تاریخ انتشار
سه شنبه ۳ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۲۳
کد مطلب : ۴۳۲۳۳۸
مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران؛

وظیفه ذاتی بهداشت و درمان مشخص است / تقاضای رئیس شبکه بهداشت گچساران از دادستان

۱
۰
وظیفه ذاتی بهداشت و درمان مشخص است / تقاضای رئیس شبکه بهداشت گچساران از دادستان
کبنا ؛غلامیان مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران ضمن تشکر ویژه از زحمات تمامی پرسنل بهداشت و درمان، بهورزان، مراقبین سلامت، پزشکان و متخصصان، کارشناسان ستاد، نیروهای اداری، خدماتی، مالی، حراست، رانندگان، اورژانس، پرستاران و ماماها، بهیار، آزمایشگاه، رادیولوژی، مدیران ستادی، کلینیک تخصصی شفا و بیمارستان و بخش های بیمارستانی از همه مردم خواست تا هدف نهایی و رسیدن واکسن به عموم مردم همچنان حفظ پروتکل های بهداشتی را در دستور کار قرار دهند.
به گزارش کبنا نیوز از گچساران، غلامیان امروز سه شنبه (3 فروردین 1400) در خصوص بازار گچساران گفت: روزانه گشت های بازرسی انجام می گیرد. بر اساس دستورالعمل های کشور سطوح ۲، ۳ و ۴ در شهرهای قرمز باید بسته شود. مجری مستقیم این کار اداره صمت می باشد و بهداشت، تعزیرات و اماکن به عنوان ناظر و همکار می باشند. لذا با توجه به وظایف ذاتی بهداشت در خصوص نظارت، تا کنون گزارشات خود را مکتوب و در جلسات عنوان شده که تا کنون اقدام مناسب انجام نگرفته است. لذا از فرماندار و دادستان به عنوان مسئولین ارشد اجرایی و قضایی خواهشمندیم در این خصوص بدون هر گونه اغماض دستورات لازم را به ادارات مربوطه بدهند.
وی در ادامه همچنین در خصوص مناطق گردشگری گفت: بهداشت و درمان نظرات فنی خود را در خصوص منع هر گونه تجمع گفته است. بر اساس مصوبه جلسه ستاد کرونا مقرر گردید اداره گردشگری مبادرت به بستن و جلوگیری از تجمعات در مناطق گردشگری نماید؛ که بر اساس بازدید های انجام گرفته تا کنون اقدام موثری انجام نگرفته و فرماندار محترم و دادستان می بایست به طور جدی ورود نمایند و با هر گونه کم کاری برخورد نمایند.
غلامیان در خصوص افزایش بیماری در مناطق روستایی گفت: پیش از همه و بر اساس نظر کارشناسان بهداشتی چند هفته قبل بحث روستاها به عنوان کانون خطر را عنوان کردیم. به همین خاطر بر اساس وظیفه ذاتی خود که بیماریابی فعال، آموزش و ارجاع به موقع به سطوح بالاتر بود، بهورزان و کارشناسان در این مناطق اقدامات قابل تحسینی انجام داده و اگر امروز حساسیت و بیماریابی در این مناطق زیاد است ماحصل همین نگاه مجموعه بهداشت و درمان شهرستان بود. اما از دهیاری ها و مجموعه بخشداری انتظار داشته و داریم که با توجه به وظایف ذاتی خود از مراسمات و تجمعات روستا به نحو احسنت جلوگیری و مدیریت نمایند تا با شرایط بدی روبرو نشویم.
دبیر ستاد کرونای شهرستان در خصوص ورودی شهرستان گفت: هفته ها قبل می‌بایست ورودی ها بسته می شد. متاسفانه به هر دلیلی این کار انجام نگرفت ک اکنون که نیروهای خدوم انتظامی با به وجود آمدن زیر ساخت لازم اقدام به بستن ورودی کرده اند؛ نیروهای بهورز و مراقب سلامت به طور روزانه در این مدت بیش از ۱۰۰ تست در روز در ورودی های شهرستان انجام داده اند که جا دارد از نیروهای بسیجی که در این راه کمک می نمایند نیز تشکر نمایم.
غلامیان در پایان گفت: متاسفانه در برخی موارد عدم شفافیت وظایف در خصوص مبارزه با کرونا وجود دارد که این موضوع ممکن است در رسیدن به هدف خدشه ایجاد نماید. وظیفه ذاتی بهداشت و درمان در این خصوص مشخص است و همکاران ما در سه سطح پیشگیری با آموزش، بیماریابی و اصول صحیح قرنطینه و همچنین درمان بیمارستانی در صورت نیاز فعالیت دارند که در این خصوص با تمام توان به صورت شبانه روزی در حال خدمت رسانی هستند. همکاران ما هیچ گونه قدرت اجرایی و قضایی نداشته و وظیفه پلمپ، بستن راه، برخورد با هنجار شکنان، تعطیلی مراسمات، بستن مناطق گردشگری و موارد مشابه جز وظایف ذاتی نهادهای مربوطه می باشد که در این خصوص از فرماندار و دادستان محترم انتظار داریم به طور حدی به این قضایا ورود تا با کسانی که ذره ای در خصوص سلامت مردم کوتاهی می نمایند برخورد گردد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
والا رفتو آمد از زمان قبل کرونا هم راحتتر شده.کل شهر ماشینای پلاک غیربومی هستن.
آژیر قرمز خودکشی

آژیر قرمز خودکشی

14 ماه می‌شود که کرونا در کشور می‌تازد و مردم مجبور به کاهش مراودات، خانه‌نشینی و انزوا ...
این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

آیا می‌دانستید لوازم خانگی می‌توانند یک زندگی «پنهان» داشته باشند و حتی زمانی که دکمه‌ ...
از خاتمی تا ظریف

از خاتمی تا ظریف

پس از نهی آیت‌الله سید‌حسن خمینی برخی رسانه‌های رقیب با طرح این مساله که پروژه انتخاباتی ...
1