکمه می شد تا تکلیف خیلی چیزها مشخص می شد.
و مردم بیچاره و ساده دل حقیقت را می فهمیدند. و از رانت خواران و فریبکاران بیزاری می جستند.
و بخاطر یک خلاف تازه درصدد دفاع از خلافکاران بزرگ بر نمی آمدند.
Iran, Islamic Republic of
متکبر، پر ادعا اما واویلا زیرک...خصوصیات تاجگردون
بویر
Iran, Islamic Republic of
فعلا در گچساران و باشت افرادی هستند دلخوش یه تماس تاجگردونند و افتخار میکنند به خودشون
نیر و
Iran, Islamic Republic of
غلامرضا تمام شد
مجلس
Iran, Islamic Republic of
حیف مجلس
بگویید شهرداری قالیباف
حکایت
Iran, Islamic Republic of
داش غلام خودشو مسخره کرده شب و روز مطلب، نامه، فیلم ، صدا ، خاطرات
یکی نیست کنار ایشون بگه
کم گوی گزیده گوی چون در
البته فکر کنم اطرافیان ایشان اونقد ازش ترس دارن که کوچکترین اشتباهات ایشون رو جرات ندارن به زبون بیارن

دو روز دیگه میبینی فیلم انتقاد کردن از ایشون اومده بیزون که تاجگردون با مهربانی از نقد استقبال کرده مثلا
ارمین
Iran, Islamic Republic of
بد به حال انقلابی که سرنوشت ان به رقابت و تقابل شیشه کثیف و دستمال کثیف برسد
عدالتخواه
Romania
البته صد البته که جنابان قالی باف ودارودستشون باید شخصیت باسواد ونترسی مثل تاجگردون عزیز ونترس وشجاع که هیچ وقت به آنها بهایی نمیداد را حذف میکردند تا بتوانند این تخلفات را اونم در بودجه انجام بدن وحالا هم در صددند انتخابات میان دوره ای گچساران را طوری مهندسی کنند تا نماینده ای بره جفت خودشون وهر خلافی کنند دستشو به نشانه تعظیم برسینه ببره وتایید کنه نه نماینده ای که مثل تاجگردون همیشه دستانش گردنش با شجاعت به نشانه اعتراض بالا بود اعتراض به زیاده خواهی‌های این حزب تندرو وبیشتر از اندازه خود
Iran, Islamic Republic of
دور هم نشستن سر ملتو كلاه ميزارن
مشكل تاجگردون اين بود
باج اينارو نميداد
گر نه كسي كارش نداشت
اون زاكاني و توكلي هم از همه..
Iran, Islamic Republic of
قاليباف عادت به / به حقوق ملت كرده
فرقي هم براش نداره كجا باشه
توكلي هم عادت كرده
اين راه براش اعتبار اورده از اين به بعدم مياره
Iran, Islamic Republic of
دوره جديدي از استبداد در حال شكل گرفتن هست
مبارك باشد انشا الله
Iran, Islamic Republic of
بیچاره مردم
Iran, Islamic Republic of
به اعتراف خودشون وضعیت به مراتب بدتر از زمان تاجگردون شده
Iran, Islamic Republic of
نوشتن مهترین دلیل رد کردن تاجگردون عدم شفافیت بود. شما که میگفتید فساد داره و چه و چه الان میگید مهمترین دلیل عدم شفافیت بود؟ اگر قرار کسی رو به دلیل عدم شفافیت از ورود به مجلس بازدارن چرا قالیباف رو رئیس مجلستون کردین
Iran, Islamic Republic of
قالیبافها و زاکانی ها اگر صد برابر از این هم مرتکب بشن هیچ کس مثل تاجگردون در موردشون حرفی نمیزنه. تاجگردون نه رسانه ای داشت نه هیچ اینا تمام سایت های کشور دستشون هست. اون موقع همین فارس نیوز مدام خبر های اقای خضریان علیه تاجگردون را به صورت روزانه پوشش میداد. الان اگر دیدی یک کلام از حرفهای خضریان علیه قالیباف در فارس نیوز منتشر بشه. تازه این کاری که انجام دادن به مراتب بدتر از چیزی بود که برای تاجگردون ثابت نشد.
Iran, Islamic Republic of
قالیباف بچه کهگیلویه و بویراحمد نیست بچه مشهده برای همین کسی کاری به کارش نداره تازه قصد کاندیداتوری برای ریاست جمهوری هم داره
Iran, Islamic Republic of
من فکر میکردم چند سال بگذره تا ضعف های مجلس انقلابی آشکار شه. ظاهرا چون دست خدا بالاتر از هر دستی است خیلی زود آشکار شد. الان خودشان می گویند وضعیت بودجه بندی به مراتب بدتر از دوران تاج شده.
Iran, Islamic Republic of
بعد از تصویب بودجه در جداول بودجه دستکاری کردن؟ خنده داره واقعا این یعنی نماینده های مردم پشم. اگر این کار رو تاجگردون میکرد به جرم تخلف و خیانت دار زده میشد .
Iran, Islamic Republic of
دار کجا بود عزیز!
تاجگردون صدها برابر تخلف داشت دریغ از محاکمه!
Iran, Islamic Republic of
بذار یک سال بشه بعد اعتراض کنید. والا تاجگردون خودمون 4 سال در مجلس اصول گرا و 4 سال در مجلس امید رئیس بود کسی اعتراضی نکرد تا اینکه مجلس انقلابی به قول خودشون به دلیل عدم شفافیت در بودجه بندی نه از ریاست که از نمایندگی مردم بر کنارش کردن که اون هم خودش خلافی بود در نوع خودش
سید حسین
Iran, Islamic Republic of
لطفا این کلمات رو معنی کنید ؟؟
تغببرات،گیترده،اهداد
دار مکافات
Iran, Islamic Republic of
سلام دوست عزیز
در ایران اصلا سواد مهم نیست بنده با صحبت شما موافقم غلامرضا تاجگردون درسته سواد انچنانی نداره اما همین که خودشو تا اینجا کشونده معلومه سیاست رو خوب بلده.خود ایشون هم تا الان ادعای باسوادی نکرده. ولی شما حرکات ایشون رو در نظر داشته باشید میدونه در هر زمان و مکانی چه حرکتی بزنه. کجای کشور به نخبه ها بها میدن که تاجگردون بها بده عرف سیاسته!!! هر کسی خودشو رفقاش و فامیلاش
بوستان
Iran, Islamic Republic of
کاش میفهمیدم تاجگردون خسته نمیشه اینهمه تو همه چیز اظهار نظر میکنه
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون فقط و فقط فشار موفقیت جناب روشنفکر در بویراحمد بهش اومده که تونسته در نبود تاج هم برا استان و هم برا بویراحمد بودجه بالایی جذب کنه چیزی در حدود سه برابر تاجگردون))))من از کسانی شنیدم از اعلام نهایی بودجه و مشخص شدن این موضوع خیلی دستپاچه شده
سیاست
Iran, Islamic Republic of
سیاست کجا بود بابابا
طرف رو تو گچساران و باشت رسانه تاجگردون عمدا یه پست گذاشته براش یار غار تاجگردن ؛ اونقد جوگیر شده یک هفته خواب نرفته؛ .. که اسمشو کنار تاجگردون اوردن؛ این ادما بازی دادنشون مث ریختن اب بر زمین راحته@کدوم سیاست؛ مردم بدبختن
جعفر
Romania
پس قبول داری که تخلف کردی؟؟ قالیباف هم یکی مثل شماست. دقیقا حرفات تعبیر شد. تو شیشه کثیف بودی و آقایان هم دستمال کثیف
حرف حساب
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون خیلی خوب میدونه که چه رانت ها و پارتی بازیها و تبعیض ها در دل این کمیسیون بودجه هست.
بالاخره 8 سال خودش اونجا تصمیم گیرنده بوده و همه راه ها را رفته و خیلی بلده!
ممنون حرف حساب
Iran, Islamic Republic of
احسنت واقعا حرف حساب است
تاجگردون اینکاره بوده و همه دوز و کلک های بودجه را میدونه.
بیچاره مردم ساده دلی که دارند خوشحال می شن که تخلف اینها هم معلوم شده و حالا می گن ببینید اینها هم مثل تاجگردونند!
اما اینها فعلا یک سال بودجه را دستکاری کردند جناب تاجگردون 8 سال هرکاری دلش خواست انجام داد و چه تبعیض ها در بودجه بندی و چه ظلم ها که با اهرم قدرت کمیسیون بودجه در حق مخالفینش روا داشت و چه منافعی که کسب کرد.
سوء استفاده تاجگردون از این کمیسیون هزاران برابر این حضرات بوده.
محسن
Romania
آقای تاجگردون چرا فایل صوتی رو نصفه نیمه منتشر کردی برادر؟؟
اون قسمت های مهم رو چرا حذف کردی؟؟ خبرهای موثقی وجود داره که تو همون جلسه به گریه افتادی حاج غلام
یاهو
Iran, Islamic Republic of
مجلس انقلابی همین که تاجگردون را انداختند بیرون بزرگترین کار انقلابی را انجام دادند.
Iran, Islamic Republic of
حق تاجگردون نابودشدن میکنه به امید خدا قالیباف شهرداری را نمی تونست اداره کنه چه برسه به مجلس
علی
Iran, Islamic Republic of
فقط تاجگردون مرد عمل
Iran, Islamic Republic of
مجلس یازدهم از اسلام و مسلمانی حتی بویی هم نداره اون از تهمتاشون به دکتر تاجگردون اینم از رانت وفساد خودشون
Iran, Islamic Republic of
تا الان این مملکت چوب شعار بازی های این مسولین و قوم خویش فامیل بازی ها و خاله خورزوی ها را خورده است واقعا عامل سکوی پرش آقای قالیباف تخلفات سنگین و بالای ایشان در شهرداری بود باید اولین کسی باید برائت می جست و نهیب میداد و مخالفت می کرد برای نامزدی آقای قالیباف.تعبیر زیبای حضرتشان که فرمودند با دستمال کثیف نمی شود شیشه را پاک کرد با این دستان ناپاک نمی شود کشور را ساخت نمی شود امید به آینده بهتر داشت ای کاش حداقل نمایندگان مجلس این دست ناپاک و فریبکار را از ریاست مجلس کوتاه کنند
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون و اینا سر و ته یه کرباسن فقط تاج زرنگتر بود و بعد از 8 سال دستش رو شد اینا ناشی بودن زود دستشون رو شد. همین تمام
آژیر قرمز خودکشی

آژیر قرمز خودکشی

14 ماه می‌شود که کرونا در کشور می‌تازد و مردم مجبور به کاهش مراودات، خانه‌نشینی و انزوا ...
این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

آیا می‌دانستید لوازم خانگی می‌توانند یک زندگی «پنهان» داشته باشند و حتی زمانی که دکمه‌ ...
از خاتمی تا ظریف

از خاتمی تا ظریف

پس از نهی آیت‌الله سید‌حسن خمینی برخی رسانه‌های رقیب با طرح این مساله که پروژه انتخاباتی ...
1