تاریخ انتشار
شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۵۲
کد مطلب : ۴۳۳۳۸۳
استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛

ضرورت آسیب شناسی آتش‌سوزی‌های سال گذشته استان/ مشارکت جوامع محلی و مردم ضامن بقای جنگل‌ها است/ یک فروند بالگرد اطفای حریق به کهگیلویه و بویراحمد اختصاص می‌یابد

۰
مشارکت جوامع محلی و مردم ضامن بقای جنگل‌هاست / یک فروند بالگرد اطفای حریق به کهگیلویه و بویراحمد اختصاص می‌یابد
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بزرگ‌ترین سرمایه ملی ما جنگل است، گفت: باید زمینه و بستر مشارکت جوامع محلی و مردم برای حفاظت از جنگل‌ها در استان مهیا شود.
به گزارش کبنا، حسین کلانتری در نشست ستاد پیشگیری و مدیریت بحران استان به منظور مقابله با آتش سوزی با اشاره به اینکه در قانون جدید مدیریت بحران ظرفیت‌های خوبی ایجاد شده است، اظهار داشت: هر یک از مسئولان باید وظایف خود را به خوبی بشناسند تا بتوانند به آن عمل کنند. 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۱۴ کمیته در شورای هماهنگی مدیریت بحران پیش بینی شده است، عنوان کرد: وضعیت آتش سوزی‌های سال گذشته استان آسیب شناسی شود.
کلانتری بر گشت زنی‌های مستمر از سوی نیروهای منابع طبیعی و محیط زیست تاکید کرد و گفت: این اقدام‌های پیشگیرانه خیلی مهم است.
وی با بیان اینکه راه اندازی پایگاه اطفای حریق به طور قطع مهم است، عنوان کرد: از ظرفیت پهپاد و دوربین‌های مداربسته نیز باید استفاده کنیم.
کلانتری با اشاره به اینکه ۸۰ درصد منابع متمرکز و ۲۰ درصد استانی است، تصریح کرد: جذب اعتبارات ملی باید اولویت کار مدیران باشد.
وی با بیان اینکه مدت‌هاست پیگیر خرید بالگرد هستیم، اظهار داشت: بحث جنگل‌ها حاکمیتی است و اختصاص بالگرد به استان در آینده محقق می‌شود. 
کلانتری همچنین از زحمات نیروی زمینی و هوانیروز ارتش و سپاه برای همراهی در مهار آتش سوزی‌های سال گذشته قدردانی کرد و گفت: باید از ظرفیت نیروی انتظامی و بسیج نیز در این راستا استفاده کرد.
نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اینکه ۹۰ درصد وسعت کهگیلویه و بویراحمد را جنگل و مرتع تشکیل می‌دهد، گفت: حفاظت و حراست از این منابع عظیم خدادادی وظیفه‌ای همگانی است.
وی با بیان اینکه قرار است اورژانس هوایی کشور چند فروند بالگرد ملکی بین استان‌ها توزیع کند، بیان کرد: قرار است یک دستگاه به استان اختصاص یابد.
کلانتری بر فعال شدن شهرداری‌های برای مقابله با آتش سوزی‌ها تاکید کرد و گفت: ۹۷ درصد عامل آتش سوزی‌ها انسانی است. 
استاندار با بیان اینکه بزرگ‌ترین سرمایه ملی ما جنگل‌ها هستند، اظهار داشت: نباید اجازه داد که کسی به این منابع ملی تعرض کند.
وی با بیان اینکه فرهنگ سازی مؤلفه اصلی در پیشگیری از وقوع آتش سوزی جنگل‌ها است، تاکید کرد: از ظرفیت رسانه‌ها در این راستا استفاده شود.
کلانتری بیان کرد: مشارکت جوامع محلی و مردمی ضامن بقای جنگل‌ها است و باید زمینه و بستر این مشارکت فراهم شود.
استاندار تصریح کرد: هیچ کاری بدون مشارکت مسئولانه مردم به نتیجه نمی‌رسد.
وی بر روی موضوع  آموزش و تجهیز جوامع محلی تاکید کرد و افزود: کشور ما امسال با خشکسالی جدی رو به رو بوده است و در استان نیز مشکلاتی وجود دارد.
کلانتری تصریح کرد: با دستگاه‌هایی که مصوبات را اجرا نکنند برخورد و دستگاه‌های برتر معرفی خواهند شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

آژیر قرمز خودکشی

آژیر قرمز خودکشی

14 ماه می‌شود که کرونا در کشور می‌تازد و مردم مجبور به کاهش مراودات، خانه‌نشینی و انزوا ...
این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

آیا می‌دانستید لوازم خانگی می‌توانند یک زندگی «پنهان» داشته باشند و حتی زمانی که دکمه‌ ...
از خاتمی تا ظریف

از خاتمی تا ظریف

پس از نهی آیت‌الله سید‌حسن خمینی برخی رسانه‌های رقیب با طرح این مساله که پروژه انتخاباتی ...
1