تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۱۳
کد مطلب : ۴۳۲۸۲۸
کبنا گزارش میدهد
تکمیل و ایمنسازی جاده گره - چاسخار چرام
۰
کبنا ؛یکی از دغدغههای اصلی عشایر و ایلات چرام، احداث جاده استاندارد و ایمن در مسیر چرام به گرهای؛ چاسخار و طسوج در استان کهگیلویه و بویراحمد است و علیرغم اقداماتی که طی سالهای اخیر برای استانداردسازی این جاده روستایی وعشایری انجام شد اما مورد رضایت مردم واقع نشد و همچنان سخت گذر و در فصل زمستان عبور و مرور غیرممکن است.
به گزارش کبنا از چرام، در پی درخواست تعدادی از عشایر وروستائیان در محدوده این جاده از خبرنگاران بر ای اطلاع رسانی وبیان مطالباتشان و رساندن صدای مردم به گوش مسئولان؛ روز چهارشنبه (۱۷ فروردین ۱۴۰۰) با همراهی و همکاری یکی از فرهنگیان این منطقه از جاده مورد نظر بازدیدی بعمل آمد.
علیجانی از فرهنگیان این منطقه با اشاره به مشکلات جاده چرام-گره ای به چاسخاربیان کرد: این منطقه ظرفیت خوبی برای دامداری وگردشکری دارد که مهمترین مانع توسعه آن نبود جاده مناسب است.
وی بیان کرد: عشایر و روستائیان روستاهای کتل؛ آب برم؛ گرهای وچاسخار به علت نبود جاده مناسب و ایمن با مشکلات زیادی مواجه هستند که از مسئولان ونماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم به مشکلات جادهای این مردم توجه کنند.
افضل پناهی یکی از عشایر وروستائیان در این محور که با وی گفت وگو کردیم، بیان کرد: به علت نبود جاده مناسب خیلی از مردم دامداری را رها کردند و به شهر چرام مهاجرت کردند.
وی افزود: اگر جاده مناسب و امکانات باشد خیلی از عشایر مجدداً به روستا برمی گردند و خودم چندسال در شهر بودم و دوباره به روستا علیرغم همه مشکلات برگشتم والان مشغول دامداری هستم.
محمد محمدی عشایری دیگر این منطقه در گفت وگویی، گفت: جاده را که خودتان میبینید خیلیها به ما قول دادن ولی کاری انجام نشد برای رفت وآمد به شهر مشکل داریم وماشین های کرایهای به علت خرابی جاده به راحتی به این منطقه نمیان اگر جاده و امکانات دسترسی درست باشد بهترین مکان برای دامداری وتولید است.
برای پیگیری مشکلات جاده چرام_گرهای و چاسخار به طسوج برای اینکه در کمترین زمان ممکن صدای مردم را به گوش مسئولان برسانیم فوراً با مدیر راهداری و حمل جادهای چرام ومدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان کهگیلویه و بویراحمد تماس داشتیم که امیدوارم در سال ۱۴۰۰ این جاده ایمن سازی شود.
نصیری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سئوالی در این زمینه، بیان کرد: در خصوص محورهای روستایی چرام یک سری درخواست هابی از اعتبارات مناطق داشتیم که بنیاد علوی پذیرفت و درخواست مطالعه و برآورد خواستن که طی تفاهم نامه در ۱۴۰۰ این کار انجام شود.
وی با اشاره به پیگیری آقای موحد نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی جهت ایمن سازی و تکمیل جاده چرام گرهای به چاسخار و طسوج بیان کرد: مطالعات انجام شد و طی تفاهم نامه بنیاد علوی وبنیاد برکت پذیرفتن که مشارکت کنند و امیدواریم قبل از کمیته برنامه برنامه ریزی ۱۴۰۰ برآوردها انجام شود.
نصیری در خصوص برآورد هزینههای محور گرهای به چاسخار چرام گفت: امسال ۶ کیلومتر در اولویت است که هزینه هر کیلومتر قریب به ۲ میلیارد تومان میباشد.
وی بیان کرد: میبایست فرماندار چرام در کمیته برنامه ریزی و سهم استان را برای این پروژه مدنظر قرار دهد تا تکمیل وبهره برداری آن به سرعت انجام شود.
مدیرکل حمل و نقل جادهای استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص سایر راههای روستایی چرام اظهارداشت: برای تکمیل جاده روستای توگبری ۲ میلیارد تومان از مناطق محروم اختصاص دادیم و برای تکمیل و ادامه جاده طسوج هم ۱/۵ میلیارد تومان در نظر گرفتیم.
وی افزود: تک باند جاده پاده-مندان در بخش سرفاریاب به طول ۱/۵ کیلومتر عملیات اجرایی آن آسفالت وتمام شد.
همچنین روکش آسفالت شاه حمزه به سمت سرفاریاب و تنگ پیرزال به سمت کلایه به پیمانکار واگذار شده و به زودی عملیات اجرایی آن شروع میشود.
براساس این گزارش؛ آریا پناه مدیر راهداری چرام هم قول داد به زودی بازگشایی محور گرهای به سمت چاسخار انجام میشود.
به گزارش کبنا از چرام، در پی درخواست تعدادی از عشایر وروستائیان در محدوده این جاده از خبرنگاران بر ای اطلاع رسانی وبیان مطالباتشان و رساندن صدای مردم به گوش مسئولان؛ روز چهارشنبه (۱۷ فروردین ۱۴۰۰) با همراهی و همکاری یکی از فرهنگیان این منطقه از جاده مورد نظر بازدیدی بعمل آمد.
علیجانی از فرهنگیان این منطقه با اشاره به مشکلات جاده چرام-گره ای به چاسخاربیان کرد: این منطقه ظرفیت خوبی برای دامداری وگردشکری دارد که مهمترین مانع توسعه آن نبود جاده مناسب است.
وی بیان کرد: عشایر و روستائیان روستاهای کتل؛ آب برم؛ گرهای وچاسخار به علت نبود جاده مناسب و ایمن با مشکلات زیادی مواجه هستند که از مسئولان ونماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم به مشکلات جادهای این مردم توجه کنند.
افضل پناهی یکی از عشایر وروستائیان در این محور که با وی گفت وگو کردیم، بیان کرد: به علت نبود جاده مناسب خیلی از مردم دامداری را رها کردند و به شهر چرام مهاجرت کردند.
وی افزود: اگر جاده مناسب و امکانات باشد خیلی از عشایر مجدداً به روستا برمی گردند و خودم چندسال در شهر بودم و دوباره به روستا علیرغم همه مشکلات برگشتم والان مشغول دامداری هستم.
محمد محمدی عشایری دیگر این منطقه در گفت وگویی، گفت: جاده را که خودتان میبینید خیلیها به ما قول دادن ولی کاری انجام نشد برای رفت وآمد به شهر مشکل داریم وماشین های کرایهای به علت خرابی جاده به راحتی به این منطقه نمیان اگر جاده و امکانات دسترسی درست باشد بهترین مکان برای دامداری وتولید است.
برای پیگیری مشکلات جاده چرام_گرهای و چاسخار به طسوج برای اینکه در کمترین زمان ممکن صدای مردم را به گوش مسئولان برسانیم فوراً با مدیر راهداری و حمل جادهای چرام ومدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان کهگیلویه و بویراحمد تماس داشتیم که امیدوارم در سال ۱۴۰۰ این جاده ایمن سازی شود.
نصیری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سئوالی در این زمینه، بیان کرد: در خصوص محورهای روستایی چرام یک سری درخواست هابی از اعتبارات مناطق داشتیم که بنیاد علوی پذیرفت و درخواست مطالعه و برآورد خواستن که طی تفاهم نامه در ۱۴۰۰ این کار انجام شود.
وی با اشاره به پیگیری آقای موحد نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی جهت ایمن سازی و تکمیل جاده چرام گرهای به چاسخار و طسوج بیان کرد: مطالعات انجام شد و طی تفاهم نامه بنیاد علوی وبنیاد برکت پذیرفتن که مشارکت کنند و امیدواریم قبل از کمیته برنامه برنامه ریزی ۱۴۰۰ برآوردها انجام شود.
نصیری در خصوص برآورد هزینههای محور گرهای به چاسخار چرام گفت: امسال ۶ کیلومتر در اولویت است که هزینه هر کیلومتر قریب به ۲ میلیارد تومان میباشد.
وی بیان کرد: میبایست فرماندار چرام در کمیته برنامه ریزی و سهم استان را برای این پروژه مدنظر قرار دهد تا تکمیل وبهره برداری آن به سرعت انجام شود.
مدیرکل حمل و نقل جادهای استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص سایر راههای روستایی چرام اظهارداشت: برای تکمیل جاده روستای توگبری ۲ میلیارد تومان از مناطق محروم اختصاص دادیم و برای تکمیل و ادامه جاده طسوج هم ۱/۵ میلیارد تومان در نظر گرفتیم.
وی افزود: تک باند جاده پاده-مندان در بخش سرفاریاب به طول ۱/۵ کیلومتر عملیات اجرایی آن آسفالت وتمام شد.
همچنین روکش آسفالت شاه حمزه به سمت سرفاریاب و تنگ پیرزال به سمت کلایه به پیمانکار واگذار شده و به زودی عملیات اجرایی آن شروع میشود.
براساس این گزارش؛ آریا پناه مدیر راهداری چرام هم قول داد به زودی بازگشایی محور گرهای به سمت چاسخار انجام میشود.