تاریخ انتشار
شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۳۱
کد مطلب : ۴۳۳۱۳۰
نقد رئیس‌جمهور در کلاب هاوس؛

زیبا کلام:روحانی باید بگوید مسئولیت مشکلات با کیست؟ / پاسخ سلحشوری به زیبا کلام

۰
زیبا کلام:روحانی باید بگوید مسئولیت مشکلات با کیست؟ / پاسخ سلحشوری به زیبا کلام
کبنا ؛صادق زیبا‌کلام، فعال سیاسی اصلاح‌طلب روز گذشته با حضور در کلاب‌هاوس به سوالات مخاطبان پاسخ داد. پروانه سلحشوری، نماینده سابق مجلس در این گروه به انتقاد از روحانی و وعده‌های عملی نشده پرداخت که زیباکلام در پاسخ به او گفت: «‌من کاری به توانایی آقای روحانی ندارم. کاری به اعتقادات و گرایش سیاسی ایشان هم ندارم.  آقای روحانی بعد 29 اردیبهشت 96 با صداوسیما مصاحبه کرد و یک روز پس از آن نامه سرگشاده نوشتم و خطاب به آقای روحانی نوشتم که چرا مانند بچه‌ها با مردم صحبت می‌کنید؟ از دفتر ایشان با من تماس گرفتند و گفتند انتظار و توقع این نامه را از شما نداشتم.

وی افزود: آقای روحانی باید به مردم بگوید دلیل مشکلات چیست. به‌طور مثال اگر درآمد کشور در یک‌سال یک اسکناس 100 تومانی است، چه اندازه از آن به شما می‌رسد تا به همان اندازه از شما انتظار داشت. زیباکلام افزود: گلایه من به آقای روحانی این است که چرا با مردم حرف نمی‌زند. ذکر مصیبت فایده ندارد و روحانی باید بگوید مسئولیت مشکلات با کیست. انتظار از روحانی این است که به‌صورت شفاف با مردم سخن بگوید. زیباکلام با بیان اینکه من از آقای روحانی انتظار این رفتار را نداشتم، ادامه داد:  از آقای روحانی انتظار داشتم بگوید چرا نمی‌تواند خیلی کارها را که از او انتظار می‌رود، بگوید. من باید بدانم چرا در انتخابات باید شرکت می‌کردم و چرا رئیس‌جمهور با 24 میلیون رای نمی‌تواند حصر را رفع و زندانیان سیاسی را آزاد کند. وی تصریح کرد:  سکوت روحانی سبب شده فریاد همه در‌بیاید. روحانی باید بگوید چه موضوعاتی سبب مشکلات شده است. زیباکلام خطاب به سلحشوری گفت:  یک نفر از مریخ آمده و از سحلشوری م‌یپرسد مسولیت با کیست؟ روحانی و مجلس باید تصمیم بگیرید؟ سکوت روحانی باعث کدورت من شد و ناامید شدم از رای دادن.
پاسخ سلحشوری به زیباکلام

سلخشوری در واکنش به اظهارات زیباکلام گفت: ما دور اول  ریاست‌جمهوری آقای روحانی را تایید کردیم و برای همین در دور دوم شرکت کردیم و باز هم با آقای روحانی رای دادیم. ایشان دولت در دست می‌گیرد و در وهله نخست، آقای طیب‌نیا را که افتخارات زیادی در حوزه اقتصاد دارد، کنار می‌گذارد. آقای واعظی همه کاره دفتر ایشان می‌شود و حتی در انتخاب وزرا نقش مهمی دارد.  آقای جهانگیری به نحوی کنار گذاشته می‌شود که می‌گوید اختیار انتخاب منشی خودم را هم ندارم. دلیل ماندن جهانگیری در دولت با این شرایط را خودشان باید پاسخ دهند. سلحشوری ادامه داد: در مجلس کمال همکاری را با آقای روحانی داشتیم. من اگر‌چه عضو فراکسیون امید بودم اما از برخی تصمیمات انتقاد داشتم. به عنوان نمونه چرا باید به همه وزرا رای می‌دادیم؟ وی با اشاره به اینکه 4 یا 5 وزیر از بالا به دولت تحمیل شد که عملکرد خوبی داشتند، گفت: وزرای منتخب روحانی عملکرد خوبی ندارند. شاید عنوان شود که مشکلات در یک فرآیند طولانی ایجاد شده است اما  این ادعا منکر ناکارآمدی دولت نمی‌شود. وی افزود: وزارت کشور و آقای رحمانی فضلی سبب ناامیدی شد و وزیر کشور روند دیگری را طی کرد که اتفاقات آبان نمونه آن است. آقای اردکانیان بعد از سال‌ها از خارج کشور آمد و وزیر نیرو شد‌ و می‌گوید مردم یک وعده غذا بخورند. نمی‌توان منکر آن شد که  خشک شدن روستاها به سیاست‌های نادرست دولت باز‌می‌گردد. سلحشوری گفت: آقای هاشمی باید  از وزارت بهداشت استعفا دهد تا نمکی بیاید که وزیر التماس نام گرفته است یا چرا بطحایی به‌رغم مخالفت‌ها وزیر آموزش و پرورش شد که کنار گذاشته شود؟ این نماینده سابق مجلس اظهار داشت: آقای روحانی ما نمی‌توانیم بگوییم که دست‌تان بسته است. به نظر می‌رسد باندهایی با حضور وزرای بعضا ناکارآمد، وضعیت را خراب کردند. تغییرات زیادی در وزرا داشتیم که در اختیار روحانی است و اختیار داشت. اگر ادبیات احمدی‌نژاد لمپنیسم بود، ادبیات آقای روحانی هم  نمک به زخم مردم زد. وی در پایان تاکید کرد: آقای روحانی می‌توانست وزیر زن بگذارد اما نخواست وزیر زن بگذارد. 
راهکار چیست؟
زیباکلام در واکنش به اظهارات سلحشوری گفت: بعد از مدت کوتاهی از ریاست‌جمهوری آقای روحانی در انتقاد از عملکرد ایشان کم نگذاشتم. بزرگترین انتظار از ایشان این است که حرف بزند و بگوید چه کاری می‌تواند بکند و چه کارهایی را نمی‌تواند. بعد از آن هم بگوید چرا نمی‌تواند.

 
مرجع : آرمان ملی
نام شما

آدرس ايميل شما

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
1