تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۳۱
کد مطلب : ۴۳۲۹۸۷
بالا گرفتن اختلافات بر سر نحوه کنترل بحران کرونا؛

پاسخ تند وزیر بهداشت به روحانی: اینطور نمی‌توان مملکت را اداره کرد

۰
پاسخ تند وزیر بهداشت به روحانی: اینطور نمی‌توان مملکت را اداره کرد
کبنا ؛سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان به انتقاد چند روز پیش رییس جمهور از مقامات این وزارت خانه پاسخ داد. روحانی از اعضای ستاد کرونا خواسته بود که  صدای واحد داشته باشند. سعید نمکی امروز گفت: " اگر انتظار تک‌صدایی از وزیر کارشناس این مملکت را در جهت حرف غیرکارشناسی داریم، بدانید که این اتفاق نخواهد افتاد." 
به گزارش کبنا و به نقل از فرارو، در روزهای اخیر وزیر بهداشت و برخی از معاونان او دستگاه های دیگری دولتی به ویژه وزارت کشور و میراث فرهنگی و گردشگری را در ممانعت از انجام سفرهای مردم در نوروز عامل اصلی ایجاد پیک چهارم کرونا در کشور می دانند.
ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت در این رابطه در گفت وگویی تلویزیونی گفته بود "برخی در ستاد ملی کرونا مانع شدند تا از فرصت طلایی عید برای خاموش کردن شعله‌های کرونا استفاده کنیم. نمی‌توانم اسامی این افراد را بگویم."
حریرچی به نوعی انگشت اتهام را به سمت وزارت کشور گرفته بود.
پیش از آن نیز سعید نمکی وزیر بهداشت نیز از نبستن جاده ها و ممانعت ازا نجام سفرها انتقاد کرده بود.
اما روز شنبه حسن روحانی در این رابطه در جلسه ستاد ملی کرونا گفت: «صدای ستاد کرونا باید واحد باشد. همه اعضا باید از تصمیمات ستاد حمایت کنند و هرکسی در تلویزیون یک حرفی نزند تا بهانه به دست ضدانقلاب و ضد ایران ندهیم و کادر درمان را خسته نکنیم و نباید مردم را دچار یأس کنیم.»
سخنان او به نوعی پاسخ به انتقادات مقامات وزارت بهداشت تفسیر شد. 
     
سخنان انتقادی روحانی از حریرچی 

پاسخ نمکی به سخنان روحانی
امروز نمکی به سخنان روحانی واکنش نشان داد. او از معاونان خود یعنی حریرچی و رئیسی تشکر کرد. 
نمکی گفت: «در این مملکت اتفاقی افتاد که اگر دقت می‌شد و اگر نگاه کارشناسی خریدار داشت، ما در طوفانی به نام موج چهارم کرونای موتاسیون یافته نمی‌افتادیم. مکتوبات زیادی را دارم که جزو اسناد طبقه بندی شده است و بنا ندارم منتشر کنم.»
او افزود: «حرف دو صدایی و یک صدایی را باید لفظ دو صدا و یک صدا را ارزیابی کنیم. در زمینه حرف غیرکارشناسی از محل مورد اعتماد کارشناسی مردم، اگر انتظار تک صدایی داریم، اشتباه است. ما حافظ جان مردم هستیم.»
وزیر بهداشت از بسته نشدن راه های خوزستان پیش از تعطیلات نوروز انتقاد کرد و گفت: «وقتی در ۱۱ اسفند ماه ۱۳۹۹ می‌نویسم که پرواز‌های خوزستان باید لغو شود، برای این است که می‌دانم بمب ویروس دارد به اقصی نقاط کشور می‌رود.»
او تاکید کرد: «اگر می‌گویم که ترکیه را ببندید، به این دلیل است که من می‌دانم آنجا ویروس غیر انگلیسی هم دارد می‌چرخد و نوشتم اگر من گفتار ویروس برزیلی و آفریقای جنوبی و موتاسیون‌یافته هندی شوم، دیگر نمی‌توانیم کار را جمع کنیم. تمام این مکتوبات هست. اگر انتظار تک‌صدایی از وزیر کارشناس این مملکت را در جهت حرف غیرکارشناسی داریم، بدانید که این اتفاق نخواهد افتاد.» 
سعید نمکی در ادامه سخنانش از حمایت های رهبر انقلاب گفت و افزود: «اگر قصد خدمتی نباشد این منصب از آب بینی بزی که حضرت علی  گفت کمتر است؛ ضمن این که بنده شرمسار مرد بزرگ (رهبر معظم انقلاب)‌هستم که هیچ وقت من را تنها نگذاشت.»
به گفته او " بنده خدمت مقام معظم رهبری نوشتم که تصمیمات قرارگاه نیاز است که اجرا شود و ایشان نوشتند نگران نباشید و در آنجا تعیین کردند و گفتند مصادیق را وزارت بهداشت تعیین می‌کند. اصلاً ستاد ملی مقابله با کرونا بدون مصادیق وزارت بهداشت معنایی ندارد."
او ادامه داد: " اصلا ما بیرون می‌آییم، آن‌ها تصمیم بگیرند و به ما ابلاغ کنند. اینطور نمی‌توان مملکت را اداره کرد. ما در دام یکی از سهمگین‌ترین اپیدمی‌های این مملکت افتادیم."
این بحث ها در شرایطی مطرح می شود که تاخت و تاز کرونا ادامه دارد و ایران وارد موج چهارم آن شده است. مقامات بهداشتی می گویند روزهای سیاهی در راه است. 
   
پاسخ وزیر بهداشت به رییس جمهوری

احتمال تغییر سخنگوی ستاد ملی کرونا
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی همچنین  از تغییر سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در آینده ای نزدیک خبر داد.
سعید نمکی گفت: "احتمالا در آینده ای نزدیک درباره تغییر سخنگوی ستاد، نامه ای خواهم نوشت تا همکار متخصصمان آقای دکتر رئیسی در حوزه مرتبط خدمت کنند."
بی خبری از وزیر کشور و انتقاد رییس قوه قضائیه 
این واکنش ها در شرایطی مطرح می شود که در روزهای اخیر خبری از رحمانی فضلی وزیر کشور نیست. ابتدا گفته شد او به کرونا مبتلا شده اما وزارت کشور این موضوع را تائید نکرد. پس از آن شائبه قهر او مطرح شد.
وزیر کشور در جلسات اخیر دولت حاضر نشده است. 
در همین حال امروز حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی امروز در جلسه شورای عالی قوه قضاییه از مدیریت بحران کرونا در کشور انتقاد کرد و گفت: «برغم این که از سوی مجموعه‌های مسئول در زمینه بهداشت و درمان، هشدار‌های کافی داده شد، متاسفانه برای اعمال محدودیت‌های کرونایی بموقع تصمیم گیری نشد و این وضع به تلفات بیشتر کرونا در کشور منجر شده است.»
او با بیان اینکه زمان شناسی بسیار مهم است، گفت: "در این زمینه جان انسان‌ها و بعد از آن کسب و کار مردم مطرح است و باید به موقع تصمیم‌های لازم گرفته شود."
    
سخنان رئیسی

 
نام شما

آدرس ايميل شما

برای جلوگیری از ریزش مو این غذاها را بخورید

برای جلوگیری از ریزش مو این غذاها را بخورید

یک متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی به بیان توضیحاتی درباره رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از ...
اعمال محدودیت ۱۰ روزه در همه شهرهای قرمز

اعمال محدودیت ۱۰ روزه در همه شهرهای قرمز

براساس پیشنهاد دیگری همچنین مقرر شد وزارت راه و شهرسازی با همکاری هلال احمر و با افزایش ...
حرف‌هاي امروزي يك چپ خط امامي

حرف‌هاي امروزي يك چپ خط امامي

سيدهادي خامنه‌اي با اصلاح‌طلبان حشر و نشر داشته و دم‌خور بوده و يك مجلس‌ششمي به شمار ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1