تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۶
کد مطلب : ۴۳۳۰۴۴
محمودی راد، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

«حساب 100 امام» باید همواره زنده نگاه داشته شود

۰
«حساب 100 امام» باید همواره زنده نگاه داشته شود
کبنا ؛به مناسبت دهه‌ی «حساب ۱۰۰ امام»، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد محمودی راد، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا نیوز به بحث درباره‌ی حساب صد امام و تاریخچه‌ی آن پرداخت که مشروح آن در زیر می‌آید.
   به گزارش کبنا، ابتداً فرارسیدنِ ماه مبارک رمضان، ماه ضیافت الهی را به عمومِ مؤمنین تبریک عرض می‌کنم. خداوند توفیقِ کسبِ فضائل و ترکِ رذائل را در این ماهِ نزولِ قرآن به همه‌ی ما عنایت فرماید، آمین یا رب‌العالمین.
 21 فروردین ماه سال‌روز افتتاحِ حسابِ 100 امام (ره) جهت ساختِ مسکنِ محرومین است که پس از افتتاحِ این حساب، بنیاد مسکنِ انقلاب اسلامی تشکیل شد. فلذا از 21 لغایت 31 فروردین‌ماه به‌عنوانِ دهه‌ی بنیاد مسکن یاد می‌شود. این دهه امسال تقارن دارد با دهه‌ی اولِ ماه مبارکِ رمضان. جا دارد که دهه‌ی بنیاد مسکن را به عموم پرسنل و نیروهای خدومِ بنیاد و خانواده‌های محترمِ ایشان تبریک عرض کنم و از خداوند بزرگ توفیقِ بیش از پیش در خدمت به محرومینِ جامعه مسألت دارم.

 از آن‌جایی‌که امامِ راحل (قدس سره) نسبت به اقشار ضعیفِ جامعه نگاهی خاص داشتند و مردم و به‌ویژه کوخ‌نشینان را ولی‌نعمتانِ جامعه و کشور معرفی نموده‌اند و مهم‌ترین نیازِ زندگیِ مردم نیز، مسکن است، می‌بینیم که کمتر از دو ماه پس از پیروزیِ انقلاب و نُه روز پس از استقرار نظام جمهوری اسلامی، حسابِ 100 با دستور امام افتتاح می‌شود. بیش از چهار دهه است که بنیاد مسکن فعالیت دارد. این‌که تا چه میزان موفق بوده است، طبعاً باید شرایطِ قبل و بعد از انقلاب را در نظر گرفت. به‌ویژه در استان‌هایی همچون استان کهگیلویه و بویراحمد که مورد غضبِ حکومت پهلوی بوده و عقب نگه داشته شده، یقیناً آن‌چه را که دارند از جمله مسکنِ مناسب، به برکت نظام اسلامی است و بنیاد مسکن نقش مهمی در این عرضه داشته است. رضایت‌مندیِ معمار کبیر انقلاب رحمه‌الله‌علیه و رهبر حکیم و فرزانه‌ی انقلاب نسبت به بنیاد مسکن، بیان‌گر توفیقاتِ این نهاد در ساختِ مسکن و سرپناه برای محرومین است. اگر چه تا رسیدن به نقطه‌ی مطلوب فاصله هست، امّا بی‌انصافی است که فقط نیمه‌ی خالیِ لیوان را دید. علی‌هذا حساب 100 و بنیاد مسکن از نهادهای بابرکت و یادگاریِ امام راحل است که همه‌ی ما وظیفه داریم حسابِ 100 را در جامعه ترویج دهیم تا مورد غفلت قرار نگیرد. از جمله از تأکیداتِ نماینده‌ی محترمِ ولیِ فقیه در بنیاد مسکن انقلابِ اسلامی، حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی‌نژاد، زنده نگاه داشتنِ نامِ امام و حساب 100 است که انشاالله با مساعیِ جمیله‌ی ائمه‌ی جمعه و جماعات، صدا و سیما، اصحاب قلم در روزنامه‌ها و مجلات و نشریات، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها، خیرینِ مسکن‌ساز، قدم‌های مؤثری در تبیین و تقویتِ این حساب و ساختِ مسکن برای محرومینِ جامعه برداشته شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

برای جلوگیری از ریزش مو این غذاها را بخورید

برای جلوگیری از ریزش مو این غذاها را بخورید

یک متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی به بیان توضیحاتی درباره رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از ...
اعمال محدودیت ۱۰ روزه در همه شهرهای قرمز

اعمال محدودیت ۱۰ روزه در همه شهرهای قرمز

براساس پیشنهاد دیگری همچنین مقرر شد وزارت راه و شهرسازی با همکاری هلال احمر و با افزایش ...
حرف‌هاي امروزي يك چپ خط امامي

حرف‌هاي امروزي يك چپ خط امامي

سيدهادي خامنه‌اي با اصلاح‌طلبان حشر و نشر داشته و دم‌خور بوده و يك مجلس‌ششمي به شمار ...
1